כסף וצרכנות

רשת הענק בקשיים: מתכננת לסגור 150 סניפים באופן מיידי

רשת הכלבו מהגדולות והוותיקות בעולם, מייסיז, חזתה מכירות נטו של בין 22.2 מיליארד דולר ל-22.9 מיליארד דולר לשנת הכספים הזו, ירידה מ-23.09 מיליארד דולר בשנת 2023, היא מתכננת מהפכה שכוללת סגירת סניפים ופיטורים כדי לחזור לדרך הנכונה
מערכת ice |  2
סניף רשת מייסיס בסן פרנסיסקו, ארה"ב (צילום גילי יערי/ פלאש 90)
מייסיז, אחת הרשתות הגדולות, החשובות והוותיקות בארצות הברית נמצאת בתקופה רעה מאוד. ביום שלישי האחרון נמסר כי המכירות ירדו בכמעט 2% ברבעון החגים, כאשר מפעילת חנות הכלבו בת ה-166 חשפה את האסטרטגיה שלה לחזור לצמיחה.
הנה מה שדיווחה מייסיז ברבעון הרביעי בהשוואה למה שציפתה בוול סטריט, בהתבסס על סקר אנליסטים של LSEG, שנקראה בעבר Refinitiv: רווח למניה: 2.45 דולר מתואם לעומת 1.96 דולר צפוי, הכנסות: 8.12 מיליארד דולר לעומת 8.15 מיליארד דולר צפויים
 
מייסיז חזתה מכירות נטו של בין 22.2 מיליארד דולר ל-22.9 מיליארד דולר לשנת הכספים הזו, ירידה מ-23.09 מיליארד דולר בשנת 2023. היא צופה שמכירות דומות, אשר מסירות את ההשפעה של פתיחת וסגירת חנויות, ינועו בין ירידה של כ-1.5% ל- רווח של 1.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד על בסיס בבעלות פלוס רישיון וכולל מכירות של צד שלישי בשוק.
עם זאת, המנכ"ל החדש של החברה, טוני ספרינג, הציג תחזית בהירה יותר לשנת הכספים הבאה וכיצד מייסיז מתכננת להגיע לשם. אביב הוא המנכ"ל לשעבר של חנות הכלבו היוקרתית של מייסי בלומינגדייל'ס. הוא לקח את ההגה בפברואר. 4, שבועות לאחר שהודיעה מייסי'ס על פיטורים וכשהיא התמודדה עם לחץ מצד משקיעים אקטיביסטים.
בראיון ל-CNBC, הוא אמר שהחברה בוחנת עיניים ברורות על העסקים שלה - במיוחד החנויות הקשות שלה."כן, יש מי שנגד, בוודאי לגבי קטגוריות שיקול דעת וצרכן בעל הכנסה בינונית, אבל אנחנו לוקחים אחריות על מה שאנחנו שולטים בו. בואו נכניס מוצרים טובים יותר לחנויות שלנו. בואו נוודא שהוא נמכר כראוי במחיר הגון. ואז יש לנו יותר הזדמנויות להמרה ויותר נתח".
כדי לחזר אחרי קונים ולהחזיר את אמון המשקיעים, מייסיז אמרה שהיא תבצע שינויים גדולים בטביעת הרגל של החנות שלה. הרשת מתכננת לסגור כ-150 סניפים לא פרודוקטיביים ותגביר את ההשקעות בכ-350 סניפים בעלי שם שיישארו פתוחים.
היא מתכננת להתמקד יותר במכירת מוצרי יוקרה על ידי פתיחת כ-15 חנויות חדשות של בלומינגדייל ולפחות 30 חנויות חדשות של Bluemercury במהלך שלוש השנים הקרובות. עוד גם תשפץ כ-30 חנויות קיימות של רשת היופי במהלך תקופה זו. מייסיז כבר הודיעה על חמש סגירות חנויות ויותר מ-2,300 מפוטרים בחודש בינואר. 
בשנת הכספים שמתחילה בתחילת 2025, אמרה מייסיז, שהיא מצפה לצמיחת מכירות חד ספרתית נמוכה בהשוואה על בסיס שנתי, כולל מכירות בבעלות, ברישיון ובשוק. היא אמרה שהיא צופה שהוצאות ההון תרד מתחת לרמות של 2024 ותזרים המזומנים החופשי יירד לרמות שלפני המגפה. התחזית שלו אינה כוללת כל השפעה אפשרית מהצעת עמלת איחור בכרטיס אשראי שנפסקה על ידי הממשלה הפדרלית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אולי שמישהו יעשה הגעה על הכתבות המועתקות שלכם (ל"ת)
    נחום 02/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הגהה וגם תרגום נורמאלי
    אזרחית 02/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לוקחים כתבה, מתרגמים אותה באמצעות בינה מלאכותית או מכונות אוטומטיות במקום תרגום מקצועי. החסכון על הגב שלנו
    סגור