כסף וצרכנות

זה הבנק עם ההצעות הזולות ביותר למשכנתא

לאחר השוואה דיגיטלית בין הבנקים, נחשף איזה בנק הביא את ההצעות הזולות והמשתלמות ביותר ללקיחת משכנתא. כאשר שוק המשכנתאות בוער ושובר שיאים, כדאי לדעת איזה בנק מציע את הריבית הזולה ביותר
מערכת ice |  3
משכנתא (צילום freepik, pixabay)
חברת walty המשווה בדיגיטל משכנתאות בין הבנקים, בחודש ספטמבר באיזה בנק התקבלה ההצעה הזולה ביותר על ריבית בלקיחת משכנתא, והנתונים מפתיעים.
ב-"תכנית חיסכון" בחדשות 12, פרסמו את הנתונים וזאת בעקבות שוק המשכנתאות הרותח, כאשר על פי נתוני בנק ישראל: 12,625 ישראלים לקחו משכנתאות באוגוסט, נתון מטורף בהשוואה לנתונים באוגוסט שנה שעברה אז לקחו 8454, בממוצע של מיליון שקל למשכנתא. גם בקרב המשקיעים הוצגו שיא של ביצועים במשכנתאות בשווי של 1.55 מיליארד שקל עם עלייה חודשית של 8% ושנתית של 128%.
אז איפה הכי כדאי לקחת משכנתא עם כמה שפחות ריבית? על פי חברת walty דווקא בנק מזרחי-טפחות, החולש על עיקר שוק המשכנתאות, לא במקום הראשון, אלא בנק דיסקונט מוביל עם 37% הצעות הזולות והמשתלמות ביותר, אחריו: בנק לאומי עם 25%, בנק הפועלים במקום השלישי עם 19% מההצעות הזולות ביותר, מזרחי-טפחות עם 13% בלבד, והבנק הבינלאומי בפער רחוק עם 6% בלבד מכלל ההצעות הזולות ביותר.
על פי walty, שווה להתמקח עם הבנקים, כאשר ההבדל בין ההצעה הראשונה שמקבלים ובין האחרונה יכול להגיע גם לפער של חיסכון של מאה אלף שקל. עם זאת, במהלך השידור, סייג יועץ המשכנתאות צחי גרוסמן את הנתונים ואמר כי הם "קצת מעוותים" כי דיסקונט הוא בנק יחסית קטן עם רק 10% מערך השוק, וזאת לעומת מזרחי- טפחות עם 30% מערך השוק.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אני לקחתי את היועץ צחי גרוסמן
    יוסף 10/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יודע לדבר יפה לא יותר.
    סגור
  • 2.
    בדיחה
    יוסי 10/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא קונים דירה במחיר בדיחה.
    סגור
  • 1.
    צחי גרוסמן שילמד קצת חשבון
    חלאס עם יועצים חאפרי 10/2021/07
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אם % ההצעות הגבוה ביותר מבין ההצעות הזולות הוא של דיסקונט וגם הוא הבנק הקטן ביותר זה אומר שדיסקונט מוביל משמעותית בהצעות זולות ומזרחי מפגר הרבה מאחור
    סגור