קריירה ולימודים

בזק לקראת מהלך דרמטי: האם ועד אלפא ייצא לקרב?

ראשי ועד פלאפון ובזק בינלאומי, לא מתרגשים מהספין שפורסם היום לכאורה מגורמים בבזק ובו איום דרמטי לסגירת בזק בינלאומי, ומסרבים להתקפל בפני ההנהלה לאחר כניסה מחודשת למשא ומתן: "אף מהלך לא יקודם באופן חד צדדי"
מערכת ice |  1
יחיאל שמן יו"ר ועד פלאפון, רן גוראון מנכ"ל אלפא (צילום יחצ)
ועד אלפא, הועד המאגד של ועד פלאפון ובזק בינלאומי, מגיב היום (ראשון) לדיווחים כי הנהלת בזק התייאשה מהמו"מ התקוע, וכי ישנה אפשרות שתוותר על המיזוג בין חברת בזק בינלאומי ובין yes, וייתכן שאף תחליט על צעד דרמטי בסגירת בזק בינלאומי.
נזכיר: ועד עובדי פלאפון בראשות יחיאל שמן, וועד בזק בינלאומי בראשות לימור ליברמן לביא, חברו יחד לשם "ועד אלפא" בראשות שמן, במטרה להילחם בהחלטת ההנהלה למזג את בזק בינלאומי עם חברת yes. מאז נפתחה דרמה גדולה המשלבת כמה מאבקים בו זמנית: חברת yes המאוגדת על ידי ההסתדרות הלאומית סירבה להיכנס לוועד המשותף, וחתמה על הסכם עם המנכ"ל רן גוראון בנפרד. פלאפון ובזק בינלאומי נכנסו לקרב ההאשמות מול yes ומול ההנהלה עם האשמות חריפות על גוראון עצמו.
 
בתוך כך, הפעילה בזק כלי אימתני נגד איומי השביתה של פלאפון ובזק ובינלאומי, והודיעה על שביתת מגן - היינו ההנהלה עצמה משביתה את החברה כדי לייתר את מאבקי הוועד, ובעל כורחם נכנסו כל הצדדים למו"מ, ושני הצדדים ניסו להוציא הישגי ביניים על אף שלמעשה למרות הליכי הגישור נקלעו המשברים למבוי סתום.
יש לציין שהדיווחים נאמרו שלא במסגרת הודעת בורסה רשמית, ועל כן יש לקחת בחשד את מה שנאמר וייתכן ונאמרו באופן-לא-רשמי, על ידי בכירים לכאורה, כדי ללחוץ על ועד אלפא מצד גורמים בבזק. בוועד נכון לעכשיו לא קיבלו שום מסר מהנהלת בזק כי המו"מ ייפסק, ואף בבזק אומרים כי הם לא מכירים את הדיווחים וטוענים כי הדבר לא יצא מהם. 
כך או כך, בוועד אלפא הוציאו מכתב לעובדים בו הם אומרים כי המו"מ מול ההנהלה חזר בחסות הליך הגישור: "למרות פרסומים שונים בכלי התקשורת בשלב זה ההנהלה לא הציגה שינוי בתוכנית הפיצול מיזוג", כותבים ראשי ועד אלפא, ומוסיפים, "עם זאת אנחנו עוקבים, כמוכם, אחרי המהלכים הנרקמים בקבוצת בזק והרגולציה ונערכים לכל תרחיש".  
בוועד לא מתקפלים, ומבהירים כי כל תכנית עסקית שתקודם על על ידי הנהלת אלפא או הנהלת קבוצת הא בזק, תצא לפועל רק אחרי הסכמה והבנות משותפות עם ועד עובדי אלפא וההסתדרות.

מחאת עובדי אלפא. מן הארכיון. באדיבות המצלם
ראשי אלפא כנראה הבינו שהדיווח שפורסם בגלובס הינו שגוי והיה רק ספין מצד גורמים עלומים בבזק, והגיבו בתקיפות: "אף מהלך לא יקודם באופן חד צדדי ולא משנה איזה ספין או בלון ניסוי יופרח לחלל האוויר. אנחנו נמשיך בכל הכוח כדי לשמור עליכם ועל החברות".
נוסיף שעל אף התקופה הארוכה בה הצדדים נכנסו למו"מ ובהליך גישור, נראה שהן ההנהלה והן הוועד מסרבים להגיע לפשרה, דבר שעלול להוביל לפיצוץ נוסף ושביתות נוספות בעתיד. אם בהנהלה יחליטו לכפות על מיזוג ללא שיתוף פעולה מצד הוועד, או סגירת בזק בינלאומי, בוועד יבעירו את השטח.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קבוצה רקובה
    בזק 02/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל קבוצת בזק רקובה מהיסוד, כל הועדים דואגים לעצמם ולא לעובדים, בזק בנלאומי חברה שאיבדה את עצמה לחלוטין השירות נהרס ומחברה שנמצאת במקום הראשון היא ירדה לתחתית, חברת האם מתעניינת רק בפרוייקט הסיבים שלה ומזניחה את כל השאר, תבדקו את תוצאות מד הדופק שהזק פירסמה לאחרונה לעובדים ותראו לבד
    סגור