קריירה ולימודים

איך עושים תיאום מס ולמה צריך? מדריך

על פי חוק, מי שעובד ביותר מעבודה אחת או מכניס משכורת משני מקורות שונים, זכאי לתיאום מס. כך תעשו זאת
מערכת ice | 
הטבות במיסים (צילום pixabay)
אם על פי החוק אתם זכאים להקלות במס, תוכלו לפנות למעסיק שלכם ולבקש אותן. וכן אם אתם מחזיקים במספר מקורות הכנסה או שלא הייתה לכם הכנסה מתחילת שנת המס, תוכלו לבצע תיאום מס באמצעות היישום לתיאום מס באתר רשות המסים, לבקש מהמעסיק שלכם, להגיש בקשה באמצעות מערכת פניות חדשה לתיאום מס באתר רשות המסים, לבקש ממחלקת תיאומי מס במשרד פקיד השומה, או ממייצג שהורשה לכך (רו''ח, יועץ מס) לערוך לכם תיאום מס.
נבהיר כי שיעור המס הנקבע בתיאום המס אינו סופי וחישוב המס הסופי יקבע רק לאחר הגשת דו''ח שנתי.
 
תיאום מס
במקרה שיש לכם שני מקורות הכנסה או יותר אתם זכאים לתיאום מס על מנת לא לשלם כפל מס. בקשה לתיאום מס מוגשת על גבי כרטיס העובד (טופס 101/130), אותו ממלא כל עובד עם תחילת עבודתו וכן בתחילת כל שנת מס. יש למלא את כל הפרטים ולצרף אישורים ומסמכים מאמתים, כמצוין בטופס.
יש לציין בטופס מהו מקום העבודה העיקרי שלכם, בו ניתנות לכם נקודות הזיכוי ומדרגות המס. כל מעסיק רשאי לערוך לכם תיאום מס ובהתאם לכך לנכות את המס מהשכר שלכם, אולם רק המעסיק העיקרי רשאי להעניק הקלות במס.
המערכת באתר רשות המיסים מאפשרת לחסוך הגעה למשרדי הרשות ומאפשרת לבקש תיאום מס בדרך מקוונת. להגשת בקשה, מזינים במערכת פרטים אישיים, מצרפים טופס 116 מלא וסרוק של "בקשה להקלה ולתיאום בחישוב ניכוי המס על ידי פקיד השומה" וגם אישורים ומסמכים מאמתים, כמו תלושי שכר. בהתאם לנתונים שלכם יקבע פקיד השומה את שיעור המס שיש לנכות מההכנסות שלכם, ויכין את האישורים שעליכם למסור למעסיקים שלכם. אישורים אלו ימתינו לכם ביישום לתיאום מס תוך 5 ימי עבודה, ואותם תוכל להדפיס בכל עת. 
מי זכאי להקלות במס?
עולה חדש, תושב חוזר שלא הייתה לו הכנסה משנת המס הנוכחית, נכה 100%, עיוור, תורם למוסדות ציבור מאושרים, תורם להנצחת חיי או קרוב שנספה במערכה או פעולות איבה, הורה לילד עם מוגבלויות, הורה במשפחה חד הורית החי בנפרד, נשוי/ה בשנית המשלם/ת מזונות לבן/בת זוגו לשעבר (לא עבור ילדים), אדם שבן זוגו בעל הכנסה שנתית נמוכה או בלי הכנסה, חייל משוחרר, בת שירות לשעבר, תושב קבוע ביישוב זכאי, מסיים לימודים לתואר אקדמי, מסיים התמחות או לימודי מקצוע.
אדם שמחזיק קרוב משפחה הנמצא במוסד, זכאי להקלות נוספות ע"י מילוי טופס 116א.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה