השוק

עסקת הענק בשופרסל: פז במהלך דרמטי עוצרת את הרכישה

אחרי ההצעה המפתיעה שנחתה אתמול על שולחן דירקטוריון שופרסל, האחים אמיר מקבלים בלימה לעסקה שיכולה להפוך אותם לבעלי השליטה בענקית קמעונאות המזון
מערכת ice | 
שלמה יוסי אמיר פרשמרקט (צילום יחצ)
שופרסל אישרה הבוקר את הצעת הענק של האחים אמיר, כשברקע חברת פז לא מתכננת לעשות להם חיים קלים בקידום העסקה. שופרסל דיווחה הבוקר כי אתמול הוגשה לפניה הצעת האחים שלומי ויוסי אמיר, לפיה הם מתכננים לרכוש 24.9% ממניות החברה לפי מחיר של 28 שקלים למניה - סכום עסקה כולל של כמעט 2.5 מיליארד שקלים, שיצומצם לכשני מיליארד אחרי חישוב חלוקת דיווידנד בחברה ובהתאם לכל ירית מחיר המניה בבורסה. דירקטוריון חברת שופרסל הודיע כי בכוונתו לדון בהצעה, אלא שמצד אחר האחים אמיר כנראה עומדים להיבלם.
חברת פז שיגרה הבוקר דרישה לאחים אמיר למשוך את ההצעה לשופרסל בטענה כי ההצעה "מהווה הפרה של התחייבות האחים אמיר לאי תחרות לתקופה של 36 חודשים ממועד השלמת המיזוג כפי שהתחייבו בה במסגרת עסקת המיזוג בין החברה לבין פרשמרקט. לאור האמור, הודיעה החברה לאחים אמיר, כי עליהם למשוך את הצעתם לרכישת מניות שופרסל".
 
האחים אמיר העמידו את תוקף ההצעה למשך עשרה ימים, לאחר מכן תפקע ההצעה. נזכיר כי רק באוגוסט החארון התרחשה עסקת פז-פרשמרקט, במסגרתה רכשה פז את חברת קמעונאות המזון מידי האחים אמיר אחרי ניסיון התמזגות בין השתיים.
החלק המעניין כאן זה הסכומים: פז רכשה את פרשמרקט לאחר מו"מ שקט בין הצדדים ב-2.1 מיליארד שקל כש-80% מהסכום ישולם במזומן ו-20% במניות פז. כעת, האחים אמיר מתכננים בסכום דומה לרכוש רבע מאחזקות שופרסל, ובמילים אחרות, נראה שהמכירה המוצלחת גררה אצלם רעב להיכנס למגרש הכי גדול בשוק קמעונאיות המזון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה