קריירה ולימודים

בית"ר ירושלים מתרסקת: מצב כלכלי כושל, המשכורות יקוצצו?

על רקע המו"מ המתגבש עם איש העסקים סטפן מלול על רכישת הקבוצה, יו"ר הקבוצה אלי אוחנה והנאמן עו"ד יצחק יונגר פנו לסגל השחקנים וביקשו מהם לקצץ כרבע מהמשכורת
מערכת ice |  1
אוהדי ביתר ירושלים (צילום פלאש 90)
יו"ר בית"ר ירושלים, אלי אוחנה, והנאמן, יצחק יונגר, נפגשו הערב (שבת) עם סגל הקבוצה והצוות המקצועי בעקבות המצב הכלכלי אליו נקלע המועדון. השיחות מגיעות על רקע המו"מ בין איש העסקים היהודי-צרפתי, סטפן מלול, שמעוניין לרכוש את הקבוצה ממשה חוגג. 
בשיחה עצמה הסביר אוחנה לשחקנים את המצב, ופירט מהם הצעדים הנדרשים על מנת שהמועדון ימשיך להתקיים מבחינה כלכלית. יונגר פירט את המטרה, לפיה הרצון הוא לערוך קיצוץ של 25 אחוז מהמשכורות, כאשר שחקן שיקצץ ויקבל הצעה גבוהה יותר יוכל למצוא לעצמו קבוצה על מנת לעבור אליה.
בשיחה עצמה אמר אוחנה: "קיווינו וניסינו בכל דרך לא להגיע למצב הנוכחי, אבל בסופו של דבר זאת הסיטואציה ואם לא יקרה משהו יוצא דופן, ניאלץ להוציא לפועל תוכנית קיצוצים במועדון. אנחנו ערים למה שקורה, ויודעים שהמצב עכשיו הוא לא אידיאלי בלשון המעטה. אני איתכם באותה הסירה, אבל כרגע אין שום ברירה אחרת מעבר לצעדים הנוכחיים".
יונגר הוסיף: "במהלך החודשים האחרונים ניסינו לעשות הכל כדי לא להגיע למצב הזה, כל הצעדים שנעשים הם בשיתוף הבקרה התקציבית וההתאחדות, שמודעות למצב הנוכחי, והצעדים האלה הם גם מעבר לבטוחות שימומשו. המטרה היא לקצץ אך במידה ויגיע רוכש - גם להחזיר את הכספים. אנחנו מנסים לעשות דברים, אבל אי אפשר להתחייב על זה.
 
אנחנו מנסים לבדוק אפשרויות נוספות אם העסקה לא תצא לפועל. זה מסביב לשעון. זאת הקבוצה עם הכי הרבה קהל בארץ, אבל אף אחד בישראל, גם בגלל כל מיני סיטואציות בעולם העסקים, לא התעניין ברכישתה. המחיר של חוגג לא היווה בעיה. בסיטואציה הזאת התקבלה החלטה שבגלל מועד העברות והרכישה צריך לבוא ולהגיד לכם מה קורה. המצב לא בטוח, ולכן התקבלה החלטה לתוכנית הבראה שתנסה להגיע לסוף העונה. בסוף תנסו לשים את אי הבהירות בצד, ותשאירו את ביתר בליגה. אני פונה לוותיקים לעודד את הצעירים. זה תלוי בכם".
במהלך השבוע האחרון, סטפן מלול, הבעלים המיועד של הקבוצה טען כי סוחטים אותו ומאיימים עליו. באתר וואן, פורסמו השבוע אמירות של מלול: "קבלתי איומים, מנסים לסחוט אותי אם ארכוש את הקבוצה." אמר מלול, "מאיימים שיפגעו בבנות שלי. קבלתי 47 שיחות, 99% ממספרים חסויים, חלקם דוברי צרפתית. הגשתי תלונה במשטרת צרפת, אנשים השתגעו פה".
עוד מוסיף מלול: "עושים פה אצלכם היסטריה ממיליון הדולר שאני צריך לשים. זה כולה כסף בנאמנות שאם אני לא רוכש את בית"ר הוא חוזר אליי. אין לזה משמעות. לפי החוזה אני יכול להעביר אותו עד ליום ראשון, אבל אני מקווה מאוד שעד היום בערב דברים יתקדמו בצורה חיובית מבחינת הרכישה. אם לא הייתי רציני, אז לא הייתי מתעסק בכך, לא הייתי לוקח חברה שתבצע לי בדיקה נאותות וכל מה שצריך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מפתיע - חוגג הרי מומחה בסגירת והעלמה של חברות
    אלי 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצליח להעלים מהעולם כמה חברות שהושקעו בהן מאות מיליונים.. למה שלא יצליח להעלים את ביתר?
    סגור