כסף וצרכנות

זה הסכום המטורף שהמועצה לצרכנות החזירה למתלוננים במהלך 2021

על פי הדו"ח שסוקר את ינואר - יוני 2021 ומשקף את הקריסה שהביאה שנת הקורונה בשירות הלקוחות בחברות רבות ולעליה בתלונות בתחום התיירות, התרבות והפנאי, הציבור קיבל בחזרה מיליוני שקלים. עליה בתלונות על רכישות במכר מרחוק, 77% מהתלונות מוצדקות
כפיר אדר | 
משיכה מוקדמת של כספי פנסיה (צילום freepik ,Pixabay)
המועצה לצרכנות החזירה לצרכנים למעלה משבעה וחצי מיליון שקל, כאשר נרשמה במחצית הראשונה של 2021, בין ינואר ליוני עלייה מסיבית בתלונות על מכירה במכר מרחוק (64 אחוז מהתלונות). התחומים המובילים: תקשורת, תיירות (נראה שחלק מהחברות עוד לא חזרו לשגרת עבודה מלאה).
77% מהתלונות- מוצדקות (לעומת 56% בשנה שעברה
במחצית הראשונה של שנת 2021  התקבלו במועצה לצרכנות 14,683 פניות. 77%  מתוכן נמצאו מוצדקות.  בתקופה זו הושב לצרכנים סכום כולל של למעלה מ-7.5 מיליון שקלים, בעיקר בשל השבת כספים לצרכנים בתחומי האירועים והתיירות שבוטלו בשנת 2020. תלונות נגד חברות תקשורת ממשיכות להוביל את מצעד התלונות, ואחריהם ענפי התיירות, מוצרי החשמל, הריהוט וההלבשה.
המחצית הראשונה של שנת 2021 הייתה בסימן של "חזרה לשגרה". במועצה לצרכנות רואים  ירידה קלה במספר התלונות לעומת המספר התלונות שהתקבל במועצה  בשיא משבר הקורונה, אך רואים עליה בכמות הפניות ביחס לתקופה שלפני המשבר. ייתכן שהשוני המספרי נובע ממשבר הקורונה, הוצאת עובדים לחל"ת, ושימוש בתירוץ הקורונה גם לתקופה של אחרי המשבר.
במועצה חווים מעבר מסיבי של צרכנים על תלונות על רכש בסחר מקוון, יתכן שהחברות עדיין אינן ערוכות לכך.  במועצה מציינים כי למרות שחלפה למעלה משנה מאז החל משבר הקורונה,  עסקים רבים   טרם ביצעו השבה מלאה בעקבות ביטולי עסקאות בזמן המשבר.
לאור העלייה המשמעותית בהיקף התלונות, ובהעדר מענה מטעם העוסקים, המועצה לצרכנות הרחיבה  באתר את מדור מכתבי התראה, וכתבי התביעה , וכיום יש בו למעלה מ 30  מכתבים וכתבי תביעה  לתחומי התיירות, תעופה, חדרי כושר, לימודים וביטולי עסקאות מתמשכות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה