כסף וצרכנות

הפיתוח הישראלי מעוטף עזה - עשוי לפתור את מצוקת הקקאו העולמית

מחקר חדש של המכון הוולקני חושף שתילים עמידים במיוחד לאקלים הישראלי, ליובש ולקור קיצוני. הם נשלחו לדרום לפני ה-7 באוקטובר, ושרדו כנגד כל הסיכויים. איך הפיתוח יוכל לסייע לכלכלת ישראל?
מערכת ice | 
מחירי הקקאו-אילוסטרציה (צילום freepik, shutterstock)
ב-4 באוקטובר בשנה שעברה העבירו במכון הוולקני שתילים של קקאו לשתילה בעוטף עזה. במכון רצו לחקור את גידול השתילים ואת הישרדותם. אך בצל מתקפת הפתע של חמאס על ישראל ימים ספורים לאחר מכן, והמלחמה המתמשכת שפגעה אנושות בחקלאות האזור, הניחו החוקרים כי כל השתילים מתו. להפתעתם, כמה מהם דווקא שרדו, והם עשויים להביא בשורה למצוקת הקקאו הבין לאומית.
"העברנו 150 שתילים לעוטף", סיפרה ד"ר אלן גרבר ממכון וולקני לכלכליסט, "חשבנו שנמצא את כולם מתים, אבל גילנו שקרוב ל-20 מהם שרדו". לדברי גרבר כמעט כל השתילים ששרדו הם מזן אחד, מה שמרמז על העמידות הגבוהה של הזן לתנאי יובש קיצוני. השתילים שרדו גם גל קור קיצוני, גם זאת בשורה משמחת לגבי עמידותם. 
 
"בארץ קיים פוטנציאל לגידול קקאו", מסרה גרבר. בעבר, נחשב הדבר ללא אפשרי או כדאי. האקלים בישראל נחשב ליבש מידי, ואילו התנאים הדרושים לגידול קקאו הם אקלים לח יחסית. למרות זאת, בצל משבר הקקאו האחרון שמשפיע על העולם כולו, הכדאיות של גידול קקאו בישראל מבחינה כלכלית עולה. 
גרבר עובדת בשנים האחרונות על פיתוח והתאמה של זני קקאו לגידול באקלים הישראלי. במכון הוולקני מגדלים 18 זנים שונים של קקאו ועורכים בהם ניסויים. הניסוי האחרון עשוי להיות צעד משמעותי בפיתוח זן קקאו ישראלי. פיתוח זה עשוי להביא בשורה כלכלית לישראל, אך גם להוות פתרון למחסור העולמי בקקאו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה