כסף וצרכנות

המשלוחים בשופרסל מסוכנים לבריאות? אלו ממצאי התחקיר המטלטל

בתכנית חיסכון של קשת 12, מעיין פרתי הציגה את התוצאות של התחקירן שעבד במסווה במשלוחים של ענקית הקמעונאות וגילה כיצד נשמרים המוצרים
מערכת ice |  2
משלוחים בשופרסל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, שריה דיאמנט, פייסבוק/ שופרסל)
תחקיר המשלוחים של שופרסל של מעיין פרתי ב'תכנית חסכון' של קשת 12 ששודר אמש, חשף תמונה מדאיגה, לפיה המוצרים שרוכשים האנשים במיטב כספם, עומדים שעות בשמש ועשויים להפוך מסוכנים למאכל וכן הציגה מה קורה לפריטים שנעלמים בהזמנה.
לצורך הכתבה, תחקירן חדשות 12 נכנס לעבוד במסווה במרכז המשלוחים של ענקית הקמעונאות ותיעד במצלמה נסתרת על גופו כיצד נשמרים המוצרים במשלוח החל מהרגע שהם נאספים מהמדפים ועד שהם מגיעים לבית הלקוח. התשובה כאמור, הייתה רחוקה מלהשביע רצון.
 
ב-N12 תיארו את הממצאים: "הבעיה הראשונה שאיתה נתחיל היא קירור המוצרים, בטח אלו הרגישים - כמו דגים, בשרים, עופות, מוצרי חלב. אז נכון שהאחראית אומרת לעובדים לשים קירור על המוצרים, אבל בפועל העובדים שאנחנו מתעדים לא ממש מקפידים על זה. "היא אמרה לי שצריך שיהיה קרח בצידנית, לא?", שואל התחקירן שלנו את אחת העובדות שמובילה משלוח".
התשובה שקיבל הייתה: "כן, שכחתי לקחת", היא הסבירה, "אבל צריך לצאת מהמחלקה עם קרח". כשהתחקירן הציע שילך ויביא לה את הקרח הנדרש, היא השיבה שלא צריך ו"בסוף אנחנו ניקח". לתחקירן שלנו הסבירו כי את הבשר שמוזמן על ידי הלקוחות מכינים למשלוח מבעוד מועד בשעות הבוקר. "תוך כדי הבשר בקירור, אתה יכול לשמור במקרר יומיים", מסבירה אחת העובדות לתחקירן שלנו שמקשה עליה אם לא מדובר בבעיה כשמדובר בבשר טחון שממתין מהבוקר שיאספו אותו למשלוח".
בעיה נוספת שתוארה הייתה: "וכשכבר קיבלתם את המשלוח יש כאלו שעוד עוברים על החשבונית אל מול המוצרים. אך מתברר שברשת שופרסל מכירים מקרוב את הסיטואציה שבה מחייבים אתכם על מוצר שלא הגיע. "עדיף שנשים את החטיפים בשקית ונקשור אותם", שהנהגים לא יגנבו לנו", אחת העובדות תועדה מסבירה. "למה, הם גונבים חטיפים?", הקשה עליה התחקירן שלנו. "בטח", היא משיבה, "בא להם משהו מתוק או מלוח".
משופרסל נמסר בתגובה: "ממצאי הביקורת אינם מאפיינים וכפי הנראה מלמדים על תקלה מקומית. עם קבלת הממצאים לפני מספר שבועות פעלנו להפקת לקחים ולשיפור התהליכים באופן מיידי בסניף, כפי שנמצא בביקורת הפתע הנוספת שבוצעה על ידי משרד הבריאות שבוע לאחר מכן".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לי גנבו מעדני מוס (ל"ת)
    אני 11/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תמיד גונבים
    אני 04/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בכל משלוח גנבו פעם עשו פתח לארגז הוציאו חצי חסה .ממתקים זה קבוע .
    סגור