כסף וצרכנות

הגלידה היא קצה הקרחון: מה המשמעות של חרם על יוניליוור?

ההחלטה השנויה במחלוקת של מותג הגלידות עלולה להשפיע על מותגים רבים נוספים הנמכרים בישראל – ולא בטוח שאת כולם הישראלים ישמחו לזרוק לפח
יאיר מור |  9
יוניליוור (צילום iStock)
ביממה האחרונה נראה שגלידה הפכה לנושא חם מאוד: המוני ישראלים, כולל שרת הכלכלה, מעלים לרשתות החברתיות תיעוד שלהם זורקים לפח גלידות של בן אנד ג'ריס, ומעודדים אחרים להחרים את מותג הגלידה ואף מותגים נוספים ששייכים לאותה חברה – קבוצת יוניליוור. אבל מבדיקת ice עולה שחרם על מוצרי יוניליוור יהיה לא רק על גבול הבלתי אפשרי, אלא גם חסר טעם ויגרום יותר נזק מתועלת.
יוניליוור הוא אחד התאגידים הגדולים בעולם. הוא שווה 155 מיליארד דולר וחולש על יותר מ-400 מותגים, ש-13 מתוכם רשמו ב-2020 מחזורים של למעלה ממיליארד דולר, 14 מהם נמצאים ברשימת 50 המותגים המובילים של חברת המחקר Kantar ו-81% מהם נמצאים במקום הראשון או השני בתחומם בעולם.
בין אותם מותגים שנמצאים בבעלות יוניליוור ניתן למנות את רוב מוצרי המזון הפופולריים בישראל: דגני הבוקר של תלמה, פתית, גלידות שטראוס (כולל מגנום, קורנטנו וקרמיסימו), תה ליפטון, מיונז וחרדל הלמנ'ס, מוצרי התיבול של קנור ועוד; כמו גם מותגים רבים מתחומי הניקיון וההיגיינה, בהם הדיאודורנטים של אקס ורקסונה, סבוני דאב, מותג האקונומיקה סיף ועוד.
לא רק שקשה לוותר על כל המוצרים האלה – אלא שאין כל סיבה לעשות זאת. זאת מאחר שיוניליוור כלל לא עומדת מאחורי ההחלטה השערורייתית שעוררה את הזעם הרב בישראל ביממה האחרונה; לגלידות בן אנד ג'ריס, אותן רכשה יוניליוור בשנת 2000, יש דירקטוריון נפרד מחברת האם, והוא זה שהחליט על ה"חרם" שבעקבותיו פרץ החרם הנוכחי.
יוניליוור עצמה דווקא הגיבה בהודעה רשמית לפיה "אנו נשארים מחויבים לחלוטין לנוכחותנו בישראל, בה השקענו באנשים, במותגים ובעסקים במשך מספר עשורים". חברת הבת הישראלית, יוניליוור ישראל, הוסיפה כי "ליוניליוור ישראל אין כל קשר למותג בן אנד ג'ריס בישראל, המנוהל על ידי זכיין ומתחרה של יוניליוור בשוק הגלידות המקומי. ההחלטה של בן אנד ג׳ריס התקבלה על ידי הדירקטוריון העצמאי של בן אנד ג'ריס העולמית. יוניליוור ישראל גאה מאוד בהיסטוריה שלה בישראל ומחויבת לחלוטין לנוכחותה בארץ. החברה מעסיקה כ-2,000 עובדים במטה, במערך הלוגיסטי, ובעיקר במפעלים שלנו בערד, עכו, צפת וחיפה, ורק בעשור האחרון השקיעה יוניליוור בפעילותה בישראל למעלה ממיליארד שקלים. החברה תמשיך להשקיע באנשיה, במותגיה ובעסקיה בארץ".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    לא מדויק
    יוספוס 09/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לרבים מהמוצרים המוזכרים יש תחליפים, בעיקר במוצרי המזון והטואלטיקה. אני למשל קונה סבון כלים אך ורק של סנו. עושה אותה עבוה בדיוק כמו פיירי ויותר זול. כנל במוצרי מזון.
    סגור
  • 8.
    פורטל חדשות פח. הבנה בסיסית בכלכלה. שילמו לכם. (ל"ת)
    מנכ"ל חברת דגנים ישר 07/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    להעיף את האנטישמים מחברת נאציונליוור (ל"ת)
    מזועזע 07/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    תנו לי להסביר לכם כלכלה
    דוד 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ברגע שלא יקנו את זה אלא תחליפים החברה בארץ תיסגר ויבצר חלל שיתמלא על ידי תאגידים אחרים כי התחרות לא מחכה ואז הם ילמדו לא לשחק עם מדינת ישראל משחקים
    סגור
  • 5.
    תמים מי שמאמין-שטראוס רוצה נתח שוק נוסף בגלידה
    הכל תעלול 07/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יוניליוור שולטת במוצג הגלידה ויכולה לעשות בו כרצונה. הגלידה מיוצרת ע״י מפעל ישראלי מכוח זיכיון. כאשר תסתיים תקופת הזיכיון מי שימכור את האורגינל בארץ תהיה שטראוס המוכרת (מייצרת?) את יצר המותגים- נימול ציני של הפרדת חברות לכאורה כדי לשרת אינטרס של אחרים-האם קור או לא יימכר בשטחים???? הא הא הא
    סגור
  • 4.
    אין לתאר את הטמטום ככה זה כשמרגילים
    רומי 07/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנשים קטנים לחשוב שהם מנהלים את העולם
    סגור
  • 3.
    אם זה כתבה ממומנת של יוניליוור - נא להוסיף הכיתוב !
    בושה ! -תוכן ממומן ? 07/2021/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בן אנד ג'ריס *אינה*חברה עצמאית/פרטית - היא חברת בת ובבעלות מלאה של יוניליוור. אין דבר כזה שמנכ"ל שכיר של חברת בת "יעשה מה שהוא רוצה"... 1. יוניליוור מתחמקת מאחריותה 2. לכל מוצר/מותג של יוניליוור יש תחליף 3 בקושי עברו 5 שנים מאז שניסו להרעיל אותנו בסלמונלה (ולהסתיר את זה !) ב"קורנפלקס של אלופים"
    סגור
  • 2.
    תאגיד מונופוליסט להחרים את כל המוצרים שלו
    א 07/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובלי קשר לשטחים
    סגור
  • 1.
    יןניליבר ישראל סגרה מפעל בברקן
    יןסי 07/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי נמצא בשטחים ןפיטרה עשרות עובדים פלסטינאים וכך קפחה פרנסה של מאות בני משפחתם
    סגור