כסף וצרכנות

אצבע בעין לבנק הפועלים: פועלים אי.בי.אי אישר שכר המנהלים

למרות ההתנגדות של בנק הפועלים, אישר דירקטוריון חברת החיתום את הסכם השכר והקצאת המניות לעופר גרינבאום, שי נבו וירון מוזס
ניצן כהן | 
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום יחצ גדי דגון, Magma Images)
איך אפשר לקרוא למהלך הזה אם לא הבום הגדול בשלולית שוק ההון המקומי. דירקטוריון פועלים אי.בי.אי החליט לעשות אובר רולינג להצבעת בעלי המניות ולאשר את הסכם השכר המעודכן והקצאת האופציות למנהלי חברת החיתום (שהיא גם חברת הבת של פועלים) פועלים אי.בי.אי.
בטרם נצלול למספרים כדאי שנספר לרגע את הסיפור הגדול כאן. חברת החיתום פועלים אי.בי.אי מוחזקת על ידי בית ההשקעות אי.בי.אי ובנק הפועלים והציבור. מנהלי חברת החיתום דרשו לשדרג את תנאי העסקתם לסכומים גבוהים מאוד.
 
בבנק הפועלים נזעקו כשהבינו שכמעט כל רווחי חברת הבת יצאו למנהלים והחליטו במהלך חריג להתנגד לתשלום השכר הגבוה. מנהלי חברת הבת החליטו להעמיד את נושא השכר המעודכן להצבעת בעלי המניות וכאן בנק הפועלים עמד על הרגליים האחוריות והצביע נגד ההסכם החדש.
יש לציין כי מנהלי החברה (עופר גרינבאום, שי נבו וירון מוזס) החליטו לדרוש מהדירקטוריון לעשות אובר רולינג להחלטת האסיפה הכללית ולכפות על הבנק לשלם את השכר הגבוה וכך קרה.
לפי המתווה שאושר שלושת מנהלי פועלים אי.בי.אי יקבלו אופציות ל-15% מהחברה. שכרם של השלושה, על פי המתווה החדשה יהיה כדלקמן: עלו שכרו של עופר גרינבאום תעלה ל-8 מיליון שקל, עלות שכרו של שי נבו תעלה ל-7.5 מיליון שקל וירון מוזס יזכה לעלות שכר של 6.8 מיליון שקל.
נזכיר שבתנאים כאלה עלות שכרם של השלושה עולה ל-21.3 מיליון שקל וזאת ללא התגמול בעל שווי משמעותי בדמות אופציות ל-15% מהחברה. שנת 2021 שהייתה שנת שיא בעולמות החיתום הניבה לפועלים אי.בי.אי רווחים של 43 מיליון שקל, עכשיו נעשה את החשבון ונראה ששלושת מנהלי חברת הבת של בנק הפועלים לוקחים שכר שהוא מחצית מהרווח הנקי וזאת ללא ההטבה של האופציות.
בנק הפועלים אמר עד כאן והוא לא מוכן למצב כזה, ולכן הצביע נגד באסיפה הכללית והפיל את ההצעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה