כסף וצרכנות

אייפון 14 יהיה יקר מאי פעם

לפי הדלפה חדשה, אפל מתכננת להקפיץ את מחירי המכשירים הבאים בסדרת הסמארטפונים שלה, מה שיביא אותם לשיא של כל הזמנים
יאיר מור | 
אייפונים (צילום pixabay, unsplash)
מי שתכנן לשדרג את האייפון שלו לדגם שייצא בסוף השנה הנוכחית עלול לגלות שהשדרוג הזה יהיה יקר יותר מכפי שציפה, כך לפי דיווח חדש שמעורר הדים בטוויטר.
בשבת צייץ חשבון בשם Shadow_Leak את מה שלכאורה הוא המפרט של דגם אייפון – היורש של אייפון 13 פרו שהושק בסוף השנה הקודמת. לפי ההדלפה, המכשיר יגיע עם מסך דומה למדי לזה של קודמו – 6.06 אינץ' מסוג OLED באבחנה של 2,532x1,170 נקודות, צפיפות של 460 נקודות לאינץ' וקצב ריענון של 120 הרץ; נפחי זיכרון ואחסון זהים – 6 גיגה-בייט זיכרון ו-128, 256, 512 גיגה-בייט או טרה-בייט אחד של אחסון; שבב חדש בשם A16 Bionic שייוצר על ידי TSMC בליתוגרפיה של 4 ננומטר; מצלמה ראשית עם חיישן חדש של 48 מגה-פיקסל לעומת 12 בדור הקודם, לצד שני חיישני 12 מגה-פיקסל לשתי המצלמות הנלוות; מגרעת צרה יותר למצלמה הקדמית; ומסגרת מסגסוגת טיטניום במקום פלדת אל-חלד.
 
כאמור, רוב הפרטים הללו דומים למדי לאייפון 13 פרו, כאשר השדרוגים בו הם קלים יחסית. אך הפרט שמשך את מירב תשומת הלב היה המחיר – 1,100 דולר לגרסה הבסיסית של אייפון 14 פרו, לעומת הגרסה המקבילה של אייפון 13 פרו שעולה 1,000 דולר.
 
למרות שלחשבון שהעלה את ההדלפה יש פחות מ-3,500 עוקבים, והציוצים שלו לא זוכים לתפוצה מאוד רחבה, הציוץ הזה זכה ליחס ממי שנחשב לאחד הבכירים בתחום ההדלפות הקשורות למכשירים עתידיים של אפל וחברות אחרות - רוס יאנג, מנכ"ל חברת הייעוץ DSCC המתמחה בתחום התצוגה. יאנג הגיב בטענה שהפרטים לגבי המסך לפחות לא יכולים להיות נכונים, והבטיח לחשוף את האמת בהמשך היום. עם זאת, הוא לא אמר דבר לגבי הפרטים האחרים, מה שעשוי ללמד כי הוא מאמין שהם דווקא כן נכונים.
אם אפל אכן תעלה את מחירי האייפון, זו תהיה מכה קשה לצרכנים, במיוחד לאור העובדה שגם כך מדובר במכשיר היקר ביותר בעולם ביחס למפרט והסימנים ההולכים ומתרבים לכך שהעולם עומד בפני משבר כלכלי שיגרום לרבים לאבד את היכולת לשלם אפילו את המחירים הקיימים של מכשירי החברה. ייתכן שמדובר בצעד מכוון כדי לקדם את המיזם החדש של החברה שעליו דיווחנו בתחילת השנה – "ליסינג" של מכשירים, כלומר השכרה שלהם למשתמשים תמורת תשלום חודשי קבוע והחלפה שלהם בכל שנה או שנתיים במכשיר חדש תמורת המכשיר הישן, שאותו תמכור אפל פעם נוספת במחיר של מכשיר מוחדש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה