קריירה ולימודים

פלאפון ובזק בינלאומי מעלים הילוך במאבק, דוד פורר יתקפל?

חברות פלאפון ובזק בינלאומי בעיצומו של סכסוך עבודה נגד ההנהלה, ובמקביל לשביתת הענק המאבק מחריף גם בשלטי חוצות נגד בעלי השליטה בבזק, דוד פורר
יהודה לוינגר |  4
מחאת פלאפון בזק בינלאומי (צילום יחצ)
במקביל לשביתת הענק של חברות פלאפון ובזק בינלאומי, סכסוך העבודה נגד ההנהלה מחריף ועובדי שתי החברות תולים שלטי ענק  בגשרים ברחבי הארץ נגד בעל השליטה בבזק, דוד פורר, עם הכותרת המתריסה: "דוד פורר הטייקון צוחק, הציבור בוכה".
עובדי חברות פלאפון ובזק בינלאומי נמצאים כעת בגשרים וצמתים במחלף חמד, המיתרים, יבנה, השלום, ארלוזרוב, גהה, קסם, ראשון לציון, הכפר הירוק, קרית אונו, יקום, פתח תקווה ועוד על מנת לתלות את שלטי הענק כנגד דוד פורר, מבעלי השליטה בחברת בזק.
על פי הודעת "ועד אלפא", הועד המשותף לפלאפון ובזק בינלאומי, השביתה הכללית המתקיימת בחברות נערכת על רקע החשש הכבד שבעלי השליטה החדשים בבזק מובילים את החברות לרווחים מהירים על חשבון פיתוח הפעילות בהן, דבר שעלול לגרום לפיטורים של עובדים רבים בטווח הקרוב.
ההנהלה המשותפת (אלפא) לחברות גם מסרבת להבטיח את עתיד העובדים והפעילות בהן, וזאת במסגרת התוכניות לבצע שינויים דרמטיים המאיימים על הביטחון התעסוקתי של עובדי הקבוצה ועל זכות ההתאגדות שלהם. 
יו"ר ועד עובדי אלפא יחיאל שמן מסר כי "השביתה היום וגם מחאת הגשרים באה להעביר מסר אחד ברור לדוד פורר. מדובר בחברות רווחיות ומצליחות ולא ניתן לאף גורם לסגור אותן. הגיע הזמן שגם הציבור יכיר את אחד מבעלי השליטה בבזק המאיימים בפיטורי מאות עובדים מקצועיים ומסורים".
למרות המחאות הכבדות וסכסוך העבודה, בינתיים נראה כי בהנהלת בזק לא באים לקראת העובדים, גם אל מול הפגנות מול ביתו של איש העסקים הישראלי דוד פורר, מבעלי השליטה בבזק - חברת האם של חברות האלפא הכוללות את: פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes. 
ההסתדרות הכללית מובילה את המאבק של פלאפון ובזק בינלאומי, בעוד חברת yes המחוברת להסתדרות הלאומית, חתמה על הסכם מול רן גוראון, מנכ"ל חברות אלפא.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מסכנים העובדים
    אלי 08/2021/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יפוטרו מאות אם לא אלפים בגלל תאוות בצע
    סגור
  • מסכנים ההסתדרות שהפסידו את התשלומים שלהם
    יניב 09/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העובדים שיפוטרו ממש לא מסכנים, מעבר לפיצויי פיטורים הקבועים בחוק. יש להם פיצויים נוספים בגובה 250 אחוז כלומר עובד שעבד שם 12 שנים יקבל פיצוי נוסף של 30 משכורותברוטו נקי ממס. הם עבדו בחברה גדולה ומוכרת עם אוריינטציה טכנולוגית אתה רוצה להגיד לי שהם לא מסוגלים לקחת את הניסיון, הדבר החשוב ביותר בשוק, ולרתום אותו לעבודה יותר טובה? זה כמו מפעל הפיס תנאים כאלו.
    סגור
  • 1.
    דמעות תנין
    אחד שאכפת לו 08/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל עוד עובדים של החברות הנל נוסעים ברכבי חברה שעלותם 200000שח (אוטלנדר, קודיאק, סורנטו) ולא מתאימים את רמת הרכבים לרמת ההכנסות וההוצאות....אלו דמעות תנין. חברות שלא מצמצמות הוצאות שלא יתלוננו על מצבם. כל עוד לא הושב מטר רבוע אחד משטח המשרדים המיותר...שלא יתלוננו
    סגור
  • קשקשן
    מוטי 09/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרכבים הם אטקה יונדאי וסוזוקי רק מנהלים בכירים יש ראב 4 וכ'ו תבדוק עובדות לפני שאתה כותב
    סגור