כסף וצרכנות

תיאום מחירים על חשבון הציבור? אלו המוצרים שיתייקרו וייבדקו

משרד החקלאות יבחן חשד לריכוזיות במכוני התערובת בישראל באמצעות רשות התחרות, זאת על רקע עליית מזון שמקורו מן החי
מערכת ice |  1
קניות בסופר (צילום freepik)
שר החקלאות, עודד פורר, הנחה היום (שלישי) את מנכ"לית משרדו לבחון חשד לריכוזיות ותיאום מחירים במכוני התערובת בישראל באמצעות רשות התחרות, כאשר הרקע לפנייה הייתה העלייה במחירי המזון שמקורו בבעלי חיים, שאחד המרכיבים העיקריים בו הוא מזון בעלי החיים (מספוא), ותורם רבות לעלייה ביוקר המחייה.
שר החקלאות, עודד פורר, הסביר: "במלחמה שלנו ביוקר המחייה אין פשרות. כשמחירי התערובות בישראל גבוהים בהשוואה למדינות אחרות, וכאשר ירידות במחיר חומר הגלם העולמי כמעט ואינן מתגלגלות למגדלים, אזרחי ישראל משלמים את המחיר. הנחיתי את מנכ"לית המשרד לפנות לרשות התחרות, על מנת שתבדוק ריכוזיות ותיאום מחירים. לא נירתע לפעול בכל דרך כדי לקדם תחרות ולפעול להורדת יוקר המחייה"
 
חלק ניכר מעלויות הייצור של המזון שמקורו בבעלי חיים הינו מחיר התערובות המשמשות להזנת בעלי החיים (מספוא). לאחרונה חלה עלייה חדה במחירי המספוא, שהם רכיב עיקרי במחיר המזון שמקורו מן החי, כדוגמת בשר בקר, בשר עוף וביצים.
עליית מחיר זו גוררת אחריה עלייה ביוקר המחייה. על רקע זה הנחה שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר, את מנכ"לית משרדו, נעמה קאופמן-פס, לפנות לממונה על התחרות, עו"ד מיכל כהן, בבקשה לבחון את מחירי התערובות להזנת בעלי חיים בישראל, והאם ריכוזיות במקטע מכוני התערובת מובילה למחירי מספוא גבוהים. משרד החקלאות מבקש לבדוק האם ענף זה מתנהל על פי כללי התחרות כחוק, והאם הוא "סובל" מריכוזיות יתר וחשש לתיאומי מחירים או חוזים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חקלאי
    יוסי פלג 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא להאמין כיצד מסיטים אש צבורית למקום אחר. במקום שיחפשו את הבעיה במקומות אחרים. תור עצום של אוניות שמעלה את מחירי הסחורות במליוני דולרים.. איפה שר החקלאות לעזור במקומות אמיתיים.
    סגור