כסף וצרכנות

ביטקוין למסחר? אלו המדינות בהן אסור להשתמש בו

במצרים החוק האסלאמי קובע כי הביטקוין אסור מבחינה דתית, ברוסיה אסור על עובדי מדינה להחזיק בקריפטו, ומהי המדינה היחידה באירופה שאוסרת על כל שימוש בביטקוין?
מערכת ice | 
ביטקוין (צילום pixabay)
לאחר עליות יציבות, מטבע הקריפטו התרסק בימים האחרונים ונסחר בשעות אלו בשער של 46,273 דולר. נזכיר: רק שלשום הוא המשיך את מגמת העלייה בחציית רף ה-50 אלף דולר וכבר הגיע לשער של 52,536 דולר, אך לאחר מכן צנח בחדות לשער של 45 אלף דולר ועתה התייצב באופן קל בלבד.
יש לציין כי למרות חוסר היציבות של הביטקוין, עדיין המדינות קובה ואל סלבדור כבר אישרו הסדרת מסחר בקריפטו ושימוש חופשי בו לצד הדולר. על פי הערכה גסה, כ-10 אלף איש תושבי קובה משתמשים בביטקוין - דבר ההופך אותו למטבע הקריפטו הפופולארי במדינה.
הפוטנציאל של הביטקוין ומטבעות הקריפטו בשימוש לקניות ברחבי מדינות רבות, הוא לא שולי. על פי סקר שנערך השנה באתר Travala.com עולה כי 22% מהמטיילים האמריקאים מתכננים להשתמש בקריפטו כדי לשלם עבור חלק מהנופש הבא שלהם, וכי 70% מכמעט 10 מיליון דולר בהזמנות שבוצעו באתר היו דרך קריפטו ברבעון השני של 2021, ועל פי מנכ"ל האתר, חואן אוטרו (Juan Otero) מספר ההזמנות באמצעות קריפטו עולה מחודש לחודש.
ברוב מדינות העולם, מעמדם המשפטי של מטבעות הקריפטו בכלל והביטקוין בפרט, עדיין אינם ברורים וכל מדינה עם חקיקה ומגבלות שונות. אך יש מדינות שברור להן שאסור להשתמש ולסחור במטבעות הקריפטו בגבולן, או שהן שמות מראש מגבלות חמורות נגדם, וזאת למרות עלייה בחברות תעופה ובתי מלון שמאשרים תשלום באמצעות קריפטו.
צפון מקדוניה היא היחידה מבין מדינות המערב בכלל ובאירופה בפרט שאוסרת במפורש על כל שימוש במטבעות קריפטו. בטורקיה הבנק המרכזי הוציא הודעה באפריל השנה על איסור שימוש גורף בכל מטבעות הקריפטו, והנשיא ארדואן אף הוציא צו שחברותה עוסקות בקריפטו יירשמו תחת האפשרות שהן פועלות ככלי להלבנת הון ומימון טרור.
במדינה אסיה: הבכירה סין - שם השלטון נלחם בכל הקשור למטבעות הקריפטו ואזהרות להימנע מכל שימוש בשוק הקריפטו וצמצום משמעותי של חוות הכרייה במדינה. מאחורי הקלעים: ניסיונות של סין לייצר מטבע וירטואלי משלה.
ברוסיה הקריפטו אמנם לא מוגדר כלא חוקי אך הרשויות במלחמה נגדו, ובינואר השנה יצא צו האוסר על עובדי מדינה להחזיק בקריפטו. עוד לפני כן, ב-2020 הוגדר הקריפטו כרכוש החייב במס.
באיראן הרשויות במגמה מעורבת. מצד אחד באיראן ישנו עידוד לכרייה בשטחי המדינה, ואפילו עם תמריצים עד כדי כך ש-4.5% מהכרייה בעולם של הקריפטו נמצאת באיראן. כנראה שלא סתם: צפי ההכנסות כתוצאה מכך מגיע למעל 800 מיליון אירו. התמריץ לכרייה: אנרגיה זולה, התמורה: כלל המטבעות כתוצאה מהכרייה יימכרו לבנק המרכזי במדינה. באיראן כמובן אוסרים על כל שימוש וסחר של מטבעות קריפטו שנכרו שלא בשטחה.
עוד באסיה: בנאפל הביטקון הוגדר כלא חוקי כבר מאוגוסט 2017, ובוויטאנם - הממשלה עצמה אינה אוסרת על שימוש בו, אך הבנק המרכזי המדינה הודיע על עונש קנס שיכול להגיע עד 7,500 אירו לעסקאות בקריפטו. באינדונזיה - כבר מינואר 2018 נאסר כל שימוש במטבעות קריפטו כאמצעי תשלום.
ביבשת אמריקה: בעוד אל סלבדור וקובה הפכו את הביטקוין לרשמי במדינה, בקולומביה ישנו איסור על מוסדות פיננסיים כבר משנת 2014 להשקיע, לתווך או לנהל עסקאות עם מטבעות דיגיטליים. בבוליביה בכלל כל מטבע שאינו מוסדר על ידי המדינה נאסר על ידי הבנק המרכזי, והאיסור כולל כל את מטבעות הקריפטו.
באלג'יריה שבאפריקה, ישנו איסור כבר משנת 2018 לכל שימוש בקריפטו: רכישה, מכירה או החזקה. ובמצרים החמירו בחקיקה בשנת 2020 כדי להימנע ממסחר בקריפטו בלי אישור של הבנק המרכזי, אבל בפועל המטבע אינו נאסר באופן רשמי - למרות צו דתי שיצא בשנת 2018 שקבע כי הביטקוין אסור על פי החוק האסלאמי ("חראם").
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה