כסף וצרכנות

אחת ולתמיד: זו רשת המזון הזולה ביותר בארץ

ישנן לא מעט רשתות מזון בארץ גדולות המציעות מגוון מחירים, לשם כך בדקנו איזו רשת מזון היא הזולה ביותר? התוצאות לפניכם
ענת סימן טוב | 
בדיקת אייס (צילום shutterstock)
שוק המזון הישראלי נמצא בשנים האחרונות בעיצומה של תחרות הולכת וגוברת, אך למרות השיווק האגרסיבי, הקופונים והמבצעים  הצרכן הישראלי עדיין משלם ביוקר. כדי לבדוק מי באמת מציעה את המחירים הנמוכים ביותר, ערכנו השוואת מחירים מקיפה בין 11 רשתות מזון ברחבי הארץ, שכללה סל קניות רחב במיוחד של מאות מוצרים: חומרי ניקיון, מוצרי מזון יבשים, מוצרי חלב, בשר ודגים, פירות וירקות, שתייה, ומוצרים נוספים לבית.
התוצאות מגלות פערים עצומים בין הרשתות. הסל הזול ביותר נמצא ברשת רמי לוי שיווק השקמה, שעלות סל הקניות בה עמדה על 3,710.42 שקל. לעומת זאת, הסל היקר ביותר נרשם ברשת טיב טעם, עם עלות של 5,030.06 שקל. המשמעות היא פער של 1,319.64 שקל בין שתי הרשתות, פער של כ-35.5% על אותו סל מוצרים בדיוק.
פער כזה מחדד עד כמה הבחירה ברשת הנכונה יכולה להשפיע על ההוצאות החודשיות של משפחה ממוצעת בישראל. אם נתרגם זאת לשפה יומיומית,  משפחה שמבצעת קנייה חודשית דומה יכולה לחסוך למעלה מ-15,000 שקלים בשנה, רק באמצעות בחירה נכונה של מקום הקנייה. מהבדיקה עולה כי לצד רמי לוי, גם רשתות כמו נטו חיסכון, אושר עד ויוחננוף הציגו מחירים נמוכים באופן עקבי.
 
בין הפערים הניכרים שמצאנו היו במוצר קפה נמס מגורען 200 גרם שנמכר בעלות מוזלת של 18.90 שקלים ברשת אושר עד, ובעלות היקרה של 31.90 שקל ברשת יש חסד. מדובר בפער של 31%.
עוד פער נמצא במוצר שמן זית כתית מעולה 750 מ"ל בעלות מוזלת של 19.90 שקלים ברשת אושר עד, ובעלות יקרה של 39.90 שקל ברשת שופרסל דיל, מדובר בפער של 100%.
עוד פער ניכר נמצא במחיר הבצל ל-1 ק"ג שנמכר בעלות מוזלת של 1.90 שקלים ברשתות שופרסל דיל וטיב טעם, ובעלות יקרה של 4.90 שקלים ברשתות קרפור היפר וויקטורי. מדובר בפער של 158%.
גורמים בענף מסבירים כי הפערים נובעים ממספר גורמים: כוח קנייה שונה בין הרשתות, הוצאות תפעול גבוהות יותר ברשתות העירוניות, וגם קהל יעד שונה, בעוד שחלק מהרשתות פונות למעמד הביניים והנמוך עם דגש על חיסכון, אחרות בוחרות להתמקד בנוחות, חוויית קנייה ומוצרים מיובאים.
 
לסיכום, הפערים בין רשתות המזון בישראל ממשיכים להיות משמעותיים, למרות התחושה שהתחרות גוברת. המסר לצרכן ברור,  אין רשת אחת שתמיד תהיה הזולה ביותר בכל סל, ולכן מומלץ לבדוק, להשוות ולתכנן את הקנייה מראש. גם הבדל קטן במחיר של מוצר בודד עשוי להצטבר למאות שקלים בחודש, ובתקופה של יוקר מחיה – כל שקל נחשב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה