קריירה ולימודים

יותר עובדים בהייטק? רשות החדשנות תחלק 30 מיליון שקל

קול קורא חדש במסגרת מסלול קרן ההון האנושי: רשות החדשנות תספק מענק שמן לגופים שיציעו מודלים שיביאו להגדלת היצע העובדים לתעשיית ההייטק. הגופים יזכו  לתמיכה בשיעור של עד 70% עבור תוכניות ומודלים חדשניים ופורצי דרך שיביאו להכשרה והשמה של הון אנושי איכותי ומיומן לתעשיית ההייטק
כפיר אדר | 
משכורות בהייטק (צילום pixabay, freepik)
רשות החדשנות תעניק כ-30 מיליון שקל לגופים שיציעו מודלים שיביאו להגדלת היצע העובדים לתעשיית ההייטק, כאשר הגופים יזכו  לתמיכה בשיעור של עד 70% עבור תוכניות ומודלים חדשניים ופורצי דרך שיביאו להכשרה והשמה של הון אנושי איכותי ומיומן לתעשיית ההייטק.
מסלול קרן הון אנושי נועד לסייע בפתרון האתגר באמצעות תוכניות חדשניות ופורצות דרך להרחבת היצע העובדים מהארץ בדגש על כלל האוכלוסייה בישראל, לרבות אוכלוסיות בתת ייצוג וכן עובדים מחו"ל. במסלול יינתנו שני סוגי מענקים: לתקציב מבוקש של עד 1 מיליון שקל - (תכניות בשלב התנעה/הנבטה) השתתפות הרשות בשיעור של עד 70% מהתקציב המאושר. לתקציב מבוקש של 1-15 מיליון שקל - (תכניות בשלב צמיחה/scale) השתתפות רשות עד 50% מהתקציב המאושר ובמקרים חריגים עד 70% מהתקציב המאושר.
מסלול ההטבה יפעל לתמוך בפרויקטים מסוגים שונים (בתחום פיתוח הון אנושי – כגון הכשרה, התמחות, השמה, שדרוג, איתור פוטנציאל ועוד) על-ידי הגדרת האתגרים ולא הפתרונות, ובחינת הצעות שיעלו "Bottom-up" מהשטח אל מול אמות מידה אחידות, כגון תוספתיות של כוח אדם מיומן לתעשייה בשכר גבוה, מידת החדשנות של התוכנית המוצעת, היבטי עלות/תועלת, יכולת לגייס שותפים ולהביא את התוכנית ל-SCALE ועוד.
הקול הקורא של הקרן יהיה פתוח להגשת הצעות חדשניות ופורצות דרך ויתמקד, בין היתר, בתחומים המועדפים הבאים: השמת ג'וניורים בתעשייה (כולל OJT), upskilling של עובדי הייטק לשעבר על מנת לאפשר שילובם מחדש בהייטק (לדוגמא בני גיל 45 ומעלה, נשים), הסבת אקדמאים למקצועות ההייטק, איתור, הכשרה והשמה של עובדים בהכשרה חוץ אקדמית למקצועות ההייטק, איתור והשמה של הון אנושי מחו"ל: עולים, זכאי חוק השבות, ישראלים חוזרים ומומחים זרים, שילוב אוכלוסיות בתת-ייצוג בתעשייה ועובדים בפריפריה גאוגרפית וחברתית והתאגדויות של מעסיקים מתעשיית ההייטק בתוכניות להשמת  ג'וניורים בתעשייה, או לשם הרחבת הידע של עובדים קיימים בטכנולוגיות מתקדמות בתחומי ידע חסרים, כגון: Semiconductors & VLSI, Bio- Convergence, Quantum ,  AI , אקלים.
שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן מסרה: "אני מברכת את רשות החדשנות על פרסום קול קורא חשוב זה שיתמקד בבעיית ההון האנושי וכוח האדם החריפה שמתקיימת בתעשיית ההייטק בישראל, שהוא אתגר לאומי לכלכלת ישראל כולה. תכנית חשובה זו תקדם בחודשים הקרובים מענים דחופים לבעיית הג'וניורים בתעשייה, תמריצים להכשרות מקצועיות לתחומי ההייטק על גווניהם ושילוב אקדמאים, מועסקים מהפריפריה, מבוגרים ואוכלוסיות נוספות המיוצגות בחסר היום בענף ההייטק".
דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות: "ההיי-טק הישראלי הפגין עמידות גבוהה למשבר הקורונה הודות ליכולת הענף להגיב במהירות לסביבת העבודה החדשה ולתנאי חוסר הוודאות.  יתרה מכך, בשנה האחרונה גיוסי ההון בתעשיית ההייטק שברו שיאים והצורך בגיוס עובדים מיומנים גדל משמעותית, מה שהעצים את תופעת המחסור הכרוני של עובדים בתעשייה. נוסף על כך, צמיחה מהירה של מספר רב של חברות העלה דרמטית את הצורך בהון אנושי טכנולוגי ועסקי. המחסור בכוח אדם הוא האתגר המשמעותי ביותר להמשך הצמיחה המהירה של תעשיית ההייטק בישראל ולשמירה על מובילות ותחרותיות בינלאומית. אנו מייחסים חשיבות רבה לשיתוף פעולה עם התעשייה ליצירת פתרונות חדשניים שיועילו וייטיבו את מצבה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה