קריירה ולימודים

עובדי חדשות 13 קיבלו הודעה משמחת מההנהלה

ועד עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים והעיתונאיות עם הנהלה חדשות 13 על הסכם קיבוצי לפיו תוארך תקופת החסינות מפני פיטורי צמצום עד לאחר חגי תשרי. בהודעה הוועד נכתב: "פעלנו נמרצות בשבועות האחרונים להמשך ההגנה על העובדים"
מערכת ice |  5
חדשות 13 (צילום מסך)
ועד עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים והעיתונאיות חתמו היום (ראשון) עם הנהלת חדשות 13 על הסכם קיבוצי המאריך את תקופת החסינות מפני פיטורי צמצום עד לאחר חגי תשרי.
על פי הודעת הארגון, ועד עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים והעיתונאיות חתמו היום הסכם קיבוצי עם הנהלת "חדשות 13", המאריך את תקופת החסינות מפני פיטורי צמצום, ואת השקט התעשייתי בחברה, עד לאחר חגי תשרי תשפ"ג ב-31 באוקטובר 2021.
 
בהודעה שנשלחה לעובדים נכתב: ״בתקופה של טלטלה נוספת בשדרה הניהולית של הערוץ, אנו רואים חשיבות רבה בהשגת יציבות תעסוקתית לפחות עד תום תקופת המעבר, ולכן פעלנו נמרצות בשבועות האחרונים להמשך ההגנה על העובדים. אנו מבקשים להודות למנכ"ל 'חדשות 13', אבירם אלעד, ולסמנכ״ל הכספים עשהאל בן יעקב, שנעתרו לחתום על ההסכם הקיבוצי על רקע מציאות רגולטורית מורכבת״.
בנובמבר האחרון, הוועד שלח מכתב לעובדים שבו הודיעו כי חברת החדשות מימשה  את האופציה בהסכם הקיבוצי המיוחד עם הוועד מ-2020, שמשמעותה הארכת תקופת החסינות לעובדים מפני פיטורי צמצום, לפחות עד יוני 2022. אותו מכתב גם מגיע אחרי שורה של עזיבות מכתבים ועד למנכ"ל היוצא.
בינואר, הנהלת "חדשות 13" ונציגות העובדים הודיעו כי לאחר יותר משנה של הליכים משפטיים בין הצדדים, הושג הסכם קיבוצי להסדרת החזרי נסיעות לעובדי החברה המגיעים לאתר בנווה אילן החל ממשכורת ינואר 2022. 
 
על פי ההבנות, עובדים שישובצו בנווה אילן בפועל, 8 פעמים לפחות בחודש מסוים, יקבלו בשכר על אותו החודש החזר נסיעות אוטומטי בסכום אחיד של 500 שקל (נוסף לשכרם הנוכחי). התשלום הגלובלי יועבר בין אם אותם עובדים הגיעו לאתר ברכבם הפרטי, או באמצעות מערך ההסעות שהחברה תמשיך להפעיל כרגיל, או בכל דרך אחרת. בכך, מסתיים סוף-סוף סכסוך עבודה ממושך בחברה, שהגיע גם לערכאות משפטיות, בזכות מו"מ שנוהל באווירה טובה ובכבוד הדדי.
עורכי וידאו שנהנו ב-2021 מהחזרים לפי קילומטר נסועה, יוכלו לבחור אם להמשיך בקבלת תשלומי נסיעות עפ"י הסדר זה – או לעבור להחזר הגלובלי החדש. עובדים קיימים ונקלטים חדשים ברמת החייל, שיועברו בעתיד לאתר בנווה אילן, יהיו זכאים להחזר זהה בכפוף לאותם תנאי זכאות.
עוד סיכמו ההנהלה והנציגות, כי ההחזר הגלובלי לא ישולם לעובדי החברה המתניידים ברכב צמוד מטעמה, ללא הגבלת קילומטרים ובמימונה המלא. כנגד תשלום ההחזר הגלובלי, התחייב הוועד שלא להתנגד לשיבוץ או לניוד עובדים – קיימים וחדשים – בין אתרי החברה בנווה אילן וברמת החייל. עוד הסכים הוועד שלא להעלות טענות בדבר תשלומי עבר של החזרי נסיעות לנווה אילן, ולמחוק עם חתימת ההסכם את ההליך שבו נקטה הנציגות נגד החברה בביה"ד האזורי לעבודה בת"א. הצדדים יקיימו מעקב וישתפו ביניהם מידע במטרה להביא ליישומו המיטבי של ההסכם.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אפסים. רייטינג אפס (ל"ת)
    נדב הילרי אייל 03/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    ידיעה מצערת לרוב הציבור.
    חן 03/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את מי זה מעניין. מי צריך אותם.
    סגור
  • 3.
    חובק עוד
    יצחק 03/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התקשורת הישראלית תחפש תיבות למה המחבל חיסל את היהודים בגלל שהוא רב עם ההורים שלו כמו פעם שעברה אמרו או בגלל סיפרנו להם בעין אסור לנו להסתובב בירושלים או בגלל זה ירדן ומצרים הגיעו למדינת ישראל כל הכבוד את התקשורת הישראלית פתאום כתב מי שהיא לא תומכת
    סגור
  • 2.
    חובק עוד
    יצחק 03/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני התקשורת הישראלית ומה עכשיו מאיתנו זה הרצח של המחבלים קרה כי אז הוא לבוא את המצרים והירדנים למדינת ישראל זאת התקשורת שלנו כמו שהם אמרו שאסור לנו להסתובב בירושלים כי זה פוגע בפלסטינים מותר לנו אחד במדינת ישראל כי נראה לי זה התקשורת מקרה אותנו
    סגור
  • 1.
    שווה לעבוד אצל ביבי ? (ל"ת)
    Victory 03/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור