קריירה ולימודים

מענקים חדשים: מי זכאי לסיוע ובכמה כסף?

שר האוצר ליברמן הציג את מתווה הסיוע לעסקים קטנים, בינוניים ועצמאיים עם מחזור שנתי של 60 מיליון שקל. לדבריו יוענק סיוע עד ל-600 אלף שקל. ליברמן: "מתווה אחראי והגון אשר מתכתב עם היכולת שלנו כדי להעניק סיוע לאותם עסקים"
מערכת ice |  1
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
יו"ר ישראל ביתנו ושר האוצר, אביגדור ליברמן פתח את ישיבת הסיעה וחשף היום (שני) את מתווה הסיוע שהוא גיבש לעסקים קטנים ובינוניים ועצמאים לאחר מספר שבועות של עיכוב.
ליברמן טען שההכנסות ממע״מ בחודש פברואר 2022 עמדו על כ-8.5 מיליארד שקל. והוסיף כי לעומת שנת 2019, שנת טרום קורונה, ישנו גידול וקפיצה בהכנסות בגובה של כ- 27%, לדבריו, הנתונים מצביעים על מצבה הטוב של הכלכלה ועל הצורך בלהמשיך באותו קו אחראי, שקול והגון.
 
ליברמן התייחס כאמור למתן סיוע לעסקים קטנים ולעצמאים וחשף אץ המתווה שאותו כיבש לפיו מדובר בסיוע המיועד לעסקים קטנים, בינוניים ועצמאים עם מחזור שנתי של עד 60 מיליון שקל. לדבריו, בקרב אותם עסקים ישנה ירידה במחזור בחודשי ינואר-פברואר בגובה של לפחות 35% בהשוואה למחזור של ינואר ופברואר 2019. "במקרים כאלו אנחנו נעניק סיוע לאותם עסקים עד גובה המקסימלי של 600 אלף שקל. זהו מתווה אחראי והגון אשר מתכתב עם היכולת שלנו כדי להעניק סיוע לאותם עסקים" אמר שר האוצר.
שר האוצר התייחס בין היתר להשלכות הכלכליות של מלחמת רוסיה-אוקראינה על מדינת ישראל: "אנחנו רואים תנודות במחירי הנפט, תנודות בשווקים ובבורסות בעולם, רואים עליות במחירי הסחורות, עליות בחיטה, בפחם וכך הלאה".
כמו כן, ליברמן ענה למבקרים ואמר כי הוא "שומע הרבה קריאות על מה צריך לעשות ואיפה להוריד. אני רוצה להגיד לאותם קוראי קריאות: לאט לאט, צריך להרגע ולחכות לכך שהמצב יתייצב, כי להתחיל בנקיטת צעדים עכשיו ולהוריד את הבלו זה כמו שמישהו יגיד באמצע רעידת אדמה כשכל הבית רועד - 'בואו נעשה טיח'. צריך לנשום עמוק ולראות שהדברים מתייצבים. לגבי המשק הישראלי, אנחנו בדקנו את כל המלאים בתחילת שבוע שעבר עם כל בכירי האוצר ואני יכול להגיד שאנחנו נמצאים במצב טוב ואין מקום לדאגה".
רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים מבית ההסתדרות הגיב למתווה ואמר: "אנו רואים שוב ושוב שבסוף המדינה מוצאת את עצמה פותחת את הכיס ומשלמת כסף, אז תגידו לי אתם – למה צריך בכל פעם את המחאות, הצעקות באולפנים והדיונים הארוכים – הממשלה צריכה אחת ולתמיד להסדיר את הפיצוי כרשת ביטחון קבועה, להכניס בחוק מסודר כזכויות לעצמאיים. זה שנותנים כספים, רק מחזק את העובדה שהפיצויים צריכים להיכנס לחוק קבוע במדינה כמו שלנו שמשברים קורים חדשות לבקרים, מגפות, מלחמות, פיגועים – בכל פעם העצמאיים נפגעים, בואו נמנע את זה פעם אחת ולתמיד"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אתה טייח בעצמך משקר ומטייח
    oshri 03/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל עלה מחירים מטורפים מכל הכיוונים בסופר ותשלומים גמרת אותנו חתיכת אנטיפת סופרים את הימים עד שתסיים את עבודתך
    סגור