כסף וצרכנות

פוטין גורם נזק לאוליגרכים הרוסים: זה הסכום המטורף שהפסידו

הסנקציות העולמיות פוגעות בכלכלת רוסיה ובשווקים הפיננסיים, האיחוד האירופי מקפיא נכסים, אוסר נסיעות עבור הטייקונים של המדינה והמיליארדרים של המדינה הגדולה בעולם כבר הפסידו 83 מיליארד דולר מעושרם
מערכת ice |  3
ולדימיר פוטין והסנקציות על כלכלת רוסיה (צילום pngwing, vecteezy)
המיליארדרים ברוסיה ממשיכים לחוות דרך הכיס את הסנקציות על מדינתם. סכום עתק נחמק מהונם במהירות מאז החלטת הנשיא ולדימיר פוטין לפלוש לאוקראינה. האוליגרכים המדורגים בין 500 האנשים העשירים בעולם, הפסידו כעת 83 מיליארד דולר יחד השנה, על פי מדד המיליארדרים של בלומברג.
הירידות בשוק היו קיצוניות עד כדי כך שהבנק המרכזי של רוסיה עצר את המסחר המקומי ביום שני, כלומר חלק מההפסדים היו גם מועטים. מניות של חברות רוסיות הנסחרות בלונדון, מיצרנית הגז Novatek ועד ליצרנית הפלדה סברסטל, צנחו ביום שני ביותר מ-50% לאחר שארה"ב, בריטניה, האיחוד האירופי ומדינות אחרות החריפו את הסנקציות.
 
האיחוד האירופי אימץ ביום שני סנקציות על כמה מהעשירים האולטרה-לאומיים של רוסיה, כולל איל המתכות אלישר אוסמנוב, הבעלים של קבוצת אלפא, מיכאיל פרידמן ופטר אוון, ואיל הפלדה אלכסיי מורדשוב. הצעדים משפיעים גם על דוברו הוותיק של פוטין, דמיטרי פסקוב, על אנשי תקשורת ממלכתיים ועל בכירים בצבא. כמו כן ביום שני, שווייץ הטילה איסור נסיעה על חמישה אוליגרכים המקורבים למנהיג הרוסי ואמרה כי תסגור את המרחב האווירי שלה לכל הטיסות מרוסיה, כולל מטוסים פרטיים.
בשילוב עם הסנקציות שכבר נהוגות בארה"ב. ובריטניה, הסבב האחרון של עונשים ממוקדים מצביע על כך שממשלות עשויות לראות באליטה העשירה של רוסיה נקודת לחץ מרכזית נוספת כאשר פוטין ממשיך בפלישה שלו לאוקראינה. כלכלת רוסיה בגובה של 1.5 טריליון דולר, כבר נרתעת מסנקציות שכוונו לבנקים מרכזיים ועשויות למנוע מפוטין לגשת לעתודות של יותר מ-640 מיליארד דולר ברזרבות הבנק המרכזי. ההגבלות הללו הטרידו את השווקים של המדינה והשפיעו על כמה מההון הגדול ביותר של המדינה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כסף שרוכז אצל בעלי הון מאוצרות מדינה ששייכים לכל התושבי
    תפתחו את התכתובת 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החוקהיקום : כסף שגוזלים לוקחים להם את מה שגזלה וכל מה שיש להם גם בארץ האחים עופר ותשובה מרעילים את האוויר ואת האדמה ואת הים עם ישראל משלם לתשובה בצורת העלאת מחיר החשמל או במקרה תשובה חלו באזור חיפה מאות אלפי אנשים ועוד רוצה את הנדלן תשובה והאחים עופר אתם גזלנים למבצעים מעשים פלילים כל יום(לכאורה)
    סגור
  • 2.
    מה
    היה לי נער, 03/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המיליארדרים לכאורה לא יצאו לעולם נגד פוטין כי כל הכסף שלהם בא ממנו ואם הוא יראה בהם איום הוא יחסל אותם ברגע,חוץ מזה אחרי שהעסק יגמר והם ישארו נאמנים לו,הם יתוגמלו פי עשרה יותר ממה שהם הפסידו כרגע.נכון להיום הם יכולים לשרוד וכל ההבלים שנכתבו פה על ההפסדים שלהם,זה שטויות בלחץ.בין כה וכה רוב הכסף שלהם ברוסיה או תלוי בפוטין ואין להם יותר מדי אופציות אחרות.אם הם רוצים לשרוד ולהתעשר עוד יותר הם צריכים להישאר צמודים לפוטין.
    סגור
  • 1.
    אהבל
    ארתור זילברמן 03/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יצא פארש פוטין הזה....אידיוט ..מה יצא לו מהמלחמה המיותרת הזאת ?....רק בזבוז הפסדים מכל כיוון והרג חפים מפשע
    סגור