כסף וצרכנות
הישראלים סוגרים את הארנק: חצי מההוצאות ב־2025 הולכות רק על אוכל
נתוני מועדון “שלך” חושפים שינוי חד בהרגלי הצריכה: פחות פנאי ובילויים, יותר חישוב, השוואות והסתמכות על הטבות כדי לשרוד את יוקר המחיה
יוקר המחיה המתמשך ועליות המחירים הרוחביות במשק ממשיכים להשפיע באופן ישיר על הרגלי הצריכה של הציבור הישראלי. נתונים שמפרסם מועדון הצרכנות “שלך”, המאגד מאות אלפי בתי אב ואם בישראל, מציגים תמונת מצב עדכנית לשנת 2025 ומשרטטים שינוי ברור בסדרי העדיפויות של הצרכן הישראלי.
מניתוח נתוני הרכישות עולה כי עיקר ההוצאה של משקי הבית מופנית לצרכים הבסיסיים, ובראשם מזון. במקביל נרשמת עלייה בהוצאות על צרכנות יומיומית, על רקע ההתייקרויות והצורך לנהל את התקציב המשפחתי בזהירות רבה יותר.
פילוח הרכישות לפי קטגוריות בשנת 2025 מצביע על כך ש־50% מההוצאה מופנים למזון, 19% לצרכנות כללית, 16% לאטרקציות, 10% להופעות ו־5% לפנאי. הנתונים מלמדים כי לצד צמצום יחסי בהוצאות פנאי ובילוי, הצרכנים אינם מוותרים עליהן לחלוטין, אלא בוחרים אותן באופן סלקטיבי יותר.
סיגלית כהן ברוך, מנכ״לית מועדון “שלך”, מסבירה:
״הנתונים משקפים שינוי ברור בסדרי העדיפויות של הצרכן הישראלי. אנו רואים מיקוד הולך וגובר בהוצאות על מזון וצרכנות בסיסית, לצד חיפוש מתמיד אחר הטבות והנחות שיאפשרו לשמור על רמת חיים סבירה בתקופה של יוקר מחיה ועליות מחירים. הצרכנים חכמים יותר, משווים יותר ומנצלים את כוח הקנייה המשותף של מועדון צרכנות גדול.”
״הנתונים משקפים שינוי ברור בסדרי העדיפויות של הצרכן הישראלי. אנו רואים מיקוד הולך וגובר בהוצאות על מזון וצרכנות בסיסית, לצד חיפוש מתמיד אחר הטבות והנחות שיאפשרו לשמור על רמת חיים סבירה בתקופה של יוקר מחיה ועליות מחירים. הצרכנים חכמים יותר, משווים יותר ומנצלים את כוח הקנייה המשותף של מועדון צרכנות גדול.”
בחינת ההטבות הנרכשות ביותר במועדון במהלך השנה האחרונה מחזקת את המגמה. בראש הרשימה ניצבות רשתות הבורגרים מקדונלד’ס, בורגר ראנץ’ ו־BBB, ולאחריהן רשתות בתי הקולנוע סינמה סיטי, יס פלנט, הוט סינמה ומובילנד. בהמשך מופיעות רשתות הפיצה, בתי המאפה מאפה נאמן ורולדין, וקבוצות קמעונאות כמו פוקס, ללין, פוט לוקר ונייקי.
גם שירותי משלוחי המזון, בהם וולט, משלוחה ותן ביס, וכן רשתות מזון אסייתי, משקאות בריאות ובתי קפה, ממשיכים להיות מבוקשים. את העשירייה הראשונה סוגר הספארי, המעיד כי גם בתקופה של צמצום, הציבור עדיין מחפש פעילויות פנאי, אך במינון מחושב.
עוד ב-
הנתונים מחזקים את ההערכה כי הצרכן הישראלי ממשיך לצרוך, אך עושה זאת באופן מושכל יותר, תוך העדפה ברורה להטבות שמספקות ערך מידי וחיסכון כספי, בעיקר בתחומי היומיום.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



