קריירה ולימודים

הורוביץ הגיע לנצרת ונתקל בעובדים זועמים: "שר ההתעמרות"

שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיע לבית החולים הצרפתי בנצרת ונתקל במחאת העובדים נגד מנהל בית החולים: "השר מעודד את הפגיעה וההתעמרות בעובדים של מנהל בית החולים ד״ר נאיל אליאס, הוא הגיע לטקס למרות בקשתנו הדחופה שימנע מכך"
מערכת ice | 
עובדי בית החולים הצרפתי במחאה נגד הגעתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ (צילום ההסתדרות הלאומית)
בעת ביקורו של שר הבריאות ניצן הורוביץ היום (חמישי) בבית החולים בנצרת, התעוררה הפגנה של העובדים "נגד השחיתות, ונגד הכישלון הניהולי של מנהל בית החולים" שאינו מאפשר להם להתאגד ולהגיע להסכם קיבוצי. 
כזכור, הבוקר התקיים טקס חניכת המלר"ד הממוגן בבית החולים הצרפתי בנצרת, על רקע השביתה שהתקיימה ביום שלישי האחרון ומחאת העובדים שלא הגיעו להסכמה עם מנהל בית החולים ד"ר נאיל אליאס. יו"ר ועד העובדים בבית החולים, עבודי בנא, שיגר מכתב לשר הבריאות, ניצן הורוביץ במטרה לדרוש ממנו לא להגיע לטקס. 
אך שר הבריאות בחר "לא להתרגש מרעשי הרקע" והגיע הבוקר לטקס על אף הבקשה של העובדים. 
 
במכתב של בנא נכתב כי: "תחילתו של הסכסוך החל לפני כ-3 שנים, בימים בהם, החלטנו, עובדי בית החולים להתאגד לראשונה במסגרת ההסתדרות הלאומית, ולהקים ועד עובדים על מנת שנוכל לנהל שיח הוגן וקיבוצי אל מול הנהלת בית החולים. לצערנו הרב, החל מהיום הראשון, הנהלת בית החולים עשתה כל שידה על מנת לסכל את התארגנות העובדים ועל כן יש גם תביעה על פגיעה בהתארגנות בבית הדין לעבודה .כל הניסיונות ליישב את הסכסוך עלו בתוהו – לאור העובדה כי מנהל בית החולים, ד"ר אליאס מסרב לחתום על ההסכם הקיבוצי לעובדי בית החולים. 
הסכם אשר מחד יעניק לנו הטבות כמקובל בשאר בתי החולים הציבוריים בישראל ומאידך יהפוך אותנו לעובדים שווים ויחזיר לנו את הגאווה והרצון להמשיך לקום בכל בוקר למשימה החשובה בחיינו – הצלת חיים. לאחר שלא נותרה לנו ברירה אחרת, אנו נאלצים, בצער להתחיל עיצומים בבית החולים וקוראים לך, אדוני השר ולצוות המשרד לא להשתתף באירוע זה עד אשר יוסדרו תנאי העסקת העובדים ומנהל בית החולים יחתום על ההסכם הקיבוצי. אנו בטוחים כי במוסד רפואי במרכז הארץ דבר כזה לא היה יכול להתרחש ללא שמערכת הבריאות הייתה מתערבת ושמה סוף לסאגה המצערת הזו". 
מוועד העובדים נמסר: כי ״השר מעודד את הפגיעה וההתעמרות בעובדים של מנהל בית החולים ד״ר נאיל אליאס, הוא הגיע לטקס למרות בקשתנו הדחופה שימנע מכך. במקום לדאוג לציבור הרופאים והעובדים, הורוביץ עושה כבוד למי שמתעמר בהם״. 
 

מבית החולים נמסר כי "מאות מברכים הגיעו להשתתף  היום בשמחת בית החולים הצרפתי בנצרת ביום חגו- חנוכת מלר"ד ממוגן, בין המכובדים הרבים שהגיעו הגיע גם  שר הבריאות השר ניצן הורביץ, שגריר צרפת בישראל,   3 חברי כנסת, ראשי רשויות, אנשי דת  מנהלי בתי חולים מהעיר  נצרת ונכבדים רבים שהגיעו לברך את בית החולים ביום חגו.
הנואמים הרבים הדגישו בנאומיהם את מחוייבותם לבית החולים ולהצלחתו, הם ברכו את מנהל בית החולים והצוות על ההתמודדות המצויינת של בית החולים עם האתגרים בשנים האחרונות והזכייה של בית החולים בפרסים רבים ותעודות הצטיינות  בשנה האחרונה.
בצד האירוע התקיימה הפגנה של ארגון ההסתדרות הלאומית  שניסתה לפגוע באווירה החגיגית. המפגינים שחלקם הגיעו מחוץ לעיר לא הצליחו לפגוע בשמחה  והאירוע,  אנו תקווה כי .ההסתדרות הלאומית הבינה היום כי אין לה גיבוי בקרב העובדים וכי מו"מ מנהלים בחדרי המו"מ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה