כסף וצרכנות

וורן באפט סוגר את הצוואה: מי יקבל 18 מיליארד?

המיליארדר הוותיק כבר תכנן שכספו ייתרם לאחר מותו לארגוני צדקה, אך חלק נכבד מההון עוד לא מצא כתובת, וכאן ההזדמנות לצמצם פערים כלכליים בקרב ילדי העולם
מערכת ice |  3
וורן באפט (צילום טוויטר/ AppleInsider)
מה יקרה עם המיליארדים של וורן באפט כשהוא ילך לעולמו? חלק מזה עשוי ללכת לכל ילד בכדור הארץ. על פי הדיווח של הוול סטריט ג'ורנל, בשנת 2006, מנכ"ל ברקשייר האת'ווי התחייב למסור 85% ממניותיו בחברה לצדקה, והעניק את רובן לקרן ביל ומלינדה גייטס. ארבע שנים מאוחר יותר, הוא נשבע לחלק מחדש 99% מהונו לפילנתרופיה במהלך חייו או אחרי.
מתוך המניות של 90 מיליארד דולר בברקשייר של באפט, 56 מיליארד דולר יועברו לקרן גייטס ו-17.4 מיליארד דולר לארבע עמותות צדקה משפחתיות, מה שמשאיר 18.7 מיליארד דולר שעוד לא ידוע מה יעלה בגורלם. על פי הדיווחים, הוא רוצה להוציא את המיליארדים שלו בתוך 10 שנים מיום מותו.
 
פתרון אחד שהוצע היה יצירת בנק חיסכון עולמי לילדים. הסכום המדויק שהוקצה לכל ילד לא נחשף, אבל עובד לשעבר בקרן גייטס אמר בריאיון שכל ילד יקבל אלפי דולרים ש"יושבים על מדפים, כמו תוכנית אופרטיבית של קרב".
אבל באפט, שחוגג 92 השנה, עדיין לא חשף האופן שבו עושרו יתחלק לאחר מותו; מומחי תכנון עיזבון אמרו ל-WSJ, שמכתב ההתחייבות שלו היה קצת מעורפל. החקירה מצאה שקרן סוזן תומפסון באפט, ארגון צדקה משפחתי התומך בזכויות הפלות לנשים, שכר צוות ומתכנן "זרם מסיבי של כסף" של עד 100 מיליארד דולר - מה שאומר שהיא עשויה לרשת חלק מההון.
 
מקורבים לבאפט אמרו ל-WSJ שיש אי דיוקים בדיווח. אבל, אם קרן גייטס אכן תקבל מספיק כסף כדי לחלק קצבה לכל ילד, זה יעזור לשינוי הפערים הכלכליים בעולם. ככל שיוקר המחיה מזנק, התשלום עבור ההוצאות של האדם הופך להיות יותר ויותר בלתי סביר. העלות של גידול ילד בארה"ב תרמה לירידה בשיעורי הילודה שנמשכת כבר למעלה מעשור, מכיוון שבני דור המילניום סובלים יותר מהחובות והמיתון, ודוחים את הבאת הילדים לעולם, עד שיסדרו את העניינים הכלכליים שלהם.
ככל שאי השוויון בעושר ופערי השכר התרחבו במהלך הקורונה, מספר גדל והולך של מיליארדרים חשבו על דרכים מציאותיות יותר להקצות את נכסיהם. זה כולל את הרעיון של חלוקה שוויונית יותר של כסף, החל בילדים. אם עובדי קרן גייטס ימשיכו עם תוכניות כאלה לבנק ילדים עולמי, למיליארדים של באפט עשויה להיות אותה השפעה ברחבי העולם.
הונו של באפט, נכון לעכשיו, עומד על 96.8 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מה הבעיה. אשלח לו את דמי . שיתן לי כמה דולרים.
    איציק 06/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הרבה !!!
    סגור
  • 2.
    אמינות
    אפונה וגזר 06/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיתחיל לחלק מעכשיו
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד..אדם צנוע. בעל המאה הוא בעל הדעה. (ל"ת)
    סמדר 06/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור