טלוויזיה

ערוצי הטלוויזיה ידרשו כסף על שידור באינטרנט? "חוק מושחת"

לאחר שנפלה בשבוע שעבר, הצעת החוק להארכת הוראת השעה המאפשרת לערוצי טלוויזיה לדרוש תשלום מספקי תוכן באינטרנט המעבירים את שידוריהם, אושרה מחדש בקריאה ראשונה, יריב לוין תקף: "באים ונותנים סכומי עתק שמוסתרים מהציבור לחברות תקשורת מסחריות שמסקרות אתכם סיקור אוהד"
כפיר אדר | 
צילום pixbay edit ice
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה (12 בעד מול 4 מתנגדים) את הצעת חוק התכנית הכלכלית המאפשרת לערוצי טלוויזיה לדרוש תשלום מספקי תוכן באינטרנט המעבירים את שידוריהם. כזכור, החוק נפל במליאה בשבוע שעבר לאחר שבהצבעה בקריאה השלישית נרשם שוויון 48 וכעת הוא עלה מחדש בקריאה ראשונה.
מוצע להאריך בשנה את תוקפה של הוראת מעבר שנקבעה בחוק התכנית הכלכלית לשנים 2017 ו-2018 לעניין העברה באינטרנט של שידורי ערוצי טלוויזיה המופצים במערך עידן פלוס. התיקון לחוק, שנכלל בחוק התכנית הכלכלית כאמור, קבע כי ספקי תוכן באינטרנט יוכלו לקבל ללא תשלום את שידוריהם של ערוצי הטלוויזיה מסוימים המופצים במערך עידן פלוס, למעט תשלום בשל זכויות יוצרים ומשדרים. קשת 12 עושה זאת כבר היום.
 
בתקופת המעבר, שצפויה להסתיים ב-1 בינואר 2022, הגופים המשדרים ערוצי טלוויזיה מסוימים (רשת, קשת ותאגיד השידור הציבורי) רשאים לגבות תשלום מספקי התוכן באינטרנט המעבירים את שידוריהם, נוסף על התשלום בשל זכויות יוצרים ומשדרים, וזאת בהתאם להסכמים שנחתמו לפני יום כניסתו לתוקף של התיקון.
ח"כ יריב לוין: "השר שטרן אומר כאן שזה לא משנה כמה כסף מדובר. זו שאלה פשוטה. זה חוק מושחת שהיה צריך להיחקר ועוד ייחקר. באים ונותנים סכומי עתק שמוסתרים מהציבור לחברות תקשורת מסחריות שמסקרות אתכם סיקור אוהד. ההסדר נעשה ל-5 שנים לתקופת התארגנות - מדוע עכשיו אחרי שהכל נגמר, מחלקים להם עוד סכום עצום של מילוני ש"ח? זה לא מטריד שמסתירים את הסכומים?".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה