כסף וצרכנות

אקזיט מהארי פוטר ישן: זה סכום העתק ששולם

עותק של הכרך הראשון בסדרת הארי פוטר נמכר אתמול במכירה פומבית בסכום חסר תקדים עבור יצירה ספרותית בדיונית, והכפיל פי שישה את ההערכות לסכום העסקה
מערכת ice | 
הארי פוטר (צילום עמוד האינסטגרם הרשמי)
סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת על עסקת מכירה פומבית חסרת תקדים: ספר שהודפס במסגרת המהדורה ראשונה של "הארי פוטר" נמכר בארצות הברית בסכום של 471,000 דולר ביום חמישי. לפי מומחים בתחום המכירות פומביות, מדובר בשיא עולמי עבור יצירה בדיונית מהמאה העשרים.
מדובר במהדורה הבריטית של הספר הארי פוטר ואבן החכמים", שיצאה בכריכה קשה בשנת 1997 של "עם איור צבעוני על הכריכה, הספר יצא לאור בארצות הברית  בהמשך בשם "הארי פוטר ואבן החכמים". בישראל, יצאה המהדורה הראשונה של הכרך הראשון בסדרת הספרים שנתיים מאוחר יותר – ב-1999.
בית המכירות הפומביות בדאלאס אמר שהודפסו רק 500 עותקים עם הכריכה הספציפית. המחיר הסופי היה פי שישה יותר מההערכה הראשונית שחזו לעסקה, שעמדה על 70,000. מחירי המכירות הפומביות הקודמות למהדורות הראשונות של הארי פוטר נעו בין כ-110,000 דולר ל-138,000 דולר.
 
הספר נמכר על ידי אספן אמריקאי ושמו של הקונה לא פורסם. הסופרת הבריטית J.K. רולינג המשיכה וכתבה שישה ספרים נוספים על הרפתקאותיו של הארי פוטר,הקוסם היתום והמצולק, שנמכרו בכ-500 מיליון עותקים ברחבי העולם ב-80 שפות, על פי ההוצאה לאור האמריקאית Scholastic. הספרים הפכו לשמונה סרטים שהכניסו 7.8 מיליארד דולר בקופות העולמיות.
העסקה חסרת התקדים מגיעה שבועיים לפני הופעת האיחוד שמתוכננת לעלות לשידור ביום הראשון של השנה ב-HBO, לרגל 20 שנה לצאתו של הסרט הראשון בסדרת הסרטים שמבוססים על רבי המכר. דווקא שם, מי שלא תנכח היא הסופת ומי שיצרה את האימפריה הזאת שנקראת הארי פוטר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה