כסף וצרכנות

תחרות לפוקס? "אנחנו זולים עד 40% מהרשתות הגדולות" I ריאיון

רגע לפני ראש השנה, אחד מבעלי HAPPY LEMON, אלון לוין, מדבר על הטרנדים, המחירים ועל השאלה החשובה: האם תחום עיצוב הבית עדיין פורח?

ענת סימן טוב |  1
אלון לוין (צילום יחצ)
בעוד כשלושה שבועות נחגוג את ראש השנה, מה שגורם לצרכנים לשים פעמוניהם לחנויות הבית ולהתחדש לקראת תקופת החגים.
עיצוב הבית הפך, בעיקר מאז תקופת הקורונה, לטרנד בולט. אנשים שישבו בבית בבידודים ארוכים, החליטו מתוך השעמום לעצב את הבית. המגמה הזו צברה תאוצה, והפכה את תחום עיצוב הבית לפופולרי, מה שגרם לשוק להיות רווי חנויות. גם רשתות האופנה זיהו את המגמה והחליטו להשיק לצד קולקציות האופנה גם מחלקות כלי בית. 
"ההכנות לחג מתחילות משהו בין שמונה לעשרה חודשים מראש", מפתיע אלון לוין, אחד מבעלי הרשת HAPPY LEMON. "רק אז המעצבות מתחילות לעבוד. בואי נדבר על משהו ספציפי, נגיד קולקציית קפרי. איך זה התחיל? לפני שנה המעצבת שלנו הייתה בקפרי, באיטליה. היא אמרה: 'אני רוצה כזה'. היא אהבה שם את הצבעוניות, את הלימונים, את הבתים. ואז התחילה ליצור את זה. כדי ליצור קולקציה אתה מתחיל מוויז'ן, ולאט לאט מביא את זה למציאות. התהליך נמשך כשמונה עד עשרה חודשים - ואז גם שילוח".
יש מגמת שינוי בין השנה הזו לשנה הקודמת?
"נראה שזה די דומה. אני יכול להגיד שבשנה שעברה אנשים היו פחות בחו"ל. הייתה יותר מלחמה, וכשאתה מרגיש את המלחמה בבית, הרבה אנשים מעדיפים להיות בבית".
יש שינוי בדפוס הקנייה בתחום עיצוב הבית?
"ישראלים אוהבים להוציא כסף, אוהבים להתחדש לקראת החג. זה טוב לקמעונאות, טוב לכלכלה. אני מאמין שזה טוב גם לעם שלנו".
כמה זמן מראש מתחדשים בפריטים גדולים כמו צלחות וכוסות?
"יש לנו לקוחות שפוקדות את החנויות פעמיים בחודש. אם אשה נכנסת פעמיים בחודש, והיא תראה כל פעם את אותם דברים, אז לא עשינו כלום. ההיבט הזה של לייצר חדשנות כל הזמן הוא מאוד חשוב. מה שנקרא באופנה 'פאסט פאשן'. לא חושב שהרבה רשתות בארץ עושות את זה. כולם מחדשים, זה הפך להיות טרנד בקורונה. אנשים היו בבית, רצו לחדש את הסביבה. גם אנחנו צמחנו. בעבר היית קונה משהו ומחזיקה אותו לחגים. היום אין מצב שתעשי אותו שולחן חג פעמיים".

חנות הפי למון (יחצ)
איך מתמודדים עם שוק רווי?
"אנחנו מביאים משהו קצת שונה. הבידול שלנו הוא כשאת נכנסת להפי למון זה מרגיש כמו חנות ממתקים. הכול מאוד נגיש. לא מדובר בסטים כבדים, אלא בפריטים יחידניים. כמו חנות ממתקים, בא לך גם את זה וגם את זה. הבידול הנוסף הוא במחיר. אם תבצעי השוואה לרשתות הגדולות, תראי שיש מוצרים מאוד דומים באותן איכויות והמחיר אצלנו נמוך יותר בין שלושים לארבעים אחוזים".
איך אתם עושים את זה?
"אנחנו יודעים לעשות רכש מצוין. חברת האם שלנו היא קרייזי ליין, חברה ותיקה מאוד, כבר ארבעים שנה בשוק. לא התחלנו מאפס. יש לנו קשרים וספקים בכל העולם. אנחנו יודעים לקנות בזול. ואני אגיד יותר מזה,  אנחנו לא מפחדים להרוויח פחות".
טרנדים בעיצוב הבית דומים לטרנדים ברשת?
"בהחלט. זה בדיוק כמו הטרנד של בובת לבובו. קמעונאית סינית קטנה שפתאום תפסה תאוצה מטורפת. זה הגיע לארץ בתוך שבועות. הרשתות היום מהירות מאוד. אנשים רואים משהו בטיקטוק בארצות הברית, יומיים אחרי זה שואלים איפה זה בארץ. אנחנו שמים לעצמנו מטרה להיות עם יד על הדופק. באותו יום שראינו את לבובו קופץ בטיקטוק הישראלי, הוא כבר היה אצלנו על המדף".
איך הישראלים בהשוואה לעולם?
"אני לא יודע להשוות אותנו ישירות לאירופה, אבל אני כן יודע שהקהל בארץ אוהב ומעריך הום סטיילינג. זה תחום בצמיחה ברורה. יותר או פחות מאירופה? קשה לי להגיד. מה שבטוח,  בארץ זה טרנד חזק. ומי שעושה עבודה טובה, מצליח".
כמה בממוצע מוציא צרכן ישראלי על קנייה לבית?
"יש עלייה. בשנה האחרונה בכלל רואים עלייה רוחבית, גם מהצד של הספקים, גם בצריכה. אנשים אוהבים את התחום הזה ומוציאים יותר. ההוצאה החודשית של הישראלים על הום סטיילינג עולה".
מה קורה סביב החגים?
"בחגים, תקופת השיא שלנו מתחילה שלושה שבועות לפני ומתעצמת ככל שמתקרבים לחג. השבוע האחרון הוא כמובן הכי משמעותי. אבל כבר היום רואים עלייה בצריכה. אנשים קונים מארזים, מתנות, סרוויסים".

"אנחנו יותר זולים". פוקס הום (אילוסטרציה, שוקה כהן)
מה לגבי פריסת הסניפים?
"אנחנו כרגע עם שלושה סניפים. בימים אלו חתמנו על שלושה נוספים, בירושלים בקניון מלחה, ברחובות, בראשון לציון בקניון ראשונים ובקניון הזהב. הכוונה היא שבתוך שנת 2026 נגדיל את הרשת ונפתח עוד חנויות".
מה עם אונליין?
"אנחנו מתכננים להיכנס לאונליין, אך לא בשלב הזה. זה יקרה בשלב הבא, אחרי פריסת הסניפים. אי אפשר לא להיות שם".
בכמה אתם זולים יותר מהרשתות הגדולות?
"בין 30%-40%".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מחירים יקרים, מוצרים מיותרים,מאליאקספרס (ל"ת)
    בר חפץ 09/2025/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור