קריירה ולימודים

בשורת ענק למאות אלפי נהגים: לא יבוטלו יותר הרישיונות?

ועדת החוקה אישרה פה אחד לקריאות שנייה ושלישית את החוק לביטול הגבלת רישיון נהיגה, הצעות החוק נועדו לבטל את הסמכות להטיל הגבלה על חייבים מלקבל, להחזיק או לחדש רישיון נהיגה מכוח חוק ההוצאה לפועל וחוק המרכז לגביית קנסות
מערכת ice |  2
שיחה בזמן נהיגה (צילום freepik)
הוועדה בראשות ח"כ גלעד קריב, אישרה לקריאות שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית- הצ"ח ההוצאה לפועל (ביטול הגבלת רישיון נהיגה), אליה מוזגו הצעות החוק הפרטיות שיזמו הח"כים שלמה קרעי, חוה אתי עטיה, משה אבוטבול וישראל אייכלר, אוסאמה סעדי ואחמד טיבי, ח"כ גדי יברקן וח"כ נעמה לזימי.
הצעות החוק נועדו לבטל את הסמכות להטיל הגבלה על חייבים מלקבל, להחזיק או לחדש רישיון נהיגה מכוח חוק ההוצאה לפועל וחוק המרכז לגביית קנסות. תמכו בהצעת החוק: היו"ר ח"כ קריב והח"כים ענבר בזק (יש עתיד), בני בגין (תקווה חדשה), יום טוב חי כלפון (ימינה), אמיר אוחנה (הליכוד), אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת), אורי מקלב (יהדות התורה)
הצעת החוק אושרה לאחר שהוועדה דחתה שורת הסתייגויות ובהן את הסתייגותה של ח"כ נעמה לזימי בנוגע להחרגת חובות מזונות שאינם במסלול גבייה של הביטוח הלאומי אלא שהאישה עצמה גובה. סוגיה זו עמדה במוקד המחלוקת בדיון הקודם ובגינה נדחתה ההצבעה. היו"ר ח"כ גלעד קריב וח"כ גבי לסקי תמכו בהסתייגות זו והיא תועבר יחד עם שאר ההסתייגויות שנדחו להכרעת המליאה
 
היו"ר ח"כ קריב: "החוק הוא בשורה גדולה למעל 150,000 אזרחים ישראלים. אנחנו מקדמים את החוק בצד ההכרה החשובה שיש לסייע לנושים לגבות את חובם אך הצעדים צריכים להתאים למדינה מתקדמת ודמוקרטית המקפידה בזכויות האדם והאזרח, בכבודם, בפרנסתם. יש דברים שנותרו לליבון עד להצבעה הסופית במליאה, אך כבר עתה ברור כי יש בחוק תיקון עיוות משמעותי"
ראש רשות הרישוי במשרד התחבורה אפי רוזן, התחייב לבחון מחדש את ההוראות לגבי הצורך במבחן מעשי ועיוני לאחר הגבלת רישיון הנהיגה; זאת לדרישת חברי הוועדה, שהציעו בין היתר לקבוע מדרגות שונות בהתאם לוותק הנהיגה של הנהג לפני הגבלת הרישיון.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ביטול רשיון נהיגה
    אלעד 02/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגיע הזמן באמת עכשיו נהגים יכולים לחזור לעבוד
    סגור
  • 1.
    ביטול רשיון נהיגה (ל"ת)
    אלעד 02/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור