משפט

בשורה לחייבים: שכר הטרחה לטיפול בהוצאה לפועל יפחת?

שלמה קרעי ועוד 23 חברי כנסת שהצטרפו אליו מקדמים הצעת חוק שמטרתה לקבוע תעריף מקסימלי לשכר טרחת עורכי הדין. קרעי: "אתמול קיימתי ישיבת עבודה נוספת כדי לקדם את הצעת החוק שלי להפחתה משמעותית בשכר טרחת עורכי הדין בהוצאה לפועל"
אביחי דלאל |  1
ח"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד ולשכת ההוצאה לפועל (צילום יהונתן זינדל, פלאש 90)
חה"כ ד"ר שלמה קרעי ממפלגת הליכוד מקדם בימים אלו הצעת חוק אליה הצטרפו חברי עוד 23 חברי כנסת נוספים ביניהם רם שפע ומוסי רז מהקואליציה, הצעת חוק ההוצאה לפועל, המבקשת לקבוע תעריף מקסימלי לשכר טרחת עורכי דין. המטרה היא להגביל את שכר הטרחה בכדי שלא יהיה גדול מהחוב, כפי שקורה לעיתים.
בדברי ההסבר שצורפו להצעת החוק נכתב: "שיעורי שכר הטרחה שנזקף לחייבים בשלוש השנים האחרונות (2018-2020) בגין חייבים בהוצאה לפועל עמד על כשלושה מיליארד שקל. רוב שכר הטרחה נזקף באופן אוטומטי על ידי פעילות בין מחשב למחשב ובין חשבונות הבנק. אין שום היגיון לגבות שכר טרחה גבוה כל כך על פרק זמן קצר כל כך (בתוך 30 ימים). בפרט כשמדובר על סכומי קטנים מאוד בגין חובות שנשכחו, שומה עלינו לדאוג לכך שלא יוסיפו העשירים להתעשר בלי גבול, על חשבון העניים המתרוששים עוד ועוד. ברוח דברי הנביא ישעיה: 'חַזְּקוּ יָדַיִם רָפוֹת וּבִרְכַּיִם כֹּשְׁלוֹת אַמֵּצוּ'. באופן כללי, יוזמי הצעת החוק שואפים לכך, שבסופו של התהליך, הפירמידה הכלכלית הישראלית תשרת את כלל הציבור ולא את אליטת ההון בלבד".
 
לפי דברי ההסבר, החוק מציע לנתק את הזיקה לכללי לשכת עורכי הדין ולקבוע בתוספת לחוק ההוצאה לפועל תעריפים מקסימליים להשתת שכר עורך דין על החייב אשר יחושבו בהתאם לגובה החוב. כמו כן, שכר הטרחה חולק לשלוש פעימות: הראשונה עם הגשת הבקשה לביצוע בהוצאה לפועל; הפעימה השנייה כאשר חלפו 45 ימים מתום המועד האחרון של האזהרה לאחר שהחייב לא שילם את חובו ובלבד שעורך הדין נקט בהליך לגביית החוב; והפעימה השלישית, שנה לאחר תום המועד הקבוע באזהרה ובלבד שהחייב לא פרע את חובו ולא הוכר כחייב משלם או שההכרה בו כחייב משלם בוטלה עקב אי עמידה בתשלומים, ועורך הדין נקט בהליך לגביית החוב.
יתר על כן, מוצע כי בקשות לביצוע שניתן היה להגיש במסלול מקוצר ולא הוגשו בדרך זו, יזכו את הזוכה בשכר עורך דין בסכום השווה לפעימת התשלום הראשונה בלבד.
חה"כ ד"ר שלמה קרעי ממפלגת "הליכוד" ואמר: "יותר מ-60% מהחובות בהוצאה לפועל הם מתחת ל-5000 שקל, אשר צוברים לעתים שכר טרחה כפול ומשולש מגובה החוב. אתמול קיימתי ישיבת עבודה נוספת כדי לקדם את הצעת החוק שלי להפחתה משמעותית בשכר טרחת עורכי הדין בהוצאה לפועל. מקווה שבקרוב בעז"ה נביא בשורות טובות לאזרחי ישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הצעה ראויה. נכון יהיה להרחיבה. סוף סוף
    שבוי 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפרק את המונופולים המפלצתיים של עורכי הדין. כל עורך דין יעבוד לבד! ולמי שלא מתאים, שיסע לקמבודיה
    סגור