קריירה ולימודים

הדרמה בפלאפון ובזק בינלאומי: העיצומים ייפסקו, ההנהלה ניצחה?

ועדי העובדים בפלאפון ובזק בינלאומי הציגו הישגים מול ההנהלה וזאת אחרי גישור אינטנסיבי שנערך למעלה מ-3 שבועות. יוצעו תנאי פרישה לעובדי הבינלאומי שלא יהיו מעוניינים לעבור לחברת yes, אבל ההנהלה ניצחה בחיסול של ועד אלפא
רן גוראון מנכ"ל בזק בינלאומי (צילום לילך צור דפי דלויה יחצ)
לאחר התקדמות במגעים בין ועד אלפא של חברות הבת של בזק, פלאפון ובבזק בינלאומי, הגיעו הצדדים להסכמה לאחר משא ומתן ממושך שנמשך מעל שלושה שבועות, והגיע לפיצוץ של שני הצדדים כאשר ההנהלה אף הכריזה על שביתת מגן כדי לייתר את העיצומים והאיומים בשביתה של העובדים.
הצדדים הודיעו היום (שני) כי הגיעו לאחר גישור, להסכמות עקרוניות עם ההסתדרות הכללית ונציגויות העובדים, בכפוף לחתימה על הסכמים קיבוציים, וכן להסכמה על כך שיופסקו באופן מיידי כל הצעדים הארגוניים בחברות הבת (לרבות כל העיצומים) ויחל מו"מ אינטנסיבי לחתימה על הסכמים קיבוציים להסדרת זכויות העובדים במסגרת יישום השינוי המבני המתוכנן.
המשמעות: העיצומים בין הצדדים ייפסקו, כאשר ההנהלה תסיר את היום בשביתת מגן, וגם עובדי פלאפון ובזק בינלאומי ששבתו בעקבות המהלך יחזרו. בנוסף, ועדי העובדים שהתחברו - "ועד אלפא" - לא יהיו בנציגות מחוברת גם לא במו"מ, ואף בהודעה שיצאה מטעם ההסתדרות פוצלו הוועדים כפי שהיו: ועד פלאפון בנפרד, וועד בזק בינלאומי בנפרד.
 
העקרונות המרכזיים של המתווה שהתגבש בין יו"ר ועד אלפא, יחיאל שמן, ויו"ר עובדי בזק בינלאומי לימור ליברמן-לביא ובין מנכ"ל פלאפון ובזק בינלאומי, רן גוראון, לצד המגשרים פרופ' גיא מונדלק ועורכת הדין ארנה ברדיצ'ב לב, לצד נציגי ההסתדרות: יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות יקי חלוצי:
ייחתם הסכם קיבוצי בין חברת האינטגרציה החדשה שתוקם לבין ההסתדרות הכללית.
פעילויות בזק בינלאומי שלא תועברנה לחברת האינטגרציה החדשה תמוזגנה לתוך yes והעובדים יקלטו כעובדי yes תחת הסכם קיבוצי שייחתם מול ההסתדרות הכללית לשלוש שנים. ההסתדרות הכללית ויו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי, ימשיכו לייצג את העובדים העוברים ל-yes ולחברת האינטגרציה, לתקופת ההסכם, לרבות לצורך חתימה על הסכמים קיבוציים. נושא יחידת המיקוח נשאר במחלוקת וידון במהלך המו"מ.
לעובדים הקבועים בבזק בינלאומי שלא יהיו מעוניינים לעבור ל yes ,יוצעו תנאי פרישה כפי שיסוכם בין ההסתדרות להנהלת בזק בינלאומי. 
הושגה הסכמה עם נציגות עובדי פלאפון לשמירה על רשת הסלולר בבעלות פלאפון למשך תקופת ההסכם. 
עובדי חברות הבת יהיו זכאים למענק מיוחד שישולם להם בתחילת שנת 2022 בסכום כולל שאינו מהותי ברמת הקבוצה. סעיף זה לא כפוף לחתימת הסכמים קיבוציים. במקביל להסכמה זו, מוותרים ההסתדרות הכללית ונציגויות העובדים של חברות הבת על דרישותיהם הכלכליות במסגרת סכסוך העבודה שהוכרז בנוגע למכירת מניות השליטה של החברה לבעלים החדשים.
בבזק הוסיפו כי ההסכמים הקיבוציים שיושגו בעקבות ההסכמות העקרוניות יובאו לאישור דירקטוריוני חברות הבת. החברה אינה יכולה להעריך בשלב זה אם בסופו של המשא ומתן ייחתמו ההסכמים הקיבוציים כמצופה או את העלות הכוללת שתהיה כרוכה בדבר. 
רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes: "החתימה על מתווה ההסכם מאפשרת לנו להתקדם עם מיזוג פעילות בזק בינלאומי אל תוך yes והקמת חברת אינטגרציה כחברה נפרדת ועצמאית. מדובר בבשורה משמעותית עבור הלקוחות והעובדים, ובמהלך שיגביר משמעותית את התחרות בשוק התקשורת ויעניק לנו אפשרות להציע ללקוחותינו חבילות משתלמות לצד שירות מקצה לקצה שייתן מענה כולל ללקוח".
יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק יקי חלוצי: "לפני חמישה חודשים נאלצנו לצאת למאבק על זכות ההתאגדות שלנו. היום בשעה טובה הגענו למתווה שיכניס את הצדדים למו״מ אמיתי, הסיפור עוד לפנינו אבל זאת התחלה. העובדים של פלאפון ובזק בינלאומי הם הנכס הכי גדול של הקבוצה וחשוב לשמור עליו".
תגובת יו"ר ועד עובדי yes,  אלי כהן, לפרסומים אודות התקדמות במו"מ עם ועד פלאפון:
"אנו מברכים על הפרסומים האחרונים לגבי פירוק ועד אלפא, ואנו מברכים על כך. זהו הצעד הנכון לטובת העובדים, ואנו שמחים שגם וועד פלאפון הבין זאת לבסוף.  אני גם מבקש לברך על המיזוג של בזק בינלאומי לתוך חברת yes  הליך שיהפוך  את yes לחברת התקשורת המובילה בישראל ותאפשר לנו יכולת להעניק ערך משמעותי ללקוח כולל טריפל משתלם. Yes תמשיך להציע את הטלוויזיה הטובה ביותר בישראל עם האינטרנט המהיר והמתקדם ביותר. נמשיך להיות מאוחדים ולפעול יחד לטובת עתידנו ועתיד החברה שלנו".

תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    כהן
    אושיק 11/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלי כהן, ועד אלפא לא התפרק..וחבל שאתה מברך על דברים שאתה לא מכיר ויודע. חבל שאתה לוקח עימך את כל עובדי יס היקרים לתחתית. מקווה מאוד שבבחירות דמוקרטיות יחליפו אותך באדם ראוי ובעל ראיה מרחבית ולא אדם עם ראייה אינדיבידולית ואישית.
    סגור
  • 5.
    אז רון גוראון חצי ניצח
    ארי 11/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בזה שהוא פירק את ועד אלפא
    סגור
  • קישקוש
    חכם חנוכה 11/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ועד אלפא קם למען העובדים עקב התנהלות כוחנית של הנהלת בזק! עכשיו הם ישלמו כפי שהיה צריך לכולם!! ובנוסף דאגו וידאגו לרווחת העובדים .. נועד חי וקיים למען העובדים, הנהלת בזק אינטרנטית רק לאנשי שלטון וכוח פיחטר מי שמתחבר דרך בזק! רק לידע כללי לדוגמא בזק זה אינטרנט שיתופי מי מעוניין בזה ולמה זה אושר מלחתחילה, שנית כל בזק לט סיים פריסה של נחושת (חתום על הסכם). שאפו ענק ליעד אלפא
    סגור
  • 4.
    כל הכבוד ועד פלאפון, אנשיים ערכיים, לוחמי צדק
    צופה מהצד 11/2021/01
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אמיתי, שומרי ומגיני פרנסת המשפחות שההנהלהתכננה לרמוס ברגל קלה. כל ארגון תתאגדו בוועד ומהר!! רוב ההנהלות והמנהלים רןרחם רק את כיסם העמוק למול עיניהם, העובדים אינם מענינים, הם כלי לניצול והגדלת כספי המנהלים...
    סגור
  • 3.
    יכלו להשיג את אותו דבר בלי כל הכאב ראש והבלגן ללקוחות
    הנהלה ישנה 11/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבל, מנהלים חושבים שהשמש זורחת להם ב..., רוצים תמיד להראות למי יש יותר גדול.
    סגור
  • 2.
    מחזק את ידי העובדים (ל"ת)
    גיל 11/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אלי חייך אכלת אותה
    עובדyes 11/2021/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אלי כהן היור הלא נבחר ממשיך בתגובות המצחיקות שלו. הוא עומד לקבל לתוך החברה שלו 800 עובדים שהם בכלל יהיו חתומים בהסתדרות הכללית. נראה לי שועד אלפא חי וקיים. אלי הגיע זמנך לוותר ולהפסיק למכור לנו לוקשים. עד עכשיו לא ראינו את ההסכם הקיבוצי שחתמת. תהיה גבר תפרסם אותו. ואל תשכח חייך אכלת אותה החברה מכרה אותך בשקל ועדשים.
    סגור
  • מה?
    מה? 11/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההסכם של יס מפורסם באופן ציבורי כמו כל הסכם ציכורי אחר במדינה באתר של רשם ההסכמים. עובדי בזק בינלאומי אכלו אותה הם הולכים להיות ילדים חורגים ביס בגלל שועד חרטא רצה להראות שהם השיגו משהו. השיגו מה? כל הסכסוך ההפגנות והשביתות קמו על סעיף אחד בלבד ההסתדרות דרשה להכיר בועד עובדי בזקבינלאומי וועד פלאפון כיחידת מיקוח אחת כגוף יציג אחד לקראת התילת השיחות על המומ שיתחילו בקרוב. והנה הם הודיעו עכשיו שהסכסוך נפתר, כלומר אסור להם לצאת בשביתות עד שלא יכריזו סכסוך חדש שיקבל אישור בממונה מטעם משרד העבודה ואחרי שבועיים מהאישור אבל מה? גוף יציג ויחידת מיקוח אחת הם לא השיגו. נראה לי שבשיחות הגישור הם הבינו שהם אכלו אותה בענק. וההנהלה? מה אכפת לה מכל משחקי הכבוד המדומיינים האלו הם רוצים לדבר כסף וביזנס מצידם ששמן וואזנה ילכו לספר איך הם ניצחו ורוח צדק ורוח הלחימה וכו וכו בתאכלס הם לא השיגו כלום והשיחות על המומ מתחילות 3 חודשים באיחור. אם אתה עובד יס ממורמר או פלאפון הייתי ממליץ לך לרכוש השכלה פורמלית תואר ראשון ולהתקדם טכנאי בפלאפון או שירות לקוחות ביס זה לא מקצוע לחיים לפנסיה
    סגור
  • כותרת של מי שלא מבין את המצב
    עובדת yes 11/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ועד אלפא. זה שהם קוראים לזה כך ואף אחד לא מכיר בזה אומר הכל. אגב, אם אלי היה רוצה הוא היה בועד אלפא. אבל יש לו ערכים ועקרונות. בזק בינלאומי מתמזגת ל yes, מי שימכור טריפל זו חברת yes. מענק יש גם לעובדי yes בלי רעש שרק פגע בלקוחות ובחברה ומכאן גם בעובדים. ומה הקשר של פלאפון לסיפור בכלל? ועד שאוהב רעש ומלחמה לשם הרעש והמלחמה. טוב יהיה שיראו תחילה דרך ארץ.
    סגור
  • חחחחחחחח
    אלי כהן 11/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האמת הצחקת אותי. זה אולי מה שאלי מוכר לכם אבל ועד אלפא חי נושם קיים ובועט. כשיחתם ההסכם הקיבוצי תגלי וגם היור שלך שמעולם לא נבחר עד כמה ההנהלה של אלפא קנתה אותו ואתכם עובדי yes בנזיד עדשים ובכסף. אגב איזה מענק בדיוק תקבלו? ותשאלי את האדון אלי מתי הוא יואיל בטובו לפרסם את ההסכם הקיבוצי. די לחכימא ברמיזא.
    סגור