כסף וצרכנות

דואר ישראל בדרך לשינוי קיצוני, טסלה תקבל תשתית בישראל?

שורה של דיונים יתקיימו השבוע בועדת הכלכלה של הכנסת, ביניהן תיקון חוק הדואר ופתיחתו לתחרות, כאשר בנוסף ייערך דיון לתקן את פקודת התעבורה, העוסקת בהפעלת רכב עצמאי (אוטונומי) ורכב בעל עצמאות מותנית
מערכת ice |  2
דואר ישראל (צילום מורן ישעיהו)
שורה של דיונים חשובים ייערכו במהלך השבוע הבא בוועדת הכלכלה בכנסת בראשות ח"כ מיכאל ביטון, ביניהן הכנת הרפורמה בדואר לקריאה שנייה ושלישית ודיון בהצעת החוק להסדרת הפעלת רכב אוטונומי.
הוועדה תדון גם ברפורמת הרישיונות בתחום התקשורת, תכין שוב לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק העוסקת בשידורים באינטרנט שנפלה במליאה בשבוע שעבר, תדון בהצעה לתקן את תקנות ההגבלים העסקיים העוסקות במיזוגים ותעסוק בנושאים רבים נוספים; ועדת המשנה לבטיחות בדרכים תעסוק בטיפול בגורמי סיכון וכשלי בטיחות של משאיות, אוטובוסים והסעות ילדים.
 
ביום שני בשעה 08:30, הוועדה תמשיך להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק התקשורת, המבקשת לבצע רפורמה באופן האסדרה של מתן שירותי תקשורת. הצעת החוק נועדה לפשט את הרגולציה בשוק התקשורת, להסדיר את נושא האגרות והערבויות ולהפחית אותן ממיליונים לאלפי שקלים בודדים.
בשעה 10:00 הוועדה תכין לקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק ההסדרים לשנים 2017-2018, העוסק בהפצת שידורים באינטרנט. ההצעה נועדה להאריך את המצב הקיים באשר לתשלום על הפצת שידורי ערוצים באינטרנט, בהתאם למה שאישרה הוועדה בחוק ההסדרים לשנים 2017-2018, לפיהם חברות התשתית המפיצות שידורים באינטרנט, בהן סלקום ופרטנר, ימשיכו לשלם על הפצת ערוצי התוכן 12, 13 והתאגיד בהתאם להסכמים בניהם. הוועדה תכין את ההצעה שוב לקריאה שנייה ושלישית, לאחר שבשבוע שעבר הצעת החוק נפלה בהצבעה במליאת הכנסת.
ביום שלישי, ה-11 בינואר 2022 בשעה 09:00 הוועדה תחל להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את פקודת התעבורה, העוסקת בהפעלת רכב עצמאי (אוטונומי) ורכב בעל עצמאות מותנית. הצעת החוק נועדה לייצר תשתית חוקית לניסויים בכלי רכב אוטונומיים, שתאפשר ניסוי בשימוש ברכבים למטרות ציבוריות כמו הסעת נוסעים, נסיעות שיתופיות, משלוחים ועוד.
בשעה 13:00 הוועדה תמשיך להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לתקן את חוק הדואר. התיקון נועד בעיקרו ליישם את המלצות ועדת רוזן, שהמליצה, בין היתר, לפתוח את תחום הדואר לתחרות, לבצע רפורמה בענף החבילות מחו"ל ולהרחיב את סמכויות הפיקוח והאכיפה של משרד התקשורת והשר. כזכור, בדיון הקודם אישרה הוועדה את הסעיף שיאפשר פתיחה לתחרות של הדואר היחידני (המכתבים הבודדים). כמו כן, היו"ר ביטון שב והבהיר כי הוועדה תוודא שהשירות לצרכן לא יפגע ואף ישתפר.
ביום רביעי בשעה 09:00 הוועדה תדון בבקשת משרד הכלכלה לתקן את תקנות ההגבלים העסקיים, העוסקות במרשם, פרסום ודיווח על עסקאות מיזוגים. התיקון נועד, ביו היתר, לשנות את הליכי בדיקת המיזוגים, כך שהממונה על רשות התחרות תצטרך להסכים למיזוג רק אם המחזור השנתי המינימלי של כל אחת משתי החברות עולה על 20 מיליון שקל, במקום 10 מיליון כיום.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לתת לדואר ישראל יכולת לקבוע מחירים טעות
    שלומי 01/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה כמו לתת לחתול לשמור על השמנת,,,,
    סגור
  • 1.
    ומה עם שידורי רדיו דיגיטליים "DAB" כמו בחו"ל? (ל"ת)
    נתי 01/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור