קריירה ולימודים

מתקפת הסייבר תשבית את בתי החולים? אש בהודעת אזהרה

בעקבות מתקפת הסייבר שהשביתה מהבוקר את מערכת המידע של בית החולים הלל יפה בחדרה, מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש מזהיר את בתי החולים מפני מתקפה 
שירה יום טוב |  1
האקרים (צילום unsplash, pixabay)
מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש מתריע הערב (רביעי) בפני בתי החולים ומערכות הבריאות בישראל מפני מתקפת סייבר, זאת לאור המתקפה שהתרחשה הבוקר בבית החולים הלל יפה בחדרה. מלבד בתי החולים, מערך הסייבר הלאומי שיגר היום אזהרה לכלל המשק מפני מתקפות צפויות.
אש שיגר מכתב ובו מסר לבתי החולים, "הבוקר הייתה התקפת סייבר מסוג כופרה שהשביתה את מערכות המידע של ביה"ח הלל יפה. אנו פועלים יחד עם ביה"ח, מערך הסייבר וגורמים מקצועיים, לתחקור האירוע, טיפול בו והחזרת מערכות המידע של ביה"ח לפעולה".
"מחשש להתקפות על ארגוני רפואה נוספים, אבקש ערנותכם המקסימלית, מתן הנחיות מתאימות לעובדים תוך ריענון התנהגות שמקטינה סיכונים. הנכם מתבקשים לוודא שיש גיבוי מידע שיהיה ניתן להשתמש בו לטובת רציפות הטיפול הרפואי, היה ומתרחש אירוע כזה בארגונכם, בדגש על גיבוי שמנותק מרשת ביה"ח, ובכלל זה גם הדפסת החומר הרפואי הקריטי, במידת הצורך. אבקשכם להמשיך להתעדכן בהנחיות שמעבירים אליכם הגורמים המקצועיים ולעדכן אותנו בכל אירוע חריג".
אירוע מתקפת הסייבר על בית החולים הלל יפה בחדרה גרם להשבתת המערכת הממוחשבת של בית החולים שכוללת מידע רפואי אודות חולים, טיפולים, אפילו תוריםל למתן טיפול לא רשומים במאגרים שניתן לגשת אליהם כך שהאירוע גרר מגבלות רבות וכשלים רבים במערך הטיפולי בבית החולים, כשאת חלק מהטיפולים העבירו לבתי חולים אחרים. החשש כרגע הוא שבתי חולים נוספים יותקפו והבעיה תהפוך להיות רוחבית ועלולה לשתק חלקים נרחבים ממערכי האשפוז והטיפול.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש פתרון פשוט, מירור, של הדטה, סוגרים סיסטם 1 וע7ברים ל
    מוזר 10/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה דבר ששנים עושים בחברת מחשבים. בנוסף עושים גיבוי בענן.
    סגור