קריירה ולימודים

לא רק המורים: אלו עובדי בית הספר שעשויים לשבות

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בדרישה לשפר את תנאי העסקתם של מזכירות בתי הספר: "כל שנה הולכים וגוברים עומסי העבודה, כעת הן יהיו אחריות על כל מערך הכספים והניהול הכלכלי כיחידות עצמאיות. אנו עומדים על כך שהן יזכו לתוספת כוח אדם ושכר"
מערכת ice | 
טלפון (צילום unsplash)

ההסתדרות המעו"ף הכריזה היום (חמישי) על סכסוך עבודה במרכז השלטון המקומי, בשלוש הערים הגדולות ובמרכז המועצות האזוריות. זאת, בשל "פגיעה צפויה בתנאי התעסוקה של מזכירות בתי הספר, אשר הינן עובדות הרשויות המקומיות ומיוצגות ע"י ההסתדרות". הסכסוך רלוונטי לכ-100 אלף עובדים ומאפשר להסתדרות לנקוט בצעדים ארגוניים בתוך כשבועיים.

הרקע לסכסוך, הוא רפורמה שמקדם משרד החינוך להעברת ניהול תקציב בתי הספר שבאחריות המשרד - לבתי הספר עצמם. לדברי ההסתדרות, המהלך צפוי לשנות את היקף תפקידן ואת תחומי אחריותן של מזכירות בתי הספר. כיום, המזכירות אמונות על ההיבטים האדמיניסטרטיביים בבתי הספר, ונותנות מענה להורים, לתלמידים, למורות ולמורים ולמנהלות ולמנהלים במוסד החינוכי. כעת לדברי ההסתדרות מבקשים להטיל עליהן גם את הניהול הכספי, ללא תגבור כוח אדם או תוספת שכר.


סוגיה נוספת אותה מציינים בארגון העובדים היא עובדות ועובדים שנזקקים לתרומת ימי מחלה בגין מחלה קשה, ולא זוכים להסדר ימי המחלה החדש שאושר על ידי נציבות שירות המדינה, והוחל לפני חודשיים על כל עובדי המדינה.


יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, מסר: "אין סיבה להפלות בין עובדי המדינה ועובדי הרשויות בהסדר ימי המחלה. לעניין המזכירות: כל שנה הולכים וגוברים עומסי העבודה, המטלות והאחריות. מלבד שלל משימותיהן, כעת הן יהיו מנהלות התקציב ואחריות על כל מערך הכספים והניהול הכלכלי כיחידות עצמאיות. אנו עומדים על כך שהן יזכו לתוספת כוח אדם ושכר".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה