כסף וצרכנות

הארנונה עולה דווקא במשבר הכלכלי, משרד הפנים לא יתערב

למרות המשבר הכלכלי הכבד, ואחרי שגם חשבון המים התייקר, משרד הפנים קבע כי יש עוד העלאה בדרך והקפיץ למעלה את חשבון הארנונה. המשמעות: תוספת עלות של מעל לחצי מיליארד שקל מהתושבים והעסקים
יהודה לוינגר |  2
אריה דרעי (צילום הדס פרוש פלאש 90)
תשלומי הארנונה מתייקרים דווקא במהלך המשבר הכלכלי בעקבות נגיף הקורונה. על פי בדיקת התאחדות התעשיינים היום (שני), משרד הפנים, בראשות השר אריה דרעי, הקפיץ את הארנונה והיא תגדל ב-2% בשנת 2022, המשמעות: תוספת עלות של מעל לחצי מיליארד שקל מהתושבים והעסקים.
יש לציין שהעלייה בשנת 2022 מגיעה לאחר בעשור האחרון זינקה הארנונה לתושבים ולעסקים בכ-20%, בעוד מדד המחירים עלה רק ב- 4%.
על פי הודעת התאחדות התעשיינים למרות המשבר הכלכלי הכבד, ואחרי שגם חשבון המים התייקר, משרד הפנים קבע כי יש עוד העלאה בדרך והקפיץ למעלה את חשבון הארנונה. כאמור, הארנונה תגדל בצורה משמעותית ב-2%. הבדיקה של התאחדות התעשיינים נעשתה על פי נוסחת העדכון לפיה 50% מהעדכון מסתמך על מדד השכר הציבורי ו-50% נוספים מתבסס על מדד המחירים לצרכן.
האם משרד הפנים יכול לשנות את ההחלטה? שיעור עדכון הארנונה הוא אוטומטי וקבוע בחוק ההסדרים ונסמך על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ולכן למשרד הפנים אין שיקול דעת בהוזלה או בהעלאה. למעשה, משרד הפנים והאוצר החליטו שבעקבות משבר הקורונה תינתן לרשויות המקומיות האפשרות שלא לעדכן את תעריפי הארנונה. 
נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר תקף את ההחלטה של משרד הפנים להעלאת הארנונה דווקא בזמן משבר כלכלי: ״לא ברור מדוע משרד הפנים תומך בעלייה כה משמעותית של הארנונה, במקום להוביל להפחתה והקלה של נטל זה על התושבים והעסקים בישראל, שעדיין מנסים להתאושש ממשבר הקורונה", אמר תומר.
לדבריו, "העלאה זו של הארנונה, בהתבסס על מדד השכר הציבורי, אינה הגיונית  ומנותקת מהמציאות הכלכלית חברתית במדינת ישראל. אני קורא לשר הפנים להקפיא העלאה מיותרת זו ולמנוע את עליית יוקר המחייה בישראל״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מדינה אוכלת יושביה
    אני 07/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי יעצור אותם? מי יציל אותנו? אין דין ואין דיין מושחטים וגנבים מנהלים את המדינה על גבם של עובדים מצאת החמה עד צאת הנשמה לממן קורת גג וגן לילדים מדינת בושה שהולכת ומדרדרת ולאף אחד לא אכפת. מי יעצור את הנוכלים? 12 שנה לא הייתה עליית שכר. אההה לשרים ולכנסת כן הייתה
    סגור
  • 1.
    לחרדים יש פטור מארנונה למה שיתערב? (ל"ת)
    אמירה 05/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור