כסף וצרכנות

השלכות גל הטרור: זה הנתון המטורף בבקשות לרישיון נשק

גל הטרור גרם לעשרות אלפי אזרחים לנצל את הזכאות שלהם להוציא נשק ולהגיש בקשה להנפקת רישיון. אלו הנתונים שנחשפו הבוקר
מערכת ice | 
אקדח (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
גל פיגועי הטרור האחרונים שהתרחשו בלב ערי ישראל זעזעו את המדינה, והשפעתם ניכרת בפן נוסף. מאז הפיגועים הראשונים בחדרה, ב"ש, ובני ברק, נרשמה עלייה של מאות אחוזים בחיפוש כיצד מוציאים רישיון לנשק, ויחד עם זאת עלייה בבקשות בפועל להוצאת רישיון. לאחר הפיגועים באריאל ובאלעד, נרשם זינוק נוסף בבקשות.
מנכ"ל המשרד לביטחון פנים תומר לוטן התראיין הבוקר לעקיבא נוביק וחיים לוינסון בכאן ב', וחשף את הנתונים: "בחודש שגרתי אנחנו מקבלים בערך 50-60 פניות ביום בבקשה להוציא רשיון נשק. מאז החל גל הטרור המספרים קפצו פי שלושים וארבעים. אנחנו מדברים על לעיתים 2,000 פניות ביום."
 
לפני כחודש השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר כי החליט לאפשר גם למי ששירתו בתפקידים מבצעיים במג"ב ובמשטרה להוציא רישיון לנשיאת נשק, בכפוף לתנאים. בנוסף, על פי הארץ, הוחלט להגביל את הזמן שבו יכולים מסיימי השירות הקרבי לקבל נשק - 13 שנה מהשחרור. ההחלטה על עדכון התבחינים (הקריטריונים) התקבלה בעקבות עבודת מטה שהתקיימה לאחרונה במשרד, ותועבר לאישור הוועדה לביטחון הפנים בכנסת.
בנוסף, כל מי שסיים את ההכשרה במהלך שירותו יכול לקבל רישיון להחזקת נשק ללא מגבלת זמן. כעת מבקש בר-לב לשנות זאת בנימוק שרק מי שסיים שירות קרבי בשנים האחרונות הוא בעל מיומנות הדרושה לכך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה