כסף וצרכנות

מנכ"ל ערד טקסטיל: "החלטנו לנסות לספוג את עליית המע"מ"

אסף סויסה, מנכ"ל ערד טקסטיל, בריאיון על ההתמודדות עם אתגרי המלחמה והיוקר, הצמיחה של החברה בשנים האחרונות, והיתרונות שמייחדים אותה בשוק. הוא מדבר על המוניטין של החברה בבתי מלון, ועל תוכניות ההתרחבות לשנת 2025
ענת סימן טוב | 
אסף סויסה מנכל ערד טקסטיל (צילום יחצ)
אסף סויסה, מנכ"ל חברת ערד טקסטיל, מספר על אתגרי השנים האחרונות, על מגמת הצמיחה של החברה והאסטרטגיות שהובילו להצלחה. בריאיון עמו, הוא מתאר את הדרך שבה המלחמה השפיעה על החברה, את השפעת המגפה על הצריכה בישראל, את התמודדותם עם יוקר המחיה ועליית המע"מ, ואת הדרך שבה הם מבדילים את עצמם בשוק תחרותי. כל זאת תוך שמירה על איכות גבוהה של מוצרים שמשרתים את לקוחותיהם, כולל את רוב בתי המלון בישראל. בסופו של דבר, מדובר בחברה עם ניסיון של 45 שנה, שמפיקה מוצרים שמשדרגים את חוויית השינה וההיגיינה של הלקוחות שלה.
איך המלחמה השפיעה עליכם?
"המלחמה השפיעה עלינו קודם כל כאזרחים במדינת ישראל. כל אחד מ-130 העובדים שלנו הוא אזרח, ולכן זה פוגש אותנו באופן אישי, מעבר להיבט העסקי. חלק מהעובדים שלנו היו במילואים, וחלקם איבד בני משפחה ב-7 לאוקטובר. מבחינה עסקית, הרגשנו את הירידה בהכנסות באופן מידי, והיינו צריכים להיערך מחדש ולהתאים את עצמנו למצב החדש. בנוסף, השקנו פרויקטים של סיוע לחזית ולחיילים, כמו תרומות וציוד. בסופו של דבר, זה לא רק השפיע עלינו מבחינה כלכלית, אלא גם יצר אותנו כחלק מהתמיכה הלאומית והערכית במדינה."
כיצד נראתה מגמת הצמיחה של ערד טקסטיל בשנה האחרונה? האם הייתה עליה?
"החברה נמצאת בצמיחה משמעותית בשנים האחרונות. בארבע השנים האחרונות, אנחנו רואים עלייה מתמדת במכירות. גם בשנת 2024, למרות השפעות המלחמה, הצלחנו להמשיך בצמיחה דו-ספרתית. אנחנו שמחים לראות שאנחנו מצליחים להרחיב את בסיס הלקוחות שלנו ולהציע להם מוצרים איכותיים יותר. עם זאת, אני לא יכול להסיק על מגמת השוק הכללי, אבל אנחנו בהחלט מרגישים את הצמיחה בצריכה אצלנו. ישנה תחרות גוברת מצד חברות קטנות שמוכרות דרך האינטרנט, וממותגים שנכנסו לאחרונה לתחום, אבל אני רואה את כל ההתפתחויות הללו כיתרון. אם כל השוק יוכל להציע יותר מוצרים איכותיים במחיר הוגן, כולם ייהנו מזה."
מה המוצרים שהישראלים בעיקר קונים?
"המגבות הן עדיין המוצר המוביל אצלנו בערד טקסטיל, במיוחד מגבות אמבט עם עיצובים ומשקלים שונים. עם זאת, בשנים האחרונות אנחנו רואים גידול משמעותי במכירות של מוצרי שינה, בעיקר כריות ושמיכות, שהלקוחות נותנים לנו עליהם אמון חסר תקדים. אנחנו רואים גם צמיחה במכירת מוצרים נלווים כמו מצעים, וזה מחייב אותנו להמשיך לספק מוצרים איכותיים שמספקים תמורה טובה למחיר."
כל כמה זמן באמת מחליפים מגבת ומצעים?
"זה מאוד אינדיבידואלי, תלוי בהעדפות ובאופן טיפול במוצר. מגבות ומצעים יכולים להחזיק שנים רבות אם מטפלים בהם נכון. בדרך כלל, אנשים לא מחליפים אותם כי הם סיימו את חייהם, אלא מתוך רצון לפינוק או לשדרוג. יש כאלה שמחדשים את המוצרים אחת לעונה, כדי להרגיש יותר נעים ונעים בבית. המהות היא תרבות צריכה ולא צורך אמיתי במוצר חדש."
מבחינת רכישות של מגבות ומצעים, יש עלייה בשנים האחרונות או בשנה האחרונה?
" אם נבחן את המגמה הכוללת, יש עלייה בשנים האחרונות, במיוחד מאז מגפת הקורונה, כאשר אנשים החלו להתפנק יותר בבית. המגפה שינתה את הדרך בה אנשים מתייחסים לביתם, וגרמה להם להשקיע יותר במוצרים כמו מגבות, מצעים ופריטים נלווים. עם זאת, בשנה האחרונה הצמיחה הייתה יותר איטית ומדורגת, לא התפוצצה באופן משמעותי."
איך אתם מתמודדים עם יוקר המחיה?
"מדובר באתגר שדורש התמקדות בהצעת ערך לכל לקוח. מצד אחד, יש את ירידת ההכנסה הפנויה בגלל יוקר המחיה, ומצד שני, אנחנו צריכים להציע מוצרים שמתאימים לכל כיס, לא רק מוצרי פרימיום.  אנחנו שואפים לתת לכל אחד את האפשרות לבחור מתוך מגוון פתרונות שמתאימים לתקציבו."
איך עליית המע"מ השפיעה עליכם?
"בחרנו בטווח הקצר לספוג את זה, המחירים נשארו אותם מחירים ואחוז המע"מ החברה סופגת"
 
מה חשוב לשים לב כשקונים מגבת, מצעים או כרית? מה הופך אותם לאיכותיים יותר?
"כל מוצר כזה נמדד לפי פרמטרים שונים. במגבת, חשוב לבדוק את סוג הבד – עדיף 100% כותנה, ואת המשקל למטר רבוע, שמצביע על איכות המגבת. אנחנו מציעים מגבות במשקל של 500 גרם למ"ר, אך יש גם מגבות כבדות יותר ששוקלות עד 900 גרם למ"ר, שמספקות רכות רבה יותר. במצעים, ספירת החוטים באינץ' היא קריטית – ככל שהספירה גבוהה יותר, איכות המצעים טובה יותר. בישראל, מצעים עם 180-200 חוטים הם הנפוצים, ואנחנו מציעים גם מצעים עם 300 חוטים ויותר. לגבי כריות, מדובר בכמות המשקל של המילוי."
 
איך אתם מתייחדים בשוק?
"יש לנו שני יתרונות בולטים. הראשון הוא המוניטין והניסיון – אנחנו יצרנים בישראל כבר 45 שנה וקשורים גם לתעשייה האמריקאית, מה שמקנה לנו ידע מקצועי ברמות הגבוהות ביותר. המוניטין שלנו מבוסס על שנים של הצלחות, עבודה עם בתי מלון ושירות איכותי.
השני הוא הנוכחות הרחבה בבתי המלון – כמעט כל רשת מלונות גדולה בישראל משתמשת במוצרים שלנו. אם יש משהו שמייחד אותנו, זה היכולת להביא את איכות המוצרים של בתי המלון הביתה, עם המוניטין של ספק מוביל בתחום."
מהם התוכניות שלכם לשנת 2025?
"אנחנו ממשיכים להתרחב, כולל פתיחת סניפים חדשים והוספת מוצרים חדשים. אנחנו גם מתכוונים להרחיב את קווי המוצרים שלנו בתחום המלונאות ולהציע מגוון רחב יותר ללקוחות. בנוסף, נמשיך לבקר את עצמנו, ללמוד מהטעויות ולשפר את איכות המוצרים והשירות כדי לשמור על צמיחה מתמדת."

ערד טקסטיל נמצאת במסלול של צמיחה מתמדת, למרות אתגרים כלכליים גלובליים ומקומיים. המלחמה, עליית מחירי ההובלה ויוקר המחיה היו אתגרים שדרשו מהחברה למצוא פתרונות יצירתיים ולהתמקד במתן ערך ללקוחות. החברה פועלת עם מוניטין של שנים ומחויבת להמשיך ולהתפתח, עם התמקדות במוצרים איכותיים שמתאימים לכל תקציב, כל זאת תוך שמירה על האיכות שהפכה אותה לספקית מרכזית בבתי המלון הגדולים בישראל. לערד טקסטיל יש תוכניות להתרחב ולהמשיך להציע ללקוחותיה מוצרים חדשים ואיכותיים גם בשנים הקרובות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה