כסף וצרכנות

לבובו אאוט, קריי בייבי אין: הבובות החדשות שכובשות את טיקטוק

טרנד הטיקטוק ממשיך לשבור שיאים עם בובות קטנות, מפתיעות שלא עושות דבר אך נמכרות בעלויות גבוהות. מה התחליף של לבובו?
ענת סימן טוב | 
קריי בייבי, לבובו (צילום shutterstock)
אחרי הטרנד הסוף של בובות הלבובו, אשר גרף מיליונים על בובה שעיצבה תיקים של סלבים ועד לילדים, כעת יוצא הטרנד החדש בטיקטוק, בובת הקריי בייבי, רק בלי הקריי.
טרנד קופסאות ההפתעה בשוק הבובות ממשיך לספק רגעים של סקרנות ואשליה צרכנית – והפעם עם גרסה חדשה לדמויות שמזכירות את Cry Babies : בובות קטנות, עצובות למראה, עם דמעות קבועות על הלחיים – אבל ללא מנגנון בכי אמיתי. אמנם הטרנד עדיין לא תפס תאוצה כמו בחו"ל, אך הוא צפוי להגיע בקרוב.
הגרסה החדשה מתבססת על העיצוב החיצוני בלבד – הבובות אינן בוכות, והדמעות שלהן אינן תוצאה של מנגנון הפעלה, אלא חלק מהיציקה הפלסטית עצמה. על אף הפשטות, הן גדלות ללהיט ויראלי ברשתות החברתיות, במיוחד בטיקטוק, ניתן למצוא מאות סרטוני unboxing המציגים לילדים ומתבגרים פותחים את הקופסה ומתמודדים עם השאלה המרכזית: איפה הדמעות?
בובת Cry Baby המקורית כולל מנגנון המופעל בלחיצה, שמייצר זרימת מים המדמה בכי. לעומתה, גרסאות הקופסה החדשות מציעות רק את המראה – עיצוב של בובה קטנה, נוגה, עם דמעות מבריקות ולעיתים גם תוספות של נצנצים (נצנצים דמעות) שמחזקות את האפקט הדרמטי. סרטונים עם כותרות כמו "Unboxing Cute Cry Baby Blind Box" או "Viral Cry Baby Blind Box!" זוכים לעשרות ומאות אלפי צפיות – חלקם נמשכים שניות ספורות בלבד, אך האפקט ברור: הקסם נמצא ברגע הפתיחה, לא בהכרח במוצר.
העלייה בביקוש לבבות קופסה מסתורית דומה לטרנדים קודמים כמו Labubu או Sonny Angel – ומתבססת על שלושה אלמנטים עיקריים: תחושת ההפתעה והריגוש, נוסטלגיה ילדותית מחודשת, ואסתטיקה ויזואלית שמשלבת "חמוד" עם "קצת מוזר".
עבור הדור הצעיר שגדל עם טיקטוק, וגם עבור יוצרי תוכן צעירים ובני נוער, הבובה הקטנה והעצבנית מהפכה לפריט סיפור: רגע שמתחיל בציפייה ומסתיים בגילוי – גם מאכזב, קצת מרגש, אבל תמיד מתועד. עם תג מחיר נגיש יחסית (בסביבות 10 עד 20 דולר לדגם), הקולקציות נבנות ונאספות – גם בלי מטרה פונקציונלית, אלא כחלק מהנראות הדיגיטלית: אביזר שולחני, דרך לתמונה, או פשוט לומר: "גם אני עשיתי אנבקסינג".
 
המגמה הזו מוגבלת רק לילדים. בני נוער וצעירים בגילאי Gen Z מאמצים את הדמויות כפריטי איסוף, תוספת אסתטית לפיד או לסטורי, ולעיתים גם כאמירה אופנתית או תרבותית. הבובה אולי לא בוכה – אבל היא מצליחה לגעת בדיוק במקום שבו נוסטלגיה, רגש ומסחור נפגשים.
להבדיל ממחירי הלבובו, את הקריי בייבי תוכלו להשיג בעלות של 19.99 דולר שזה שווה ערך לכ-90 שקלים בחנויות מחו"ל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה