קריירה ולימודים

שביתת ענק בבנק לאומי? מתקפה נגד המנכ"ל "חנן מסוכן"

רגע לפני רעידת האדמה בבנק לאומי ושביתת הענק של אלפי העובדים, בארגוני העובדים של הבנק מעלים הילוך עם קמפיין תקיף נגד המנכ"ל חנן פרידמן: "חנן המסוכן שכח שהעובדים הם הנכס החשוב ביותר שיש ללאומי"
מערכת ice |  9
חנן פרידמן מנכל בנק לאומי (צילום אורן דאי)
ארגון עובדי בנק לאומי מעלים הילוך נגד המנכ"ל חנן פרידמן, לקראת הכרזת סכסוך עבודה שיחל על פי האיום בתאריך ה-17 לאוגוסט, אז ישבתו כ-7,700 עובדי הבנק. 
במכתב שנשלח לעובדי הבנק, על ידי רון לוי, יו"ר הועד הארצי המשותף, ויהודית לסרי, יו"ר ועד המנהלים, תקפו בחריפות ארגוני העובדים את המנכ"ל חנן פרידמן וכתבו "חנן המסוכן בלחץ".
בארגון תוקפים במיוחד את החלטת פרידמן להחזרת העובדים בזמן הקורונה: "חשפנו את האסטרטגיה המסוכנת שלו לחסוך חמישה שקלים בגין החזר ההוצאות השעתיות לעובד מהבית (כגון אינטרנט, חשמל וכדומה), על חשבון בריאות הלקוחות והעובדים ותוך סיכון הרציפות התפקודית של בנק לאומי במקרה של התפרצות נגיף הקורונה במשרדים ובסניפים חלילה".
בארגון העובדים הוסיפו כי הם הציגו בפני ההנהלה מתווה לעבודה משולבת מהבית, אך "חנן המסוכן סירב למתווה הזה ואך סירב לחשוף לעובדים את החיסכון השנתי לבנק כתוצאה מהמעבר לעבודה היברידית - חיסכון שבמקום שהעובד יקבל את חלקו, הוא נאלץ לספוג צמצום בשכרו".
במכתב החריף גם לעגו למנכ"ל וכתבו כי הוא "מסוכן" שכן הוא משאיר את העובדים בסניפים למרות הקורונה, מבטל את השומרים והאבטחה בסניפים ובכך מסכן את העובדים, פועל בחוסר שקיפות מול העובדים ונציגיו, מצמצם משמרות לעובדים, מפטר עובדים מקצועיים ומנוסים, ומתעלם מהעומס של העובדים בסניפים, כך בלשון המכתב, והוסיפו: "אנחנו כאן, לפניך חנן ונהיה גם אחריך".
בארגון העובדים הוסיפו דרישה כי על המנכ"ל חנן פרידמן, המכהן בתפקידו מסוף 2019, לקיים פגישה פומבית מול כל עובדי לאומי: "חנן המסוכן שכח שהעובדים הם הנכס החשוב ביותר שיש ללאומי".
הצעד העיקרי של החרפת המאבק בהנהלה היא שעל העובדים לא לבצע שעות נוספות וכונניות ללא תגמול, וכי ארגון העובדים יעדכן על הצעדים הבאים.

מודעה שהודבקה על הסניפים כחלק מהמאבק של ארגוני העובדים.
כזכור, בתחילת חודש אוגוסט, חטיבת עובדי הבנקים וחברות האשראי שלחה מכתב באמצעות ההסתדרות לממונה הראשית על יחסי העבודה במשרד העבודה בהודעת הכרזה על סכסוך עבודה בבנק לאומי, לפיו מספר העובדים שאליהם נוגע הסכסוך הוא 7,700 שמתכננים לשבות.
העניינים שעומדים במרכז הסכסוך הם דרישת נציגות העובדים להסדרת כל ההיבטים הכרוכים במתכונת עבודה המשלבת עבודה מהבית, הסדרת זכאות העובדים לקביעות במקום העבודה לכל מי שהשלים תקופת ניסיון, ביטול מתכונת הערכת העובדים לפי רבדים וביטול המנגנון ככלי לתוספות שכר. כמו כן, ההחלטה של הבנק לצמצם חד צדדית את שעות העבודה במשמרות בכלל, ביטול ההחלטה בענייני רווחה והתנהלות בחוסר תום לב בנוגע ליחסי עבודה קיבוציים.
על פי המכתב, מזה מספר חודשים, מנכ"ל בנק לאומי רומס מערכת יחסי העבודה בבנק ובכך פוגע ישירות בלקוחות הבנק. בין היתר, ביטול השומרים והסדרנים בסניפים מסכן את ביטחונם האישי של הלקוחות והעובדים כאחד, צמצום משמרות בסניפים מקטין את היקף השירות ללקוחות באופן משמעותי, וזאת לצד צמצום הסניפים. ועד העובדים דורש עוד לאשר מתווה חלוצי לעבודה היברידית שהציג.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    כולם חושבים איזה משכורת יש לפקיד בבנק . 15 שנה עם תוא
    דנידין 08/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקושי 7.5 בחודש העיקר שהוא יביא מיליונים
    סגור
  • 6.
    הועד המסוכן
    גור 08/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עובדי הבנק מהמתוגמלים במשק, מפונקים שעלה להם השתן לראש, הבנקאות הדיגיטלית תחסל את רובם בעתיד וטוב שכך
    סגור
  • 5.
    אני הייתי הלך על "חנן החרטטן" (ל"ת)
    אזרח שומר חוק 08/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    1
    pHqghUme 08/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1
    סגור
  • 3.
    תשבתו ונוותר על הבנק. נמאס מוועדי עובדים (ל"ת)
    חנה 08/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לאומי
    יוספה 08/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ליגה לאומית בגניבת משקי הבית החלשים.
    סגור
  • 1.
    מנכ"ח
    יורם 08/2021/09
    הגב לתגובה זו
    4 1
    העיקר שפרידמן ימשיך לקבל 2.5 מיליון שקל כדי לגמור את החודש ואולי המחשבה וההרגשה שאלוהים בעצמו מגבה אותו ואת מעשיו .
    סגור
  • 1
    pHqghUme 08/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1
    סגור
  • 1
    pHqghUme 08/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1
    סגור