כסף וצרכנות

צניחה של 54%: ענקית הסחר שחטפה בגלל טראמפ

מדיניות המכסים החדשה של טראמפ הכניסה את ענקית הסחר הסינית לטלטלה ולצניחה במספר המשתמשים: "אמרנו להם שהם לא יכולים לחתוך את המחירים" 
מערכת ice | 
טראמפ והמכסים (צילום shutterstock)
מדיניות המכסים של טראמפ משפיעה באופן חמור גם על ענקית הסחר הסינית Temu. ממשל טראמפ ביטל את הפטור על מכסים שהוחל על חבילות בעלות ערך נמוך במשך כמעט 100 שנה, ומ-2016 הוחל על חבילות בשווי של עד 800 דולר. מהפטור הזה נהנו חברות כמו Temu או שיין, כשהשילוב של המכירות הישירות לצרכנים והמחירים הנמוכים יצרו ביקוש גבוה. 
כעת, המכס שמוחל על חבילות בשווי של עד 800 דולר זינק מ-0% עד 30%-40%. הצרכנים האמריקאים מודעים היטב למחירים העדכניים, וזה הוביל להתרסקות של יותר מ-54% מספר המשתמשים האמריקאים באפליקציה הסינית - מכ-80.4 מיליון במרץ ל-37 מיליון באמצע יולי. אנליסטים הציעו ל"פייננשיאל טיימס" שהירידה הזו היא בשל החלטה לצמצם את תקציבי הפרסום של Temu בארה"ב. עם זאת, החברה חידשה את התקצוב בסוף חודש יוני. 
Temu מנסה להתמודד עם המכה הרגולטורית ולאמץ את המודל של אמזון, אך הדומיננטיות של הקונגלומט בשוק האמריקאי מסכלת את הניסיון הזה. Temu מנסה ליצור קשר מול חברות ומוכרים אמריקאיים, אך אלו לא מוכנים לספק לה במחירים זולים יותר ממה שיש באמזון. בכיר בספקית עצמאית אמר ל"פייננשיאל טיימס" כי, "אמרנו להם שהם לא יכולים לחתוך את המחירים של אמזון עם אותם מוצרים. אלו חייבים להיות מוצרים שונים משמעותית". 
ב-Temu הגיבו לפייננשל טיימס: "אנחנו מאמינים בתחרות הוגנת ופתוחה. מוכרים ראויים לחופש לבחור איך הם מנהלים את עסקיהם, בלי שיגבילו אותם". מצד אמזון נמסר: "שותפי מכירה מקבלים החלטות עצמאיות לגבי המלאי והמבחר שלהם, וקובעים את המחירים שלהם". 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה