כסף וצרכנות

מי יפצה אותם? סטודנטים מתלוננים שרכשו רב-קו שנתי ולא יכולים לעשות בו כל שימוש

עקב סגירת האוניברסיטאות והמוסדות להשכלה גבוהה, סטודנטים רבים שרכשו רב-קו שנתי פנו לקבלת החזר כספי אך נענו בסירוב. המועצה לצרכנות תפנה בנידון למשרד התחבורה על מנת שיימצא פתרון כפי שקיים בעוד מדינות בעולם 
כפיר אדר | 
תחבורה ציבורית (צילום ויקיפדיה, יחצ)
לאור תלונות רבות שהתקבלו לאחרונה מצד סטודנטים אשר רכשו רב-קו שנתי, אך בשל הקורונה והסגר - לא עשו בו כל שימוש. כשפנו על מנת לקבל החזר כספי בגין שירות שלא ניתן - נענו בסירוב בטענה כי אמנם האוניברסיטאות סגורות, אך באפשרותם היה לעשות ברב-קו שימוש אחר כאוות נפשם.
בהמשך לבדיקה שביצע אתר ice וכן גם פניה למשרד התחבורה שלא הועילה, בתוכנית 'יהיה בסדר' בגל"צ נגעו בנושא זה בהרחבה יתרה כדי לדון על נושא הפיצוי שיוכלו לקבל אותם סטודנטים שלא זוכים לממש את הכרטיס אותו רכשו.
עו"ד הדס יעקובסון ארידור מהמועצה לצרכנות התראיינה בגלי צה"ל והסבירה את עמדת המועצה בנידון: "אנחנו במועצה מוצאים את עצמינו הרבה פעמים מתנהלים מול עסקים פרטיים, כגון חדרי כושר, ומסבירים להם בצורה יפה כשכאתה לא מקבל שירות אי אפשר לגבות על כך כסף ואי אפשר להסתתר מאחורי כל מיני הסכמים כי בסופו של דבר כשאתה קונה משהו - אתה אמור לקבל משהו בתמורה".
"חלק מהזמן היינו בסגר מלא ואומרים לנו שאסור לנו לצאת מהבית לעניינים שאינם חיוניים וראוי שלא נסתובב ולא ניסע. זאת ועוד, התחבורה הציבורית צומצמה באופן משמעותי. מצד שני משדר התחבורה אומר: 'יכולתם להשתמש ולנסוע לאן שאתם רוצים'. אז זהו, שלא יכולנו להשתמש. זה בעיקר לא מתכתב עם המדיניות של הממשלה  שהמטרה שלה היא לצמצם את התנועה ולכן לא ברורה לי הטענה שלהם: 'סעו ברחבי הארץ למטרות אחרות'. אני כסטודנט קונה את הרב קו כדי להגיע לקמפוס. אם אין קמפוס אין לי מה לעשות איתו, על אחת כמה וכמה שהרב קו הוא אזורי ולא ארצי".
"בהיבט הצרכני, כמו שאנחנו מבקשים מכל עוסק להחזיר כסף על שירות שלא ניתן לצרכנים ושלא ניתן להשתמש בו, גם אם זה בגלל סיכול או כח עליון או כל סיבה אחרת, מן הראוי שמשרד התחבורה יוביל את העניין הזה וייזמו את החזרת הכספים לצרכנים. אנו במועצה לצרכנות מתכוונים להעביר פניה למשרד התחבורה, להסביר את העמדה שלנו  ולהציג מקומות אחרים בעולם שכן מצאו לזה פתרון כמעט באופן מיידי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה