השוק

דרמה בשופרסל: האחים אמיר מושכים את ההצעה לקנות את החברה

האחים אמיר הודיעו בשעה האחרונה לשופרסל שהם מושכים את ההצעה לרכוש את השליטה בחברה; המהלך בא לאחר שפז איימה על האחים כי הם מפרים את ההסכם איתהם
ניצן כהן |  2
שופרסל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, יונתן זינדל)
האחים אמיר הודיעו בשעה האחרונה לשופרסל כי הם מושכים את הצעתם לרכוש את השליטה בחברה. נזכיר כי האחים אמיר הפתיעו השבוע כשהודיעו לדירקטוריון שופרסל כי הם מבקשים ממנו להתכנס ולהנפיק להם מניות שיהוו מניות השליטה ברשת ובכך יקיץ הקץ על השליטה ההיסטורית של דסק"ש ברשת הקמעונאית הגדולה בישראל.
האחים אמיר הקימו את רשת פרשמרקט ומכרו אותה בשנה שעברה לפז שביקשה להגדיל את דריסת הרגל שלה בעולם קמעונאות המזון. לטענת פז רכישה של שופרסל על ידי האחים מהווה הפרת הסכם איתם וחושפת אותם לתביעה משמעותית שפז עשויה להגיש נגדם.
 
העמדה של פז מובנת ואף מתבקשת מאחר וטרם יבשה הדיו על ההסכם למכירת פרשמרקט לחברה ולכן היעד המקצועי כמו גם המידע אודות הפעילות המתוכננת לפרשמרקט על ידי פז, ידועים לאחים והם עלולים לעשות בו שימוש אם ירכשו את המתחרה הגדולה שהיא גם השחקנית הגדולה בישראל בענף.
מהצד השני, רכישה של שופרסל מתבקשת לאור חילופי השליטה וזהות בעל השליטה בדסק"ש שבשוק ההון מעריכים כי אינו מעוניין בפעילות התפעולית של הקבוצה אלא בנדל"ן שלה, שכן הוא איש נדל"ן ביסודו. ההערכות הללו אינן נתמכות אלא הן הנחות עבודה בשוק.
עוד נזכיר כי תחום הקמעונאות נמצא בדרך למה שנראה כרגע כטלטלה, לא פחות וזאת מאחר ויוקר המחיה מדיר שינה מעיני שר האוצר ורשות התחרות שכרגע חוקרת את מבנה הענף מתוך כוונה לבדוק עד כמה ואם בכלל הוא ריכוזי, עד כמה ואם בכלל מתקיימים בו תאומי מחירים אסורים וכן הלאה. ולכן, מתבקש שאנשים שמכירים היטב את הענף ירכשו את רשת שופרסל ככל שזו עומדת למכירה.
תגיות שופרסל
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איזו בורות
    עדו 03/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתב סתום. שופרסל מזמן לא בשליטת דסקש.
    סגור
  • 1.
    אופי משפחתי ידוע
    מאיר 03/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אביהם עשה את הפיחת החצר הראשונה במדינה כאשר עבר ממפלגת העבודה למפלגת הליברלים ובכך הפיל את ראש המועצה נשר קלרטג ולא פלא שהבוגדניות ניתנה בירושה לבניו האחים עמר ולא אמיר...
    סגור