קריירה ולימודים

הורוביץ יגיע לאירוע למרות מחאת העובדים השובתים "לא מתרגש"

בלעדי: ביום חמישי הקרוב תתקיים חניכת מלר"ד ממוגן בבית החולים הצרפתי בנצרת בו צפוי להשתתף שר הבריאות ניצן הורוביץ כשברקע ועד העובדים השובת דורש ממנו לא להגיע לטקס. גורמים המקורבים לשר דוחים את טענת העובדים: הוא יגיע "לא מתרגשים מהרעש של העובדים"
אביחי דלאל |  3
ניצן הורוביץ שביתה (צילום יונתן זינדל פלאש 90 הסתדרות לאומית)
ביום חמישי הקרוב, עתיד להתקיים טקס חניכת המלר"ד הממוגן בבית החולים הצרפתי בנצרת, על רקע השביתה שהתקיימה היום (שלישי) ומחאת העובדים שלא הגיעו להסכמה עם מנהלת בית החולים ד"ר נאיל אליאס. לאתר ice נודע כי יו"ר ועד העובדים בבית החולים, עבודי בנא, שיגר מכתב לשר הבריאות, ניצן הורוביץ במטרה לדרוש ממנו לא להגיע לטקס, בסביבת הורוביץ טוענים כי הוא נוטה להגיע ולהימנע מרעשי הרקע.
במכתב של בנא נכתב כי: "תחילתו של הסכסוך החל לפני כ-3 שנים, בימים בהם, החלטנו, עובדי בית החולים להתאגד לראשונה במסגרת ההסתדרות הלאומית, ולהקים ועד עובדים על מנת שנוכל לנהל שיח הוגן וקיבוצי אל מול הנהלת בית החולים. לצערנו הרב, החל מהיום הראשון, הנהלת בית החולים עשתה כל שידה על מנת לסכל את התארגנות העובדים ועל כן יש גם תביעה על פגיעה בהתארגנות בבית הדין לעבודה .כל הניסיונות ליישב את הסכסוך עלו בתוהו – לאור העובדה כי מנהל בית החולים, ד"ר אליאס מסרב לחתום על ההסכם הקיבוצי לעובדי בית החולים. 
הסכם אשר מחד יעניק לנו הטבות כמקובל בשאר בתי החולים הציבוריים בישראל ומאידך יהפוך אותנו לעובדים שווים ויחזיר לנו את הגאווה והרצון להמשיך לקום בכל בוקר למשימה החשובה בחיינו – הצלת חיים. לאחר שלא נותרה לנו ברירה אחרת, אנו נאלצים, בצער להתחיל עיצומים בבית החולים וקוראים לך, אדוני השר ולצוות המשרד לא להשתתף באירוע זה עד אשר יוסדרו תנאי העסקת העובדים ומנהל בית החולים יחתום על ההסכם הקיבוצי. אנו בטוחים כי במוסד רפואי במרכז הארץ דבר כזה לא היה יכול להתרחש ללא שמערכת הבריאות הייתה מתערבת ושמה סוף לסאגה המצערת הזו". 
גורמים בקרבת שר הבריאות, ניצן הורוביץ טוענים כי השר ככל הנראה יגיע לאירוע וטוענים כי "לא מתרגשים מהרעש של העובדים". תגובתו של הורוביץ טרם נמסרה באופן רשמי בנושא.
הבוקר כאמור, ועד עובדי בית החולים הצרפתי בנצרת המיוצג על ידי ההסתדרות הלאומית הכריז על שביתה בבית החולים. למעט מקרים מצילי חיים העובדים לא ישרתו את באי בית החולים וניתוחים אלקטיביים ידחו. בבית החולים ישנם כ-400 עובדים, השביתה תכלול אחים, אחיות, צוות סיעודי, מזכירות ועוד. במהלך היום התקיימה הפגנה של העובדים מחוץ לבית החולים. 
 
מוועד העובדים נמסר: "במשך שלוש שנים אנחנו לא מצליחים לקבל את המגיע לנו, הנהלת בית החולים מסרבת להגיע להסכם עם ועד העובדים וההסתדרות הלאומית. גם לאחר ניסיון גישור בבית המשפט מנהל בית החולים הודיע להסתדרות הלאומית כי הוא איננו מוכן לשפר את תנאי העובדים. הגיעו מים עד נפש, לא ניתן יד להמשך סיכול ההתאגדות ההוגנת של עובדי בית החולים". 
מההסתדרות הלאומית נמסר: ״מדובר במקרה חריג של מנהל בית חולים ציבורי אשר מסרב לחתום על הסכם קיבוצי עם עובדיו. הנהלת בית החולים העבירה את העובדים מסכת ייסורים בשלב ההתארגנות וכעת מסרבת לחתום על ההסכם הקיבוצי. אנו קוראים לשר הבריאות, ניצן הורוביץ להתערב בדחיפות לפתרון המשבר״.
תגובת בית החולים הצרפתי על איומי השבית: "חרף השנה המורכבת שעברנו וחרף המאמצים שהשקענו בשנה  האחרונה לסייע לעובדינו ולהגיע להסכמות בחרה ההסתדרות הלאומית לחדש את סכסוך העבודה בבית חולים.
הנהלת בית החולים חשה שהתנהלות וועד העובדים היתה חסרת ניקיון כפיים. בעוד ההנהלה מקדמת וקובעת פגישות, מנהלת דיונים גם בתקופת קורונה. ברצונו לציין  שאנחנו עובדים לילות כימים  וכמובן בעזרת כל העובדים היקרים על מנת לשמור על יציבותו הכלכלית ופיתוחו של בית החולים וההצלחות מדברות בעד עצמן בשורה של הוקרות להן זוכה בית החולים בשנה האחרונה. 
אנו מצפים שבמקום לפנות לתקשורת יגיעו נציגי הוועד לפגישות כשהם יודעים מה המטרות הרלוונטיות ויפסיקו להכפיש את בית החולים והנהלתו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ניצן לא מתאים לך להיות בצד הלא נכון (ל"ת)
    מיטל 03/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    האפס המוחלט. העסקן העלוב ביותר (ל"ת)
    בעעע 03/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עוף לנו מהחיים אוכל בתחת (ל"ת)
    יורי 03/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור