כסף וצרכנות

אחרי הנפט, הקקאו והזהב: מחיר התירס שובר שיאים

לאחר שורת סחורות שרשמו עליות ניכרות ניכרות לאורך התקופה האחרונה, החוזים העתידיים על התירס זינקול-4.68 דולר. השיטפונות האחרונים בברזיל מעוררים את דאגתם של גורמים בענף, כמו גם מחלות יבול. בארגנטינה מעריכים: הקציר העונתי יקטן בלפחות 3 מיליון טון
מערכת ice | 
תירס (צילום פלאש 90/ יהב גמליאל, shutterstock)
תירס חם: חוזים עתידיים על התירס בארה"ב עלו ביום שישי לרמה הגבוהה ביותר מאז סוף ינואר, על רקע השיטפונות אשר שיבשו את היבול ביצואן המוביל ברזיל ומחלות שפגעו ביבול התירס של ארגנטינה, אמרו אנליסטים. החוזים העתידיים על החיטה הגיעו לשיא של שבוע בעקבות חששות מחודשים לגבי מזג אוויר יבש ברוסיה, ספקית החיטה הגדולה בעולם.
בורסת הנגזרות של שיקגו (CBOT) עדכנה על התייצבות ל-4.6 דולר לבושל (יחידת מידה המציינת נפח) תירס לאחר שהמחיר טיפס ל-4.68 דולר, הרמה הגבוהה ביותר של החוזה מאז 26 בינואר. מכירות התירס על ידי חקלאים בארה"ב גדלו החל מיום חמישי עם פתיחת החוזה ל-4.6 דולר, אמרו ברוקרים.
 
לפי בורסת הנגזרות של שיקגו, החוזים העתידיים לחודש יולי על פולי הסויה עלו ב-16 סנט ביום שישי למחיר של 12.15 דולר לבושל והחיטה ב-6.22 דולר לבושל. מחירי התירס והסויה נתמכו בהצפות בריו גרנדה דו סול בברזיל, שם הקציר נמצא בשלביו האחרונים. המדינה היא היצרנית השנייה בגודלה בברזיל של פולי סויה והשישית בגודלה של תירס.
בארגנטינה, מחלת התירס שהתפשטה על ידי חרקים חותכי עלים ומזג אוויר הובילו את הבורסות של בואנוס איירס לקצץ את ההערכה שלה לקציר התירס של ארגנטינה 2023/24 ב-3 מיליון טון ל-46.5 טון. מחאות העובדים גם כן מהוות סיבה לדאגה. "זו עונת השביתות בארגנטינה", אמרה סוזן סטראוד, אנליסטית NoBullAg.com, בהתייחסה לשביתות המשבשות את העבודה בנמלי התבואה במדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה