קריירה ולימודים

שכר המינימום ימוטט את המשק? ליברמן סופג ביקורת חריפה

יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי, תוקף את ההחלטה להעלות מיידית את שכר המינימום וטוען נגד המהלך: "העלאת שכר מינימום - צעד פופוליסטי ולא מחושב"
מערכת ice | 
דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי (צילום ויקיפדיה, pexels, pixabay)
יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי יוצא הערב במכתב לראשי סיעות הקואליציה לאור עסקת החבילה של ליברמן.  אמיתי טען במכתב כי הקריאה להפר את ההסכמות ולהזניק את שכר המינימום מידית בעשרות אחוזים, לא רק שהיא קריאה לשבירת כל "כללי המשחק" המחייבים את ראשי המשק, אלא שזו קריאה לצעד שרק יחריף את עליית המחירים במשק.
על פי המכתב, "מרכיבי העסקה גובשו כך, שלא תהיה פגיעה בעובדים המוחלשים ושמעסיקים יוכלו לבצע התאמות בעסקים על מנת להכיל את העלייה בשכר המינימום, שכן, עליה חדה ובלתי אחראית של שכר המינימום בוודאי לא תועיל לעסקים שעדיין מתקשים להרים ראש כתוצאה מהשלכות המגפה.
למכתב צורף נספח נתונים שמצביע על כך שהעלאת שכר המינימום תגלגל מייד עליית מחירים נוספת ותלחץ לעליית האינפלציה. מעבר לכך, העלאת שכר המינימום בערכים כה גבוהים תעלה את השכר הממוצע במשק מעבר לעיוות שיצרה הקורונה, מה שיגרור העלאה משמעותית במגזר הציבורי וזליגת השכר מעלה לאלו שמרוויחים היום מעט מעל שכר המינימום בכל המגזרים וכל זאת ללא הליך טיוב רגולציה כנדרש.
"השלכות שליליות נוספות של העלאת שכר מינימום בצעד פופוליסטי ולא מחושב", לדברי אמיתי, "יובילו לפגיעה ישירה בשרידות העסקית של עסקים בענפים שממילא מצויים בסף רווחיות כגון - תעשיה מסורתית, שירותי אוכל, חקלאות, מסעדנות וכד', אשר יישאו  את עיקר הנטל של העלאת שכר המינימום. מתוך כך עלול להיווצר תמריץ ודחיקת מעסיקים להעמיק תופעות לא רצויות של העסקה לא מדווחת (תשלום שחור), משמע - תשלום במזומן ללא הענקת זכויות סוציאליות לעובדים, גידול בהעסקה באמצעות מיקור החוץ והוצאה של עובדים ממעגל התעסוקה הישירה". 
 
אמיתי הוסיף - "על ממשלה לבחור במנהיגות ואחריות ולא בפופוליזם. עד שהממשלה לא תסייע בכלים משמעותיים להעלאת הפריון, להורדת הרגולציה, להשקעות בתשתיות, בהקצאת משאבים להכשרות מקצועיות איכותיות שמותאמות לצרכי המגזר העסקי – אין ולא יהיה זה נכון לבצע העלאות שכר שרק יובילו במיידי לעלייה בכל עלויות הייצור ולעלייה בכל ההוצאות המיידיות של המעסיקים וזאת בצירוף לגל ההתייקרויות שמכה במעסיקים לא פחות ממה שחווים משקי הבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה