קריירה ולימודים

בנק ישראל בדרך למהפכה? הנגיד לא צפוי להמשיך לקדנציה נוספת

אמיר ירון לא אמור להמשיך בתפקידו לאחר סיום הכהונה הנוכחית. ראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה לראות את ליאו ליידרמן, המכהן כיום כיועץ הכלכלי הראשי של קבוצת בנק הפועלים בתור הנגיד הבא. בנק ישראל הכחיש את הדיווח: "כפי שמסר עד כה, הנגיד ימסור את ההחלטה מצידו בדבר הארכת קדנציה סביב תקופת החגים"
מערכת ice |  1
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, יונתן זינדל)
מהפכה בבנק ישראל בקרוב? נגיד בנק ישראל אמיר ירון אמור להודיע במהלך היום (שני) כי הוא לא ימשיך לקדנציה נוספת באופן רשמי וסופי, כך דווח בגלי צה"ל. כמו כן דווח שראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה לראות את ליאו ליידרמן, המכהן כיום כיועץ הכלכלי הראשי של קבוצת בנק הפועלים בתור הנגיד הבא.
בנק ישראל הכחיש את הדיווח: "כפי שמסר עד כה, הנגיד ימסור את ההחלטה מצידו בדבר הארכת קדנציה סביב תקופת החגים". לנגיד הנוכחי היו לא מעט עימותים עם הממשלה בעיקר סביב הרפורמה המשפטית. השיא הגיע כאשר אמר בראיון ל-CNN: "השינויים במערכת המשפט והרפורמה המקודמת יכולה להחליש את עצמאות מערכת המשפט".
 
הנגיד אז אמר: "התהליך עצמו חפוז ואין לרפורמה הסכמה רחבה בציבור. שמענו מכמה מנהלי חברות הייטק שהם מתכוונים להוציא כספים. זו הסיבה שצריך להתנהל בזהירות ולהמשך קידום הרפורמה יש השלכות. זה חשוב שנמשיך לחזק ולייצב את המערכת".
במכתב לראש הממשלה כתב ירון: "אני מתנגד נחרצות להתערבות בתמחור המוצרים הבנקאיים ולקביעת מחיר אחיד. קביעת מחיר פוגעת בפעילותם של מנגנוני השוק, גורמת לכלל השחקנים להתכנס סביב המחיר שנקבע ובכך מדכאת תחרות והתייעלות, מעוררת קשיים יישומיים משמעותיים בכל הנוגע לאופן חישוב המחיר והיא נתפסת בעולם כמהלך שלילי שלא הולם כלכלות מתקדמות במדינות מפותחות.
במכתב לממשלה בנושא הוא כתב: "אני חושש כי התערבות בוטה מעין זו בחקיקה עלולה להשפיע לא רק על גופים פיננסיים בינלאומיים השוקלים לפעול בישראל, אלא גם על גופים עסקיים בינלאומיים בתחומי הכלכלה האחרים. מיקוד הדיון בצעד בודד בתחום העו"ש, ודאי כאשר הוא מבוצע תוך התערבות בתימחור, אינו אופטימלי עבור הלקוחות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק זליכה או מעוז ישנו את הבנק
    ZB 09/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתניהו נכשל בבחירת מתאימים לשמחתי הוא מצליח בדברים אחרים
    סגור