קריירה ולימודים

חדשות 13 סיכמה עם העובדים: זו התוספת שיקבלו לשכרם

הנהלת המערכת הגיעה לסיכום עם העובדים, כאשר עובדים שישובצו בנווה אילן בפועל, 8 פעמים לפחות בחודש מסוים, יקבלו בשכר על אותו החודש החזר נסיעות אוטומטי בסכום אחיד של 500 שקל
מערכת ice |  1
עובדי חדשות 13
הנהלת "חדשות 13" ונציגות העובדים שמחות להודיע כי לאחר יותר משנה של הליכים משפטיים בין הצדדים, הושג בימים האחרונים הסכם קיבוצי להסדרת החזרי נסיעות לעובדי החברה המגיעים לאתר בנווה אילן החל ממשכורת ינואר 2022.
על פי ההבנות, עובדים שישובצו בנווה אילן בפועל, 8 פעמים לפחות בחודש מסוים, יקבלו בשכר על אותו החודש החזר נסיעות אוטומטי בסכום אחיד של 500 שקל (נוסף לשכרם הנוכחי). התשלום הגלובלי יועבר בין אם אותם עובדים הגיעו לאתר ברכבם הפרטי, או באמצעות מערך ההסעות שהחברה תמשיך להפעיל כרגיל, או בכל דרך אחרת. בכך, מסתיים סוף-סוף סכסוך עבודה ממושך בחברה, שהגיע גם לערכאות משפטיות, בזכות מו"מ שנוהל באווירה טובה ובכבוד הדדי.
 
עורכי וידאו שנהנו ב-2021 מהחזרים לפי קילומטר נסועה, יוכלו לבחור אם להמשיך בקבלת תשלומי נסיעות עפ"י הסדר זה – או לעבור להחזר הגלובלי החדש. עובדים קיימים ונקלטים חדשים ברמת החייל, שיועברו בעתיד לאתר בנווה אילן, יהיו זכאים להחזר זהה בכפוף לאותם תנאי זכאות.
עוד סיכמו ההנהלה והנציגות, כי ההחזר הגלובלי לא ישולם לעובדי החברה המתניידים ברכב צמוד מטעמה, ללא הגבלת קילומטרים ובמימונה המלא. כנגד תשלום ההחזר הגלובלי, התחייב הוועד שלא להתנגד לשיבוץ או לניוד עובדים – קיימים וחדשים – בין אתרי החברה בנווה אילן וברמת החייל. עוד הסכים הוועד שלא להעלות טענות בדבר תשלומי עבר של החזרי נסיעות לנווה אילן, ולמחוק עם חתימת ההסכם את ההליך שבו נקטה הנציגות נגד החברה בביה"ד האזורי לעבודה בת"א. הצדדים יקיימו מעקב וישתפו ביניהם מידע במטרה להביא ליישומו המיטבי של ההסכם.
מנכ"ל "חדשות 13", אבירם אלעד, מסר: "לשמחתי הרבה, בשיתוף פעולה פורה, ושיח ענייני, בין נציגות העובדים לבין הנהלת החברה, הצלחנו להגיע להסדר מכובד וראוי באשר להחזר נסיעות לעובדים בנווה אילן. הסכמה זו מביאה לידי סיום את ההליכים המשפטיים בין הנציגות לבין החברה ומשקפת הבנה דו צדדית שבעזרת דיאלוג והקשבה הדדיים אפשר לפתור סוגיות מורכבות בהידברות והסכמה. עם כל הכבוד למצלמות, שרתים, אולפן וציוד אחר, המשאב האמיתי של חברת החדשות הוא האנשים ומן הראוי שעובדי החברה יחושו מוערכים ומתוגמלים על המאמץ שהם משקיעים מדי יום (ולילה). בהצלחה רבה לכולנו".
מארגון העיתונאים וועד העובדים נמסר: "אנו שמחים שלאחר יותר משנה של מחלוקת משפטית קשה, עלה בידינו להגיע להסכם הוגן ומאוזן עם הנהלת החברה, בהובלת המנכ"ל אבירם אלעד, שגילה קשב ואכפתיות לצרכי העובדים. ההבנות שאליהן הגענו במשותף מגינות על אנשי 'חדשות 13' הקיימים והעתידיים בכל רמות השכר, אלה ששובצו כבר בנווה אילן ואלה שעוד יעברו בהמשך, מי שמגיעים ברכבם הפרטי ומי שמשתמשים בשירותי ההסעות. ברור שסכום ההחזר אינו משקף את מלוא עלויות הדלק לנווה אילן בעבור עשרות עובדים שנוהגים לשם לעיתים תכופות, אך מתוך ראייה כוללת של יתרונות ההסכם, ראינו לנכון לגלות אחריות ולהגיע לעמק השווה עם החברה על גובה התשלום.
"בהזדמנות זו אנו מבקשים להודות ולברך את אבירם על המנהיגות יוצאת הדופן שהפגין, את סמנכ"ל הכספים עשהאל בן-יעקב שליווה במקצועיות את המו"מ מראשיתו ואת סמנכ"לית משאבי האנוש מירב שקד-קאשי על העצות הטובות. תודה רבה גם לצוות ארגון העיתונאים על ייצוג העובדים המעולה – למנכ"ל אלי גרשנקרוין, לרכז האיגוד המקצועי ומנהל המחלקה המשפטית, עו"ד אייל וייס וליועץ המשפטי עו"ד אמיר בשה. לסיום, תודה מיוחדת לדן בלאושטיין, חבר הוועד החותם בהסכם הנוכחי שירות ממושך ומשמעותי למען העובדים, ומן הסתם עוד ישוב אל שורותינו בהמשך. מעל לכל, אנו מקווים שהמסר החשוב העולה מן ההסכם הנוכחי, של שיתוף פעולה מנצח בין ההנהלה לוועד, יוביל את העובדים ואת החברה להישגים נוספים בעתיד".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מאד
    מביך 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאד
    סגור