קריירה ולימודים

הכנסת בהכרעה דרמטית: האם חיסון ילדים יוכר כיום מחלה?

מליאת הכנסת אישרה בקריאת טרומית את הצעת חוק דמי מחלה שמציעה כי עובד יוכל לזקוף יום היעדרות על חשבון תקופת המחלה הצבורה שלו בשל חיסון לד שלא מלאו לו 12 שנה. יוזם ההצעה, חה"כ צבי האוזר, מסר: "הצעת החוק הזו מקלה על הורים לחסן את ילדיהם ומאפשרת להורים לחסן את הילדים במקסימום מהירות ובמקסימום גמישות"
אביחי דלאל | 
חיסון לקורונה (צילום freepik)
מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק דמי מחלה של חבר הכנסת צבי האוזר, על ההצעה התקיימה הצבעה שמית כאשר במהלך שני סבבי הקראת השמות, רבים מחברי האופוזיציה לא נכחו במליאה. לקראת סוף ההצבעה נכנסו רבים מחברי האופוזיציה למליאה וביקשו להצביע נגד. בתום ההצבעה נרשמו 58 תומכים בהצעה אל מול 55 מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכנסת.
הצעת החוק של האוזר מציעה כי עובד יהיה רשאי לזקוף יום היעדרות על חשבון תקופת המחלה הצבורה שלו בשל חיסון ילדו שלא מלאו לו 12 שנים כנגד נגיף הקורונה אך לא יותר מארבעה ימים בשנה, ובתנאי שבן הזוג של העובד לא נעדר מעבודתו מסיבה זו או שהילד נמצא בהחזקתו הבלעדית. עובד שנעדר מעבודתו בשל חיסון כאמור יהיה זכאי לתשלום דמי מחלה מהיום הראשון להיעדרות, ואף בעד חלק מיום.
 
בדברי ההסבר שצורפו להצעת החוק נכתב כי חיסון ילדים הינו כלי במאבק לצמצום התחלואה, ואולם על פי נתוני משרד הבריאות היקף החיסונים בקרב קבוצת גילאים זו הינו מוגבל וקטן מהשיעור הרצוי והיעיל למאבק במגיפה. על אף שנמצא כי המחלה עצמה לרוב איננה חמורה אצל ילדים וצעירים, ישנה חשיבות רבה לחיסונם".
לדברי האוזר, חיסון ילדים עד גיל 12 מחויב בליווי הורה או אפוטרופוס, דבר שעלול להקשות על הורים רבים לחסן את ילדיהם, כמו גם ההכנה של הילד לקבל חיסון, והחשש מתופעות הלוואי הנוצרות כתוצאה מקבלת החיסון, מחייבות לאפשר להורה להתלוות לילדו בעת מתן החיסון ולשהות איתו בשעות שלאחריו. הכרה ביום חיסון הילד כיום מחלה של הורה בגין מחלת ילד תתמרץ הורים להקדים ולחסן ילדיהם."
יוזם החוק, חה"כ צבי האוזר מסר: "90% מהילדים בגיל 5-12 אינם מחוסנים.  חייבים להגדיל בדחיפות את היקפי החיסון של הילדים בגיל הזה. קודם כל, כדי למנוע פגיעה בהם (לרבות תופעות של Long COVID), וגם כדי למנוע מהם להדביק אחרים. צריך לזכור כי ילד שאינו מחוסן ובא במגע עם חולה מאומת נכנס לשבעה ימי בידוד; ובאופן כמעט אוטומטי מכניס גם את הוריו לבידודים חוזרים ונשנים של שבעה ימים כל פעם – דבר שפוגע במעסיקים ומביא לאבדן של מליוני ימי עבודה. הצעת החוק הזו מקלה על הורים לחסן את ילדיהם ומאפשרת להורים לחסן את הילדים במקסימום מהירות ובמקסימום גמישות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה