כסף וצרכנות

זו המפלגה הראשונה בעולם שמגייסת תרומות לבחירות – בקריפטו

מפלגת השלטון החליטה להעלות את הרף בגיוס התרומות לקראת הבחירות הבאות, והודיעה כי תקבל תרומות במטבעות קריפטוגרפיים ותציע תמורתן NFT של מועמדי המפלגה והמצע שלה
יאיר מור | 
בחירות קריפטו (צילום freepik)
המפלגה הדמוקרטית של קוריאה (DPK) הודיעה השבוע על שלב חדש בקמפיין גיוס התרומות שלה לקראת הבחירות המתקרבות לנשיאות, בדמות כניסה לגיוס תרומות באמצעות מכירת NFT – בעלות על נכסים וירטואליים מבוססי קריפטו. לפי העיתון קוריאה טיימס, זוהי המפלגה הראשונה בעולם שמגייסת תרומות בשיטה זו.
ביום ראשון הודיעה ועדת הקמפיין של המפלגה כי היא מתחילה להציע תמורות קריפטוגרפיות – כמו תמונות ופוסטים של מועמד המפלגה לנשיאות, ג'יי-מיונג לי – לתורמים לקמפיין שלה לקראת הבחירות, שייערכו ב-9 במרץ.
 
המהלך נחשף כבר ביום חמישי על ידי חבר המפלגה קוואנג-ג'יי לי, שהודיע כי החל מאמצע ינואר הוא יתחיל לקבל תרומות במטבעות קריפטו, וינפיק "קבלות" בדמות NFT. "גם מועמדנו לנשיאות מתכונן לגיוס תרומות באמצעות NFT", הוא אמר בעת ההכרזה.
ועדת הבחירות הלאומית אישרה בחודש הקודם כי תרומות במטבעות קריפטו ו"קבלות" בדמות NFT לא מהוות הפרה של חוק מימון המפלגות במדינה. "במהלך שמונת החודשים האחרונים, דנו בנושא הזה עם (הוועדה) ומוסדות ממשלתיים אחרים", אמר חבר המפלגה. "התרומות ינוהלו בהתאם לחוק הבחירות הציבוריות והנחיות ניהול המימון הפוליטי".
 
חברת המפלגה ושרת העסקים הקטנים והבינוניים והסטארט-אפים לשעבר, יונג-סאן פאק, כבר מכרה ביום ראשון NFT של פוסט פייסבוק שלה מ-2018, בו התנגדה לסגירת אתרי מסחר קריפטוגרפיים. "ה-NFT הראשון שלי נמכר ב-1 בינואר לקונה אנונימי תמורת 2,000 (מטבעות) Klay, שהם כ-3 מיליון וון", היא הודיעה. בשקלים מדובר בכ-8,760.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה