קריירה ולימודים

לאחר שהוביל את הבינתחומי לאוניברסיטה, פרופ' רייכמן בצעד מפתיע

מייסד הבינתחומי בהרצליה הוביל להישג להכרה במוסד האקדמאי לאוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל, ורגע לאחר מכן הכריז בצעד מפתיע כי הוא פורש מתפקידו
יהודה לוינגר |  14
אוריאל רייכמן (צילום אלי דסה)
נשיא ומייסד אוניברסיטת רייכמן, שמה החדש של הבינתחומי הרצליה, הודיע בסופ"ש כי לאחר שהצליח להוביל את המוסד האקדמי אותו הקים להישג, הוא מסיים את כהונתו באופן מיידי.
דבריו של רייכמן מגיעים לאחר ההכרזה לפני שבועיים כי לאחר 27 שנה מאז הקמתו, המרכז הבינתחומי הרצליה יוכר כאוניברסיטה באופן רשמי – זאת בעקבות החלטת המועצה להשכלה גבוהה לאמץ את המלצתה הגורפת של ועדה המומחים המיוחדת שמונתה על ידה לבדיקת סוגיית מתן ההכרה למרכז הבינתחומי הרצליה כאוניברסיטה.
פרופ' רייכמן, בן ה-79, דיבר באירוע פרידה חגיגי שהתקיים בחמישי בערב בקמפוס אוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה), בהשתתפות חברות וחברי הסגל, תורמים וידידים, ובוגרות ובוגרי המוסד.
"קיימתי את השליחות שלקחתי על עצמי בהקמת הבינתחומי", אמר, "זה הרגע לקום ולומר תודה על האפשרות לממש את החזון. זה הרגע גם להודיע שהחלטתי לסיים את תפקידי כנשיא. המרכז הבינתחומי הוקם כחברה לתועלת הציבור. בניגוד למקובל לא ביקשנו ולא קיבלנו תמיכה כלכלית כלשהי מהמדינה או מוסדותיה. פעלתי לצד חבריי, כיזם לתועלת הציבור, ללא צפי כלשהו לחבילת מניות או יכולת הורשה. היום אני מקבל בדמעות תודה בעיניי, את ההוקרה והתמורה הנאצלת והגדולה ביותר על מה שהיה למפעל חיי. לא יכולתי לקוות ליותר מאשר קריאת שם המוסד על שמי".
פרופ' רייכמן סיכם את דבריו: "המרכז הבינתחומי יצא לדרך כאוניברסיטה ציונית, ומכאן גם התפיסה החינוכית שלנו שמתבטאת במילים 'חירות ואחריות'. אנחנו מחנכים את הסטודנטים לצאת לעולם מתוך אמונה בעצמם ובחבריהם. להיות יזמים ולא להיכנע לסטטוס-קוו אם אינו נראה להם. לחיות חיים של משמעות והגשמה אישית של שאיפותיהם, ולצד זאת לדאוג בראש ובראשונה למי שאינם יכולים לעזור לעצמם. ולהיות מוכנים להגן, פיזית וערכית, על קיום המדינה ועל ערכיה. זהו הבסיס הערכי שעליו בנינו את האוניברסיטה שלנו, ו-35 אלף הבוגרים של המרכז הבינתחומי נושאים איתם ערכים אלה". 
ראש הממשלה בנט הוסיף דברים: "לקחת מחנה צבאי נטוש והפכת אותו לאימפריה של חינוך, השכלה וציונות. זכות גדולה עבורי שהייתי שר החינוך ויו"ר המל"ג שאישר את הפיכת המרכז הבינתחומי לאוניברסיטה. היום אנו זוכים להגיד אוניברסיטת רייכמן קמה. אוניברסיטה שמגלמת מצוינות וערכים כמו תרומה לחברה וחיזוק האנשים שתורמים למדינה. הדרך רק התחילה ואני צופה שהאוניברסיטה תזנק מעלה ואתה תוכל להביט באושר על הפריחה והמשך הצמיחה".
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    רייכמן...
    אורה 09/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כן בטח..הצליח בגדול.. במוסדות שנשלטים כמעט בלעדית על ידי הממסד האשכנזי הלבן...שם רייכמן הצליח בגדול...אבל נלחם כנגד הכרה באוניברסיטת אריאל ביהודה ושומרוו..אם אינני טועה?
    סגור
  • 10.
    תודה על כל ההשקעה רבת השנים
    דנה 09/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אין ספק שרייכמן נלחם שנים למען הכרה בבינתחומי כאוניברסיטה.יכול היה לפרוש לפני שנים רבות,אך רצה להגשים את חלומו.מה שחשוב כרגע להחזיר את הסטודנטים ללמידה מלאה בקמפוס ולא בזום.השנה וחצי האחרונות הרסו להם את חיי החברה.
    סגור
  • 9.
    רייכמן המגלומן חושב שהוא הורדוס
    אין שם נכשלים 09/2021/06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    "אוניברסיטה" שלא מקדמת את טובת הציבור, שאין בה עבודה סוציאלית ושבית הספר למדעי הסביבה נקרא ונתמך על ידי גדולי המזהמים. בושה וחרפה לכל מי שאי פעם לימד או למד שם
    סגור
  • בור שלא מבין כלום! עצם זה שאתה ללא הזדהות מראה שאתהתמבל (ל"ת)
    נתי 09/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 8.
    המלג חונטה סגורה
    יב 09/2021/06
    הגב לתגובה זו
    6 0
    עשו הכל בתחילת שנות ה 2000 כנגד המכללות שלא יפגעו באונברסיטאות. עזרו רק למכללות שבהם המרצים הם החברים שלהם.
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    אוניברסיטה מצויינת
    אסיף 09/2021/06
    הגב לתגובה זו
    2 2
    בנט מסריח
    סגור
  • 6.
    אוניברסיטה לעשירים
    אור 09/2021/05
    הגב לתגובה זו
    5 2
    התקבלתי ללימודים אך לא יכולה לשלם45אלף שח לשנת לימודים אחת ומעבר לכך לא מבטיחים שכלל יש מקום בקורסים אבל מחיר מלא הם דורשים. מקום לא ברור
    סגור
  • ממש לא נכון, מוזמן לבדוק כמה אחוז מקבלים מלגה מהמוסד.
    נתי 09/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הבינתחומי נותן מלגות נדיבות מאוד להרבה סטודנטים. גם חייל משוחרר שהיה קצין בצבא מקבל מלגה על כך ללא קשר למצב סוציואקונומי. זהו מוסד מבורך מאוד!!!!!!!
    סגור
  • 5.
    שכ"ל
    אחת שלא יכולה לשלם 09/2021/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק חבל ששכר הלימוד אפשרי רק למאיון העליון. לא סתם מוגדרים הסטודנטים שלומדים שם - הסטודנטים הטחונים בישראל .
    סגור
  • 4.
    איזה מהלך גרוע
    מהלך גרוע 09/2021/05
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מה עשה בזה? עכשיו "אוניברסיטת רייכמן" תמוצב כאוניברסיטה הגרועה. מהלך מאוד טיפשי
    סגור
  • 3.
    רייכמן אלוף. חלוץ מודרני
    הגר 09/2021/05
    הגב לתגובה זו
    11 4
    חכם. אסטרטג. איש עם חזון. אדיב.תודה לך בריאות ונחת??
    סגור
  • 2.
    הגיע להישג שרצה והחליט לפרוש כדי לתת הזדמ לכח חדש ורענן (ל"ת)
    איתן 09/2021/05
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 1.
    לא נכון
    משה 09/2021/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רייכמן טוען כי לא קיבל דבר מהמדינה. זה כל כך לא נכון. השטח עליו ממוקם הבין תחומי שווה מאות מליוני שח ואולי יותר- אך לא שולמה עליו אגורה
    סגור
  • יש הבדל בין לקבל לכיסו ולבין לקבל אישור מהמדינה לשימוש (ל"ת)
    דוד 09/2021/05
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור