קריירה ולימודים

יפה בן דויד: "סוף-סוף הצעה קונקרטית של האוצר"

פגישה של יותר משלוש שעות בין הסתדרות המורים ומשרד האוצר הוגדרה כמוצלחת והשיגה התקדמות במו"מ, כך מסרה היום מזכ"לית ארגון המורים. "עדיין יש פערים, ננסה לגשר עליהם מחר״. עקב ההתקדמות לא תהיה שביתה מחר. במקביל, יו"ר ארגון המורים מאיים להשבית את הלימודים בתיכונים ב־1 בספטמבר
מערכת ice | 
יפה בן דויד בקמפיין (צילום מסך)
הסתיימה פגישה מוצלחת של יותר משלוש שעות בין הסתדרות המורים לממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר נתן, שבו הושגה התקדמות במשא ומתן בין הצדדים, כך מסרה היום (ראשון) מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד. ״סוף סוף האוצר הניח הצעה אמיתית על השולחן, עדיין יש פערים, ננסה לגשר עליהם בפגישה נוספת מחר״, אמרה בן דויד בתום הפגישה. בזכות ההתקדמות בשיחות, לא תהיה שביתה מחר במערכת החינוך. בן דויד הביעה אופטימיות בנוגע להמשך השיחות בין הצדדים. 
 
בתחילת החודש, כזכור, פתחה ההסתדרות בסבב עיצומים, במסגרתו החלו הלימודים בגני הילדים, בתי הספר וחטיבות הביניים בשעה 10:00, כל יום במחוז אחר, כשהשיבושים הנרחבים נועדו להפעיל לחץ על משרד האוצר להגיע להסכם שכר עוד לפני סיום שנת הלימודים. בשבוע שעבר הודיעה דויד כי העיצומים במערכת החינוך יוקפאו. זאת, לבקשת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. המהלך נקבע לאחר פגישה שערכה המזכ"לית עם הממונה על השכר באוצר. "נעתרנו לבקשת שרת החינוך והחלטנו להקפיא את העיצומים", אמרה בן דויד. "אני מקווה להמשך משא ומתן ענייני וכנה עם הממונה על השכר ומצפה ששאר הגורמים בממשלה ובמערכת הפוליטית, גם יראו לנגד עיניהם את טובת המערכת ויבינו כי אם לא נגיע להסכמות בימים הקרובים נאלץ לחדש את המאבק".
במקביל, יו"ר ארגון המורים, רן ארז, מאיים להשבית את הלימודים בתיכונים ב־1 בספטמבר אם נושאי הליבה, ובהם רפורמת בחינות הבגרות ומספר ימי הלימוד בשבוע, לא יסוכמו. במכתב ששלח לשרת החינוך, הוא תקף: "תקופת כהונתך הקצרה מאופיינת באקטיביזם בלתי מתחשב. רפורמות בזק חד־צדדיות חדשות לבקרים, תוך תזזית מתמדת שאינה מאפשרת לציבור עובדי ההוראה, מורים, מנהלים, מפקחים ומפמ"רים לעכל אותן".
 
מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר, תקפה את יו"ר ארגון המורים רן ארז אחרי שמתח ביקורת חריפה על שרת החינוך והרפורמה שביקשה להעביר במערכת. "את מפרקת את מערכת החינוך ומפוררת אותה. אם לא תשני את התנהלותך - שנת הלימודים בחינוך העל יסודי לא תיפתח", איים ארז בשביתה. בתגובה למכתבו, כתבה שטאובר: "סגנון האמירות במכתבך אינו מקובל, אין לארגון וטו על מהלכים פדגוגיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה