כסף וצרכנות
"מנצלים את המצב": זה מה שקרה למחירים ברשתות השיווק מאז הבחירות
שופרסל לא לבד: מחירי המוצרים ברשתות השיווק במגמת התייקרות עקבית, וטרם נראה פתרון יעיל באופק - "הממשלה, בניגוד לציבור, אינה באירוע"
קצב עליית המחירים ברשתות השיווק מהיר יותר מאז הבחירות, ואינו כולל רק את שופרסל - כך מתברר מבדיקת דה מארקר, שמתבססת על מאגר נתונים שמנהל פרופ' איתי אטר מהפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב.
על פי הנתונים, רשתות רמי לוי וויקטורי עקפו את שופרסל בשיעור ההתייקרות, כשבין יוני 2024 עד יוני 2025 המחירים עלו בשיעור גבוה יותר ברמי לוי (6%) וסניפי הדיסקאונט של ויקטורי (8%), לעומת שופרסל דיל (5%).
גם אם תוחמים את התקופה הנבחנת החל מפרוץ המלחמה באוקטובר 2023, וויקטורי ושופרסל מתייצבות יחד בראש ההתייקרויות, עם 10% במצטבר. מאז הבחירות, שהתקיימו לפני 32 חודשים, סל הצריכה התייקר בויקטורי ושופרסל בשיעור של 17%. לשם השוואה, שיעור ההתייקרות מאפריל 2020 עד נובמבר 2022 - מועד הבחירות - שיעור ההתייקרות ברוב הרשתות היה נמוך מ-5%.
על פי בדיקת דה מארקר, סל הקניות היקר ביותר בחודש יוני היה בשופרסל דיל, הגובה של 1,827 שקלים. ויקטורי אחריה עם 1,779 שקלים; קרפור היפר (1,693 שקלים), יוחננוף (1,629 שקלים) ורמי לוי (1,573 שקלים) סוגרות את החמישייה.
הרקע לגל ההתייקרויות יכול לנבוע מהחלטת ספקי המזון להעלאת מחירים. אכן, ישנן ספקיות מזון גדולות במשק שהודיעו לרשתות השיווק על העלאת מחירים, אך יש לציין כי המחיר לצרכן נקבע על ידי הקמעונאים.
עוד ב-
פרופ' איתי אטר, שמכהן גם כראש 'פורום הכלכלנים למען הדמוקרטיה', אמר: "הפירמות בשוק חוששות מתגובה ציבורית, תקשורתית או ממשלתית, ולכן במשך שנים העלו מחירים בצורה מתונה. אבל בשנתיים וחצי האחרונות כל הקשב הציבורי מופנה להפיכה המשטרית, לחטופים ולמלחמה, והספקים והקמעונאים מנצלים את המצב. כדי שהמחירים יתמתנו, צריך מיקוד אמיתי בסוגיה מצד הממשלה, התקשורת והציבור. בינתיים הממשלה, בניגוד לציבור, אינה באירוע".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



